• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • LitenpåG
    TinkyWinky skrev 2010-06-04 12:04:43 följande:
    Ngn mer än ja som har ozone och har problem med att när man inte har i fullt sittläge så åker sittdelen ner till fullt liggläge, kollade den igår o ena sidan vill lixom inte riktigt *fästa* så den håller sig i rätt läge, pratade med där ja köpte den o ska in med den nästa vecka så får dem kolla på det..

sen har ju hört att det är många som har problem med bromsen,, ?? ja har extremt mkt o riktigt dumt när man åker buss som ja gör ofta, man får liuxom lyfta av vagnen vbara för att den ej vill gå upp, ändå brukar ja ta upp den en stund innan för o försöka få den att gå upp men lyckas inte alltid..
    ska man be dem kolla på det oxå när man ändå är inne eller är det inget de gör ngt åt ??
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
    Det med sittdelen har jag aldrig hört. Men bromsen, har du smörjt den någon gång? annars kan den bli lite trög och fastna.
  • TinkyWinky
    LitenpåG skrev 2010-06-04 12:28:38 följande:
    Det med sittdelen har jag aldrig hört. Men bromsen, har du smörjt den någon gång? annars kan den bli lite trög och fastna.
    ska testa o smörja den så får vi se.. =-)
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • lilyanna
    Ngn mer än ja som har ozone och har problem med att när man inte har i fullt sittläge så åker sittdelen ner till fullt liggläge, kollade den igår o ena sidan vill lixom inte riktigt *fästa* så den håller sig i rätt läge, pratade med där ja köpte den o ska in med den nästa vecka så får dem kolla på det..

sen har ju hört att det är många som har problem med bromsen,, ?? ja har extremt mkt o riktigt dumt när man åker buss som ja gör ofta, man får liuxom lyfta av vagnen vbara för att den ej vill gå upp, ändå brukar ja ta upp den en stund innan för o försöka få den att gå upp men lyckas inte alltid..
    ska man be dem kolla på det oxå när man ändå är inne eller är det inget de gör ngt åt ??
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
    Jag hade det problemet och åkte med vagnen till affären som skruvade åt skruven som är innanför sen var det problemet löst (dock hände det igår igen en gång iofs).
    Jag har däremot börjat tycka att sittdelen ser sned ut, dvs när jag tittar på avstånd så ser den lite sned ut åt ena sidan, men det är kanske jag som inbillar mig.
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Hade så min med city jet,jag fick ny sittdel 2ggr för det.
  • Zelmilainen
    LitenpåG skrev 2010-06-04 09:51:55 följande:
    Vi i vår butik skulle få tygprover och bildmaterial i slutet av v 23, tror det är samma för alla butiker.

Men på hemsidan skulle det komma upp först i Juli enl Emmaljunga.
    va dåligt att de inte visar det på hemsidan förrän så sent. kan tycka att de borde uppdatera där först av allt...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • t0va
    stor grön drake skrev 2010-06-03 21:38:48 följande:
    om du söker bredden är den 57 oavsett upp eller nedfälld, men menar du framifrån och bak kanske?
    Någon som skulle kunna vara snäll och mäta? :) *flirtar lite*
    Är från framifrån till bakdelen jag är ute efter. Bara hjulens ytterkanter.
  • Laire
    Zelmilainen skrev 2010-06-04 17:52:06 följande:
    va dåligt att de inte visar det på hemsidan förrän så sent. kan tycka att de borde uppdatera där först av allt...
    De vill säkert att återförsäljarna ska vara pålästa på allt nytt innan kunderna får tillgång till informationen och börjar ställa en massa frågor
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Zelmilainen
    Laire skrev 2010-06-04 18:25:26 följande:
    De vill säkert att återförsäljarna ska vara pålästa på allt nytt innan kunderna får tillgång till informationen och börjar ställa en massa frågor
    jo, men att vänta så länge. det är ju en sak om återförsäljarna får reda på hur de ser ut innan och behöver läsa in sig. men då borde de heller inte finnas i butik innan de presenteras på nätet...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • LitenpåG
    Zelmilainen skrev 2010-06-04 18:38:00 följande:
    jo, men att vänta så länge. det är ju en sak om återförsäljarna får reda på hur de ser ut innan och behöver läsa in sig. men då borde de heller inte finnas i butik innan de presenteras på nätet...
    Vill ha bebis nuuu!!!
    Men dom finns ju inte i butik ännu, eller hur menar du?
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5