• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Zelmilainen
    DecemberBebis skrev 2010-03-11 06:53:10 följande:
    det var ju så jag tänkte , dark grey och candy pink tillbehör.. ! men vi får se vad det blir... sambon ska följa med , får se vad han tycker , eller ialla fall låtsas som han har nåt att säga till om... hiih
    aha, ok. jag tänkte att du menade en pink check med candy pink dyna... det hade nog sett konstigt ut. hehe
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • 2 små prinsessor
    Zelmilainen skrev 2010-03-11 12:17:38 följande:
    aha, ok. jag tänkte att du menade en pink check med candy pink dyna... det hade nog sett konstigt ut. hehe
    Det tror inte jag. Jag har en pink check med fotsack i cerise, och har bara fått positiva kommentarer.
  • DecemberBebis
    lilyanna skrev 2010-03-11 09:54:25 följande:
    ja fråga gärna det o återkom här sen med svaret Jag tror att det är samma till alla, för det är väl minimizerdynan du menar eller?Sy...hur gör man då? :-P
    i "min" affär hade dem dynorna hemma jättefina var dem och satt kanon i scootern.., hade nästan bestämt mig för candy pink , men så var sufletten helt slapp.. jättekonstig , och tjejen i affären höll med , men hon hade ingen annán hemma... så det blev pink check , sambon gillade den bäst med !
  • lilyanna
    DecemberBebis skrev 2010-03-11 20:30:13 följande:
    i "min" affär hade dem dynorna hemma jättefina var dem och satt kanon i scootern.., hade nästan bestämt mig för candy pink , men så var sufletten helt slapp.. jättekonstig , och tjejen i affären höll med , men hon hade ingen annán hemma... så det blev pink check , sambon gillade den bäst med !
    Okej, hoppas min affär har dem hemma med då...men det får jag veta först i nästa vecka då jag verkligen hoppas att vagnen kommer, börjar bli kris här hemma då liggdelen är typ urvuxen.

Menar du att du tog både vagnen och dynan i pink check?
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • DecemberBebis
    lilyanna skrev 2010-03-11 21:00:27 följande:
    Okej, hoppas min affär har dem hemma med då...men det får jag veta först i nästa vecka då jag verkligen hoppas att vagnen kommer, börjar bli kris här hemma då liggdelen är typ urvuxen.Menar du att du tog både vagnen och dynan i pink check?
    blev bara vagn och fotsack idag.. får se om det blir en dyna , och vilken färg iså fal.. köpte ståbrädan med..
  • Zelmilainen
    2 små prinsessor skrev 2010-03-11 19:00:13 följande:
    Det tror inte jag. Jag har en pink check med fotsack i cerise, och har bara fått positiva kommentarer.
    är det den i candy pink? för just den rosa är väldigt speciell i färgen, inte lika "klar" som många andra cerisa färger. det är stor skillnad på candy pink och den rosa i pink check, och ja, jag tycker det ser konstigt ut, tycker inte nyanserna passar ihop. en annan rosa kanske, men inte den.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • xJoca

Jag ger mig in i denna Emmaljunga-tråd och ställer en fråga om Fotsack:

Jag har en Nitro och funderar på att gå över från Citykorgen sitt sittdelen. När jag köpte vagnen så rekommenderade de i affären att ta med en fotsack till sittdelen - så det gjorde jag. Tänkte inte så mycket på den eftersom det kändes som evigheter tills det var dags för sittdelen. Nu när jag tittar på den så tycker jag att vagnen ser väldigt "klumpig" ut med den på. Det kanske iofs bara är nu när hon är så liten så att jag har fotstödet fullt uppe? Kollade på Emmaljungas hemsida och ser att det finns två typer av fotsack... Jag har som sagt den "klumpiga"... Passar den andra på Nitron också?
    Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av de två olika fotsackarna? Är så himla nöjd med vagnen - men detta kändes lite tråkigt...
  • Ellien
    xJoca skrev 2010-03-12 15:45:28 följande:
    Jag ger mig in i denna Emmaljunga-tråd och ställer en fråga om Fotsack: Jag har en Nitro och funderar på att gå över från Citykorgen sitt sittdelen. När jag köpte vagnen så rekommenderade de i affären att ta med en fotsack till sittdelen - så det gjorde jag. Tänkte inte så mycket på den eftersom det kändes som evigheter tills det var dags för sittdelen. Nu när jag tittar på den så tycker jag att vagnen ser väldigt "klumpig" ut med den på. Det kanske iofs bara är nu när hon är så liten så att jag har fotstödet fullt uppe? Kollade på Emmaljungas hemsida och ser att det finns två typer av fotsack... Jag har som sagt den "klumpiga"... Passar den andra på Nitron också? Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av de två olika fotsackarna? Är så himla nöjd med vagnen - men detta kändes lite tråkigt...
    Hm, har de två olika? Det har jag aldrig sett. De har olika åkpåsar, men inte fotsack vad jag vet i alla fall.

Jag har en Nitro och kan hålla med om att det ser lite klumpigt ut, men jag tycker fotsacken är guld värd. Skönt att inte alltid behöva ha åkpåse och bra skydd mot vinden.
  • Ellien

Kollade på EL:s hemsida nu och det ser ut som två olika, men på den ena är dragkedjorna stängda, det är därför de ser olika ut (om du menar bilden med åkpåse i grön/lime och svart)

• Ellien

Rättar mig igen när jag tittade lite till :)
    Det ena är till scootern och det andra till Nitron, det stämmer att de inte är likadana. Men jag är tveksam till att scooterns passar till Nitron, men jag heller aldrig funderat över det. Du har kanske rätt :)

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5