Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Lattjo skrev 2013-03-29 11:37:39 följande:
    Funkar klädseln till en Cerox -04 även till nyare modeller? Är det någon som vet?

Lattjo skrev 2013-03-29 11:37:39 följande:
    Funkar klädseln till en Cerox -04 även till nyare modeller? Är det någon som vet?

Den kan göra det, men eftersom cerox inte har löstagbar itts är det inte äkert att den matchar modeller med easyfix. Yare cerox2.0 passar den på.
  • stor grön drake
    victoriadahl skrev 2013-03-29 20:50:24 följande:
    Lycka 1; Men satan vad sjukt egentligen :( trist... Om nån har en ozonesittdel till salu kan ni höra av er ;)

Du kan även titta efter city jet sittdelar, var bara noga att kolla att den inte har dolda fel som trasiga fästen till knäbågen, och att lägena håller. Tyvärr var ett stort fel att lägena till ryggpositionerna förstördes om man fälde ihop vagnen utan att ha sittdelen i liggläge. Den påminner väldigt mycket på ozone.
  • stor grön drake
    Bobelin skrev 2013-03-31 13:41:00 följande:
    Nån som har någon erfarenhet av spider? Väljer mellan scooter och spider men tycker spidern blir väl dyr om man även vill ha suflett.

Jag föredrar Softyn (spiders föregångare) pga den låga tyngdpunkten i vagnen känns spider onödigt tungkörd med de breda däcken. Använder man ofta sovläge är scootern bättre, det går att sova i spider med jag skulle inte rekommendera det regelbundet.
  • stor grön drake
    choklaa skrev 2013-03-31 23:32:35 följande:
    Är det någon som har en emmaljunga vagn till salu här till ett bra pris? Vi har en från 2013 men när vi ska utomlands vill vi gärna inte ha med den så den inte blir skadad i hanteringen. Så därav köper vi en annan. Och varför då inte kolla här först... Allt är av intresse gärna ej för gammal bara.

Vad har ni för vagn nu? Vart ska ni resa? Hur ska ni resa?
    Det jag tänker är att köp 2005 eller senare, så att ni får easyfix och kan kombinera med hemmavagnen. Har ni 4 fasta kanske med rörliga framhjul är lämpligt till semestern, eller tvärt om. Kanske ergonomisk sitts om ni har traditionell nu osv.
  • stor grön drake
    Bobelin skrev 2013-04-01 09:08:15 följande:
    Grejen är att jag väljer mellan att köpa en scooter och då sälja citycrossen när sonen inte behöver åka vänd emot mig längre, eller behålla citycrossen och köpa en spider att ha som extravagn ( i bilen, på resor, på stan mm). Kan inte ha enbart spider. Går på hundpromenader i alla möjliga terränger och älskar verkligen ccn. Ett tredje alternativ är att köpa en Britax b-agile som extravagn. Men allt kompliceras av att vi försöker få syskon och vet ju inte om eller när vi lyckas.

Om du kan tänka dig begagnat så finns det brio sitty och emmaljunga softy som är likadana som spider, fast bättre men vill din kiddo sittta framåt så hade jag bytt till en scooter, det är ite ßå stor skillnad på scooter/spider ihopfällda nämligen.
  • stor grön drake

sittdelen på city cross och mondial är exakt samma, bara tygdesignen skiljer
    Lufthjul äger, och även om city crossen var mycket behagligare att köra än jag trodde, så klår den inte ett classic chassi (det med lufthjul, metallkorg och knäleds/vikbart handtag)

• stor grön drake
    Singoallaa skrev 2013-04-12 17:17:21 följande:
    Tack snälla du! Varför gör de allt så komplicerat för? Ja, ja då skiljer ju inte priset något iprincip! Någon annan kunnig som vet vad som gäller angående suffletten? På vissa vagnar så följer suffletten med och samma sufflett tas av och sätts på på både ligg- och sittdelen? Gäller det edge duon? Alltså jag blir inte klok på emmaljungan, en hel labyrint. På deras hemsida så är informationen under all kritik, försöker förstå men gör det ej. Frågar er här inne därför, ni som kanske redan har dessa vagnar eller helt enkelt förstår bättre! Väntar mitt första barn och kan inget om emmaljungan, men har försökt sätta mig in i allt. Den här Emmaljunga classic sport verkar bra, vad tycker ni? Suffletten hänger bara lite fult på baksidan nere!? Såg en video om den här: www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/barnvagnar-bar... Vad tycker ni? Bor väldigt nära en stad nere i Skåne, vad tycker ni den bästa vagnen vore för mig? Otroligt tacksam för svar!!!

De lösa sladdret bakpå är en av de trista sakerna på classic sport, edge och mondial. Men med det sagt så har jag aldrig stört mig på det på de vagnar jag ägt
    På edge och mondial får man med sittdel, liggdel och en suflett som passar dem båda.
    På classic sport, city cross, nitro och ozone får man med sittdel och suflett. Citykorgen köps som en egen enhet och har egen suflett, därav kan man välja två helt olika färger på sitt och liggdel om man väljer någon av dem.
    Singoallaa skrev 2013-04-12 17:19:36 följande:
    Snart skäms jag över alla mina frågor, men frågar ändå om du vet vilket chassi som är den billigaste vad gäller edgen?

Classic chassit är det billigaste av edge chassina, oavset om man väljer classic chrome eller classic cryptonite.
  • stor grön drake
    Singoallaa skrev 2013-04-12 18:09:58 följande:
    Tack för svar! När man tittar på tex edge duo combin men även mondials liggdel så ser sufletten fin ut, sträckt! Inget som hänger ner!

Singoallaa skrev 2013-04-12 18:09:58 följande:
    Tack för svar! När man tittar på tex edge duo combin men även mondials liggdel så ser sufletten fin ut, sträckt! Inget som hänger ner!

På liggdelen så rullar man in sladdret och gömmer det bakom en drgked det fäller man ut sen när man ska använda liggdelen.
    Classic chassina är de billigaste edge chassina oavsett om man väljer classic chrome eller classic cryptonite.
  • stor grön drake
    Singoallaa skrev 2013-04-13 21:13:45 följande:
    Vad ingår i en mondial? Madrassen, footsacken och? Ingår där något mer i priset?
    sittdel, liggdel, en suflett, regnskydd, tunn madrass till liggdelen, footsack (inte samma som man köper löst till CC utan en fulare) samt valfritt chassi

Skillnaden på classic chrome och classic cryptonite är finishen på metaldelarna (krom eller borstat stål) samt hjulen :) De kostar lika mycket och har exakt samma egenskaper, bara utseendet skiljer. Mondial är lite "lyxigare" i utförandet än Edge, och istället för att ge edge de färgerna (som man gjort med CC osv) så gjorde man en egen vagn av det hela
  • stor grön drake

Det finns ingen garanti på att de tillverkar fler av någon färg, i örjan på sommaren ligger de lågt och "säljer slut" på uppbyggt lager. Från augusti går ej föregående säsong att få tag på alls.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5