Emmaljunga tråd, Vol 5
Maybe skrev 2013-04-21 07:23:23 följande:
Utseendemässigt är jag jättenöjd med vagnen. Hjulen är väl använda men i bra skick. en reva i skumgummit på handtaget men det bryr jag mig inte om. sufletterna är inte slappa och inte solblekta. Bromsarna funkar och inga synliga slitage alls Enda "felet" är att överdraget på liggdelen, alltså det som täcker bebisen i citykorg. Den sätter man ju fast med knappar på sidorna. På ena sidan är en av knapparna slapp och lossnar hela tiden. Ingen panik då det finns två eller tre knappar att välja mellan. Det är bara det längst in som är sliten. Jag betalade 2800 kr för den. Sittdel, citykorg, regnskydd och såna "tassar" man kan sätta på hjulen inomhus. Kvitto på vagnen fick vi med och ramnumrer står kvar. Jag är supernöjd och vill titta på den och klämma och känna på den hela tiden Tack för dina tips! Jag kan lägga in bild sen när jag sitter vid datornOm det inte fattas bitar i skumgummit år det lätt att limma ihop. Superlim och så drar du ihop det med målartejp (det lossnar lätt även om limnet tar i det). Är det knappen eller fästet? (Testa det igenom att pröva om någon av de andra knapparna håls bättre. Är det på själva locket är det lätt att byta till en ny, bara att ta bort den gamla med en tånh och slå i ny. Är det fästet i plast (inte ovanligt) så finns det reservdelar hos återförsäljaren, kostar inte mycket och det är lätt att byta själv, vi har gjort det
Grattis till nya vagnen!