• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • xJoca

Japp det är den bilden på hemsidan jag tittat på. Det är säkert rätt som du säger att den andra inte passar om den hör till Scootern - jag reflekterade inte över att de var olika vagnar. Men den är finare och ser smidigare ut tycker jag. 

Nu känns det som jag har noll koll... men vad har dragkedjorna för funktion, när har man de öppna resp. stängda?
  • the M Bitch
    xJoca skrev 2010-03-12 19:58:23 följande:
    Japp det är den bilden på hemsidan jag tittat på. Det är säkert rätt som du säger att den andra inte passar om den hör till Scootern - jag reflekterade inte över att de var olika vagnar. Men den är finare och ser smidigare ut tycker jag.  Nu känns det som jag har noll koll... men vad har dragkedjorna för funktion, när har man de öppna resp. stängda?
    När barnet är större och sitter upp i vagnen med fotstödet nedfällt, kan det vara bra att öppna dragkedjorna för att ge bättre plats åt fötterna.
    Jag använde fotsacken jättemycket, men främst när barnet var över året och hade skor på sig. Då satt hon på en lammfäll med fotsacken över benen/kroppen (höst/vinter/vår alltså).
    Mycket smidigare än att klämma ner barnet i en åkpåse med skor och allt.
    Åkpåsen använde jag när hon bara skulle sova, för då hade hon ju inga skor på fötterna, bara tossor.
    Så även om vagnen ser klumpig ut så är det en bra produkt som du förmodligen kommer ha stor glädje av när ditt barn blir större. 
  • the M Bitch
    xJoca skrev 2010-03-12 19:58:23 följande:
    Japp det är den bilden på hemsidan jag tittat på. Det är säkert rätt som du säger att den andra inte passar om den hör till Scootern - jag reflekterade inte över att de var olika vagnar. Men den är finare och ser smidigare ut tycker jag.  Nu känns det som jag har noll koll... men vad har dragkedjorna för funktion, när har man de öppna resp. stängda?
    Glömde...
    Fotsacken till Scooter passar bara till Scooter, inte någon av de andra vagnarna.
  • 2 små prinsessor
    Zelmilainen skrev 2010-03-11 22:09:46 följande:
    är det den i candy pink? för just den rosa är väldigt speciell i färgen, inte lika "klar" som många andra cerisa färger. det är stor skillnad på candy pink och den rosa i pink check, och ja, jag tycker det ser konstigt ut, tycker inte nyanserna passar ihop. en annan rosa kanske, men inte den.
    nej, jag har den från -07, svart och cerise. Du har säkert rätt i att det är en annan rosa på candy pink. Min cerisa och pink check är ju inte alls samma rosa dock, men som sagt, jag har bara fått positiva kommentarer. Iofs är det ju mycket svart på den, vilket ju matchar vagnen, så det passar kanske bättre ihop än pink check och candy pink (även om jag har uppfattningen att alla rosa nyanser går att kombinera )
  • Gyllan

Tjohoo! Igår fick jag hem mitt nya chassi och kan nu göra om min City Cross till en Nitro. Supernöjd och så praktiskt att kunna välja vagn utifrån vad man ska göra :)

• Zelmilainen
    2 små prinsessor skrev 2010-03-13 10:04:18 följande:
    nej, jag har den från -07, svart och cerise. Du har säkert rätt i att det är en annan rosa på candy pink. Min cerisa och pink check är ju inte alls samma rosa dock, men som sagt, jag har bara fått positiva kommentarer. Iofs är det ju mycket svart på den, vilket ju matchar vagnen, så det passar kanske bättre ihop än pink check och candy pink (även om jag har uppfattningen att alla rosa nyanser går att kombinera )
    många rosa nyanser går att kombinera, men långt ifrån alla... möjligt att din färgkombo passar bättre, det var så länge jag såg den cerisa.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • stor grön drake

Någon som har koll på ungefär pris på nya chassin?
    (har bänt edge chassit åt h-vete och det tog 15 minuter att fälla upp den, efter mycket våld gick det...)
    eller vet ni vad chassi-service skulle kosta (blir galen på bristen på prisuppgifter online)

091109 ♥ Linus ♥
  • Gyllan
    stor grön drake skrev 2010-03-13 23:21:10 följande:
    Någon som har koll på ungefär pris på nya chassin?(har bänt edge chassit åt h-vete och det tog 15 minuter att fälla upp den, efter mycket våld gick det...)eller vet ni vad chassi-service skulle kosta (blir galen på bristen på prisuppgifter online)
    Jag köpte ett nitro chassi begagnat. Hon som köpte det hade gett 3000 i oktober, så någonstans där borde väl även de andra ligga.
  • Ikisen

Jag har köpt en scooter från 07 och undrar om det finns någon här som har koll på om man kan få tag på en fotsack i någon webbutik? Jag har googlat men kan inte hitta nån. Jag är jättenöjd med vagnen, men det blir väldigt trångt med en åkpåse.

• DecemberBebis
    Ikisen skrev 2010-03-14 20:44:32 följande:
    Jag har köpt en scooter från 07 och undrar om det finns någon här som har koll på om man kan få tag på en fotsack i någon webbutik? Jag har googlat men kan inte hitta nån. Jag är jättenöjd med vagnen, men det blir väldigt trångt med en åkpåse.
    jag tror inte det finns nån webbutik som säljer emmaljungagrejer , det är iså fall om du hittar nåt på tradera/blocket
    vilken färg blev det ? alla färger från 07 finns ju inte kvar..
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5