Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

BellaMira skrev 2013-06-23 17:33:29 följande:
    Usch vad besviken jag är! Vi hade bestämt oss för en Nitro i Apple och väntat tills 2014 skulle släppas och nu verkar det ju inte gå att få den färgen på nitro :( Men den finns till super nitro och cc?? Det är ju samma del ju! Dom få färger som finns kvar till nitro är ju jättetråkiga! :(
    eftersom 2013 katalogen ännu gäller, så borde du rimligtvis kunna beställa en nitro i Apple ännu, det är först om en vecka de går i sommarstängt och sen släpps nyheterna.
    Iom att färgen blir kvar, bara PP i namnet och PP-loggan på sufletten, så tror jag det går, men skynda dig
  • stor grön drake

Nej, hela chassit är större, det blir duo S chassit från edge.

Gossemamman skrev 2013-06-26 14:57:52 följande:
    Är det bara hjulen som är skillnaden mellan nitro och supernitro i nya kollektionen? Någon som vet?

• stor grön drake

Via vissa vägar, när fl frågar om man vill följa länken, slår den på www. Radera det så funkar den.

honeydew skrev 2013-06-27 06:54:10 följande:
    retailer.emmaljunga.com/2014/se/ Menar du denna? Sista snedstrecket var inte med i hyperlänken. Pröva nu igen. 

Edge och nitro är exakt samma sittdel, det är tygdesignen, och framförllt suflettdesignen som skiljer dem åt. Edge footsacken aninte köpas skillt då den ingår i hela paketet. En ful formlös påse är vad den är.
  • stor grön drake

Antingen en Edge/Mondial (samma vagn, olika tygdesign) med classic chrome, classic cryptonite elller chrome de lux chassi.

Titttut skrev 2013-08-06 23:06:45 följande:
    Hej, tänkte höra om någon av er som har koll på emmaljunga har något tips till mig. Har bestämt mig för en emmaljunga men vet inte vilken modell som passar bäst. Vill ha en vagn med lufthjul, helst inte alltför tung eftersom vi kör bil dagligen, sen skulle jag vilja ha en med ligg och sittdel så man slipper köpa en ny vagn alltför snabbt. Någon som har något tips? :)

• stor grön drake
    saraperth skrev 2013-08-08 14:31:00 följande:
    Hej! Jag har har en gammal Emmaljunga Cangaroo som jag skulle vilja komplettera med en liggkorg - någon som vet var man kan få tag på en adapter som behövs för att fästa den på chassit? Det står att man kan fästa en Citykorg - har den förändrats de senaste åren eller är fästet detsamma nu som 09/10? Tack på förhand Sara 

Citykorgen är densamma vad gäller mått, utseendet har varierat men det påverkar inget i ditt fall. Du kan kolla med återförsäljare, nen jag tvivlar på att adaptern finns kvar som reservdel. Ibland dyker de upp på blocket.
  • stor grön drake

Supervikings chassi är anpassat för att kunna användas med en sittdel till på, så det är extea förstärkt.

Paro skrev 2013-08-18 19:41:48 följande:
    Hej, Är det någon som vet vad som är skillnaderna mellan Viking och super Viking? Tänkte använda den som singelvagn. Har förstått att super Viking är bredare ( antar då att även sittdelen är större ) och har större hjul men är det något annat? Vill beställa snart och det känns lite svårt när man inte kan jämföra vagnarna...

• stor grön drake
    JGBM skrev 2013-09-04 17:47:16 följande:
    Hallå där! Kommer de nya Vikings sittdelar funka på de äldre chassina Edge/Nitro/CityCross med easyfix fästen också?

Super Viking kommer att passa vad jag förstått.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5