• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • annakohler

funderar på o köpa en Annaaxel vagn

• t0va

whiee, våran vagn hade redan kommit. Tydligen så har de ringt och lämnat meddelande men jag har inte fått något sms om det. Måste byta min telefon blir galen på den.

Hur är det nu med försäkringar osv. har emmaljunga något speciellt som gäller för deras vagnar, har fått rådet att inte hämta vagnen för tidigt, men det är väl 3år för fabriksfel som vanligt med konsumenträtten eller vad det nu heter.

Så skönt då är vi nästan klara med allt till bebis, känns jättebra nu så slipper jag tänka mer på om vagnen hinner komma eller inte :)

• Zelmilainen
    t0va skrev 2010-06-07 15:22:14 följande:
    whiee, våran vagn hade redan kommit. Tydligen så har de ringt och lämnat meddelande men jag har inte fått något sms om det. Måste byta min telefon blir galen på den.

Hur är det nu med försäkringar osv. har emmaljunga något speciellt som gäller för deras vagnar, har fått rådet att inte hämta vagnen för tidigt, men det är väl 3år för fabriksfel som vanligt med konsumenträtten eller vad det nu heter.

Så skönt då är vi nästan klara med allt till bebis, känns jättebra nu så slipper jag tänka mer på om vagnen hinner komma eller inte :)
    har för mig att garantin bara gäller 6 eller 12 månader... så jag skulle vänta med att hämta ut den tills jag behövde den. 
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • t0va
    Zelmilainen skrev 2010-06-07 15:43:25 följande:
    har för mig att garantin bara gäller 6 eller 12 månader... så jag skulle vänta med att hämta ut den tills jag behövde den. 
    tackar. hittade vad konsumentverket säger.

"

Garantibestämmelserna gäller även om någon annan än säljaren, till exempel tillverkaren, har givit garanti för säljarens räkning.

Utöver garanti så gäller konsumentköplagen enligt vilken du har tre år på dig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara. Ett ursprungligt fel kan vara ett fabrikationsfel eller något annat fel som varan hade innan du fick den. Sådana fel kan visa sig ganska lång tid efter köpet. Att du får en garanti med kortare giltighetstid betyder inte att reklamationstiden förkortas. Skillnaden är att när garantin gått ut är det du som måste bevisa att felet fanns där från början.

Enligt konsumentköplagen är det säljaren som ska kunna visa att ett fel som upptäcks inom sex månader från köpet inte var ursprungligt. Undantag från regeln görs när det är oförenligt med felets eller varans art att tillämpa sexmånadersregeln.

Med "felets art" menar man sådana fel som man inte rimligen kan hävda har funnits redan vid köpet, exempelvis fel som beror på olyckshändelser eller fel som du själv orsakat. "Varans art" kan till exempel syfta på varor som inte håller i sex månader, som färskvaror eller slitna begagnade varor."

Så reklamation gäller i 3år oavsett hur kort garantin är. Hittade inget på emmaljungas hemsida om garantier bara att de hänvisar till reklamationsrätten.

Snabba var de i alla fall den här gången. :)
  • Sötnosarna
    Zelmilainen skrev 2010-06-07 15:43:25 följande:

När jag hämtade ut min vagn för några år sen så ändrade de datumet på när garantin började gälla. Jag hämtade ut min vagn ca 2 månader innan bebisen kom och de skrev typ bf på kvittot och garantin. Jättebra tyckte jag.

• t0va

Ska ändå till butiken och hämta det där gratiskitet, verkar ju vara lite olika från butik till butik då.

• Zelmilainen
    Sötnosarna skrev 2010-06-07 16:12:01 följande:

När jag hämtade ut min vagn för några år sen så ändrade de datumet på när garantin började gälla. Jag hämtade ut min vagn ca 2 månader innan bebisen kom och de skrev typ bf på kvittot och garantin. Jättebra tyckte jag.

ok, men det var ju bra.
    t0va skrev 2010-06-07 16:17:45 följande:
    Ska ändå till butiken och hämta det där gratiskitet, verkar ju vara lite olika från butik till butik då.
    tror att garantin för alla typer av fel bara gäller 6 eller 12 månader men att garantin för ev fabriksfel (om de kan härröra ev fel till det) gäller tre år...

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Fru T

vet att det är fel vagnmärke men men

Har för mig att det va några här som köpt Brio Sitty (istället för EL´s variant av den) jag sitter å kollar på en liten smidig vagn att kunna ha i stallet å läste att det ska va två vilolägen på sittyn, min fråga är bara hur lågt det lägsta är? Kan dom sova i den itan att det blir föör obekvämt?

Dottern sover för det mästa på det nest lägsta på Nitron så något helplant behöver det inte va men gärna inte för sittande...

Vill inte lägga för mycket pengar på den här vagnen å tycker att sittyn ändå har ett rimligt nypris :)

kan ju även passa på att fråga om den liknade från EL, hur är viloläget där å vad ligger den på i pris?

Som ni kanske förstår så fick Nitron stanna kvar i tjänst här

• MammaTillFelicia
    Fru T skrev 2010-06-07 18:58:23 följande:
    eh skitsamma blev precis erbjuden en Race -08 för 700:- så det får nog bli den...
    klokt! sittyn har bara ett mini viloläge, ingenting att sova i!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5