Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake
    yodi skrev 2013-06-13 19:28:43 följande:

tack för länken

då verkar dom ha en hel del spännande nyheter i år, gillar särskilt att dom på viking super har separata sufleter   
    och fratmförallt utbytbara sufletter! Äntligen lite pimpfaktor på vagnarna!
    Sidokorgen gillar jag starkt, är korgmänniska annars med. Synd att den inte funkar med de vagnar vi har nu (softy, scooter) men det kommer väll en framtid förhoppningsvis
  • stor grön drake

I barnvagnsgruppen på facebook (allt om barnvagnar bloggen länkar dit) finns en monkey liggdel till salu, även en i emmaljungagruppen, men det kanske är samma.

Twinisar skrev 2013-06-17 23:31:09 följande:
    PANIK !!! Kört ihop sig lite nu :( har köpt en emmaljunga double monkey med 2 sittdelar på blocket.. Och försökt haft is i magen om det skulle komma ut liggedelar... Men nu kommer paniken :( Har bf 25 Augusti så jag hinner inte vänta på vikingkorgarna som börjar tillverkar i september (enligt en återförsäljare) och mina. Korgar har nu slutat tillverkar :( Skit oxå.. Räknade verkligen inte med att dom bara skulle upphöra så hastigt.. Ytterst klantigt.. FINNS det något vänligt själ här som säljer ut sina emmaljunga double monkey korgar ? Vanliga monkey funkar ju oxå.. Jag håller tummarna för att min satans otur ska vända snart :(

Vanliga lufthjul till tex classic borde passa, men det blir bekymmer med bromsen, om inte kuggarna går att ta lös och sätta på nya hjulet. Brio och teutonia har hjul som passar, med kuggar för bromsen.
    Lisan fisan skrev 2013-06-18 14:30:47 följande:
    Hej! Fick ett peoblem som jag tänkte att ni kanske kan hjälpa mig med. Har en city cross från 2006 (2005 års modell) som jag skille löpa nya däck till. Fick då reda på att de slutat tillverkas och de nya däcken passar inte! Jag känner mig besviken för jag är kättenökd med vagnen och drn är långt ifrån slut, även om hjulen är det. Vet ni om det finns några andra däck som passar eller nåt snnat smart sätt att slippa slänga vagnen...? Med vänlig hälsning, Lisa

• stor grön drake

Njä, att konvertera till lufthjul tror jag inte på, då måste nog allt bytas. Men ja, brio och teutonia har hjul med kuggar som passr, har teutonia på min scooter

Lisan fisan skrev 2013-06-18 21:17:55 följande:
    Menar du att brio och teutonia har hjul som passar utan att byta kuggar? Funkar vykelberkstam verkligen när det inte är lufthjul??

• stor grön drake
    Nani82 skrev 2013-06-22 11:11:29 följande:

En annan fråga, köpte en Nitro åt lillebror förra våren. Så fin och vit! Men sufflett skinnet har blivit smutsigt så klart. Hur rengör jag det lättast? Vad får man bort smutsfläckar på fusk-skinn bäst med?
    Löddra upp galltvål på skrubbsidan av en disksvamp, det funkade suveränt på min leatherette hårdlift.
  • stor grön drake
    Det är du och jag skrev 2013-06-22 21:25:54 följande:
    Hej! Har en fråga angående regnkyddet.
    Har en Emmaljunga Classic 2003. Är regnskyddet samma till liggdelen som sittdelen? För det är sååå stort o som en ballong till sittdelen...

Tack, Josefine Solig
    Det är samma, och det är väldigt stort. De finns andra som passar bättre, tex tulsa och elodie details.
    Gossemamman skrev 2013-06-22 22:10:43 följande:
    Någon som vet när de nya modellerna kan ses på Emmaljungas hemsida? Har sett att de har på börjat det men är såå nyfiken då det även är modellbyte i år :D
    I juli brukar de få hemsidan uppdaterad, och de verkar hålla på som bäst, men här kan du se dem redan nu: retailer.emmaljunga.com/2014/se/

• stor grön drake

Jag är inte jätteimpad av de nya färgerna, nygamla Apple gillar jag (älskar grönt allmänt ) och chrome de lux chassit är bara underbart. Lägger man dk istället för se i adressen så kommer man till danska sidan och kan kolla in de danska BIG vagnarna (97cm liggdel...) men de var tyvärr jättetråkiga färger, och inte apple Jag som trodde jag var bestämd på min nya drömcombo med SuperNitro + biggis, men chrome de lux chassit är mer min stil med varukorgen i metall och de gamla lufthjulen. Nå, ingen bebis på gång ännu så det hinner ju komma en kollektion till och då kanske de äntligen fattar att släppa alla delar fria, om viking blir den tidvåg och succe som jag tror

• stor grön drake

Jag hade en svag förhoppning iom monkey, men den floppade ju lite och görs därför om till viking, vilket är ett riktigt bra koncept vad det ser ut som, och om den slår igenom med sitt "köp allt separat" så hoppas jag det implementeras på resten av utbudet. och att man ska kunna köpa big vagnarna annat än i danmark.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5