Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Maybe skrev 2013-04-21 07:23:23 följande:
    Utseendemässigt är jag jättenöjd med vagnen. Hjulen är väl använda men i bra skick. en reva i skumgummit på handtaget men det bryr jag mig inte om. sufletterna är inte slappa och inte solblekta. Bromsarna funkar och inga synliga slitage alls Enda "felet" är att överdraget på liggdelen, alltså det som täcker bebisen i citykorg. Den sätter man ju fast med knappar på sidorna. På ena sidan är en av knapparna slapp och lossnar hela tiden. Ingen panik då det finns två eller tre knappar att välja mellan. Det är bara det längst in som är sliten. Jag betalade 2800 kr för den. Sittdel, citykorg, regnskydd och såna "tassar" man kan sätta på hjulen inomhus. Kvitto på vagnen fick vi med och ramnumrer står kvar. Jag är supernöjd och vill titta på den och klämma och känna på den hela tiden Tack för dina tips! Jag kan lägga in bild sen när jag sitter vid datorn

Om det inte fattas bitar i skumgummit år det lätt att limma ihop. Superlim och så drar du ihop det med målartejp (det lossnar lätt även om limnet tar i det). Är det knappen eller fästet? (Testa det igenom att pröva om någon av de andra knapparna håls bättre. Är det på själva locket är det lätt att byta till en ny, bara att ta bort den gamla med en tånh och slå i ny. Är det fästet i plast (inte ovanligt) så finns det reservdelar hos återförsäljaren, kostar inte mycket och det är lätt att byta själv, vi har gjort det
    Grattis till nya vagnen!
  • stor grön drake
    Maybe skrev 2013-04-21 11:49:15 följande:
    Vi fick med en fotsäck. Den har man väl till sittdelen? Och bara sätter på den utanpå barnets ben? Den går inte att sätta fast på undersidan, blåser den inte av då? Eller om man har ett vilt barn? Var ska man ha i liggdelen annars? Ska man ha åkpåse på vintern? Vad ska man ha i augusti, september, och resten av hösten? I augusti är det nog varmt fortfarande, men blir snabbt höst sen. Vet att man kan ha lammskinn, och det är ett bra alternativ. Men vad finns det mer för något? Vad har ni som inte har lammskinn?  Har man åkpåse i citykorgen?        

Footsacken ska vara som en påse man träder över fötterna och fotstödet och så knäpper man fast den vid sufletten sen. Vi hade fårskinn, och sedan åkpåse när det var dags för sittdel och midvinter.
  • stor grön drake
    Maybe skrev 2013-04-21 19:51:44 följande:
    Det finns ju åkpåsar med fårskinn i, ska man ändå ha ett fårskinn under också? Ska man inte ha kudde? 

De med fårskinn i är oftast syntet, och har inte samma egenskaper som ett äkta. Vi hade en ihopvikt filt i botten på en mjuklift, pga längden blev det ett extra vik i juvudänden, och sen fårskinnet på. Ingen extra kudde.
  • stor grön drake
    enlitenbitkaka skrev 2013-04-29 09:55:15 följande:
    Skulle ni ha köpt en City cross till en 13 månaders? Eller satsat på en Scooter? Har en Urban jungle och en Bugaboo Cameleon just nu men har fått seriösa Emmaljunga-cravings och UJn är så lång och klumpig på bussarna... Hur hade ni gjort?
    Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på frokenrand.blogspot.com/

Lite tråkigt svar, men det beror på barnet. Min kille gillade att sitta framåt ganska tidigt, runt året, men samtidigt märkte jag att han blev ganska stirrig. För oss passade en vagn bättre tills han var lite över 2, och fortfarande hade jag nog gärna haft en vanlig vagn med möjligheten att vända honom mot mig tills han var närmare 3, men tyvärr fick han inte rum mera, för han var å lång och stor.
  • stor grön drake
    stor grön drake skrev 2013-04-29 19:42:27 följande:

stor grön drake skrev 2013-04-29 19:42:27 följande:

ska stirrig. För oss passade en vagn bättre tills han var lite över 2, och fortfarande hade jag nog gärna haft en vanlig vagn med möjligheten att vända honom mot mig tills han var närmare 3, men tyvärr fick han inte rum mera, för han var å lång och stor
  • stor grön drake

Lite tråkigt svar, men det beror på barnet. Min kille gillade att sitta framåt ganska tidigt, runt året, men samtidigt märkte jag att han blev ganska stirrig. För oss passade en vagn bättre tills han var lite över 2, och fortfarande hade jag nog gärna haft en vanlig vagn med möjligheten att vända honom mot mig tills han var närmare 3, men tyvärr fick han inte rum mera, för han var å lång och stor.

• stor grön drake
    stålmoder skrev 2013-04-29 20:52:47 följande:
    hej hej någon här som skulle kunna berätta lite mer om El big star supreme och big city... tack på förhand

stålmoder skrev 2013-04-29 20:52:47 följande:
    hej hej någon här som skulle kunna berätta lite mer om El big star supreme och big city... tack på förhand

De är 97cm långa i liggdelen, big city påminner mer i sin konstruktion om smart, och supremen mer om edge/mondial. Vad mer vill du veta?
  • stor grön drake
    violatricolor skrev 2013-05-13 15:09:03 följande:
    Vet ni om det finns någon barnvagnsgrupp på FB eller så? Eller har ni något annat tips på hur jag ska hitta någon som vill byta klädsel/sittdel med mig på sin Ozone city? Jag har en black/orange som jag skulle vilja byta mot någon annan färg.
    Barnvagnar: www.facebook.com/groups/141568512604292/
    Emmaljungagruppen: www.facebook.com/groups/487557401309474/ i emmaljunga gruppen finns en tjej som vill byta sin candy pink ozone klädsel
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5