• xJoca

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag ger mig in i denna Emmaljunga-tråd och ställer en fråga om Fotsack:

Jag har en Nitro och funderar på att gå över från Citykorgen sitt sittdelen. När jag köpte vagnen så rekommenderade de i affären att ta med en fotsack till sittdelen - så det gjorde jag. Tänkte inte så mycket på den eftersom det kändes som evigheter tills det var dags för sittdelen. Nu när jag tittar på den så tycker jag att vagnen ser väldigt "klumpig" ut med den på. Det kanske iofs bara är nu när hon är så liten så att jag har fotstödet fullt uppe? Kollade på Emmaljungas hemsida och ser att det finns två typer av fotsack... Jag har som sagt den "klumpiga"... Passar den andra på Nitron också?
    Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av de två olika fotsackarna? Är så himla nöjd med vagnen - men detta kändes lite tråkigt...
  • xJoca

Japp det är den bilden på hemsidan jag tittat på. Det är säkert rätt som du säger att den andra inte passar om den hör till Scootern - jag reflekterade inte över att de var olika vagnar. Men den är finare och ser smidigare ut tycker jag. 

Nu känns det som jag har noll koll... men vad har dragkedjorna för funktion, när har man de öppna resp. stängda?
  • xJoca

Grus i Däcken...

Jag har en Nitro som jag köpte i höstas. Redan efter ett par gånger ute så hade jag massor med stenar i däcken som så klart lämnade stora hål efter sig... Men en nyfödd så orkade jag inte bry mig men nu så känns det surt! Och efter denna vinter och allt grus som legat på vägarna så är det så klart mycket värre nu... Jag har verkligen fått gräva för att få ut allt grus...
    Jag vet att jag läste här på FL någonstans i höstas att fler haft problem med detta (men hittar det inte nu)? Någon som känner igen problemet? Gått tillkaka och klagat?
    Jag är jättenöjd med vagnen och visst, det kanske inte gör så mycket - men man vill ju att vagnen skall se fin ut!
  • xJoca
    eec82 skrev 2010-03-31 15:33:18 följande:
    ja decken blir lätt fula tyvär. :( Mina med. Men sålänge de inte ätit sig in så de låter om hjulen tror ajg dessvärre inte att du kan få igenom en reklamation. Nya hjul kostar 149 kr/st inte kul då man bara haft vagnen ett tag. Men ring din butik å hör vad de säger.
    Ok, tack för svaret! Jag skall se om jag åker till affären. Jag har faktiskt ett hål som är ända ner till "fälgen". Annars kanske det är värt 300kr för en våruppfräschning
    Någon som lyckats att reklamera? Jag tycker faktiskt att de borde klara mer! 
    Min vagn knarrar lite när jag kör den också?! Har inte kollat var det kommer ifrån. Samma sak för er andra med en Nitro?
  • xJoca

Fråga...

Jag har en fråga som jag hoppas få hjälp med. Jag har en Nitro och har precis skiftat från Citykorg till Sittdelen. Såg nu att det går att öppna (med dragkedja) bak i sufletten - jag gissar att detta är för ventilation när man har sufletten långt nedfälld framåt - har jag rätt? Eller hur använder ni den? Sitter även en knapp som jag inte riktigt ser behovet av? Jag vill ju inte missa någon bra funktion här
  • xJoca

Övergångsväder... Åkpåsen börjar bli för varm och det känns för lite med bara en Fotsack... och min tjej är en höjdare på att sparka av sig filtar. Har försökt att Googla sommaråkpåse, har förstått att Emmaljunga inte har något alternativ - men ni som har Emmaljunga - har ni något tips på vad man kan ha? Jag gillar principen men Åkpåse, skulle helst vilja ha en tunnare variant.

(Har en Nitro och är tyvärr inte så förtjust i vagnens utseende men fotsack.)
  • xJoca
    t0va skrev 2010-05-09 20:24:26 följande:
    måste det vara emmaljunga, för det finns ju många andra åkpåsar och säkert något som kan passa.
    Nej, det måste inte vara Emmaljunga, bara någon som passar i den. Såg på nätet att Teutonia har en Sommaråkpåse men den såg inte så rolig ut... Hittade även en som lät bra från The Buppa Brand som var en Skal-variant (Softshell), men jag fastnade inte för deras mönster...
  • xJoca
    stor grön drake skrev 2010-05-09 21:07:45 följande:
    en buggysnuggle kanske? www.buggysnuggle.com/
    Åh, de var precis vad jag var ute efter! Lite dyra dock... Någon som har en sådan i en Nitro? Passar de fint?
  • xJoca

Förvirrad! Försökte för första gången fälla ner fotstödet på min Nitro men insåg att jag inte fattade hur man skall göra?! Kan någon hjälpa mig? Man skall väl inte behöva fram med verktyg?

• xJoca
    Fråga om 2:a-vagn/resevagn/sulky

Jag har en Nitro som jag är väldigt nöjd med, men har börjat fundera på en 2:a-vagn/resevagn/sulky som är liten, lättkörd och lätt att slänga in i bilen. Har insett att Emmaljunga inte har någon som passar - synd! Ni som har Nitro - vilken extra vagn/sulky har ni? Jag vill ju ha de mesta fördelarna som Nitron har...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5