Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Emmaljunga tråd, Vol 5

Smiter in en stund... Sitter och spanar på vagnar, jaaa, det är en liten hobby jag har Har nu en P&T syskonvagn men stora killen sitter nästintill aldrig i den så jag letar vagn till min snart 7 månaders dotter och har fastnat för Ozonen. Nån här inne som har några åsikter om den? Den uppfyller alla mina krav och jag gillar den ergonomiska sitsen, men, jag tycker sittdelen ser ganska liten ut, hur länge kan barnet sitta i den? Vill gärna att dottern ska kunna ha den tills hon slutar med vagn. Och hur är fjädringen i vagnen? Jag är allergisk mot vagnar som knappt har nån fjädring. Hade en Scooter 2.0 tidigare till sonen och den var verkligen helt underbar, hade man bara kunnat vända sittdelen mot sej så hade det varit den ultimata vagnen.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    jellona0507 skrev 2010-05-10 20:50:18 följande:
    Om ozonens sittdel är lika stor som city jet'ens, då är den rymlig!! Köpte idag en ny (2008 modell) city jet till min 1meter långa dotter! Hon sitter jätte bra i den (har bild i galleriet!).
    Ja jag vet inte alls, jag har fått för mej att den är liten, ser iaf ut så på bilder. Hade ju en Scooter till min 1 meter långa son och i den hade han gott om plats.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    lilyanna skrev 2010-05-10 21:00:39 följande:
    Min 3-åring får plats i vår Ozone och sitter bra i den, den har dessutom väldigt bra fjädring tycker jag och även yngsta sonen som somnar direkt när man gungar
    Åh det låter kanon Då borde hon kunna ha den hela vagn perioden.
    Bra fjädring är verkligen ett måste, jag får krupp på stela vagnar, vill ha lite gung Har en City Cross från 07 och den fjädringen är helt underbar.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    lilyanna skrev 2010-05-10 21:06:42 följande:
    Håller med dig om fjädringen där, dock så går det inte att jämföra med en brio-vagn som jag hade till första barnet, men det är ändå bra fjädring tycker jag.Hoppas du blir nöjd med ditt val, jag kan lova att jag är toknöjd med min Ozone iaf!
    Nä alltså bara den har fjädring som en Scooter så funkar det för mej. Har haft några vagnar där det varit fjädring = noll och det är inte bekvämt varken för barnen eller för föraren

Fick upp ögonen för Ozone först igår men då vart jag helt såld, äntligen en vagn som uppfyller alla mina krav Får bege mej till nån affär så jag kan klämma och känna på den lite irl.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Fru T skrev 2010-05-10 22:11:01 följande:
    Nitro/Ozone skassit har långt ifrån Scooterns fjädring! Det fick ja erfara idag... Den har fjädring men det ÄR en cityvagn å det är tyvärr inget för mig som är stalltjej :(
    Ojdå, alltså vi går ju mest på asfalt, ibland kanske vi slirar ut på nån liten skogsväg men då funkar den väl?

Surar fortfarande över att inte Scootern har vändbar sittdel.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Nån som har bilder på Ozonen? Har bara sett dom på hemsidan men det vore kul att se lite irl bilder på den också, o gärna med barn i

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Fru T skrev 2010-05-11 09:34:20 följande:
    Ja har kört min på asfalt å liiite på plana gräsmattor å det ha ju funkat, men den blir ju tyngre så fort det är ojämnt i marken.Fjädringen i sig är det väll inget fel på, gunga den går bra Ja e med lite sur över sittdelen i scootern å att sufletten inte går att dra för mer, men nu när ja fått provköra den i teräng så vinner den överlägset. Synd bara att ja inte fick chansen att testa innan ja gick å köpte mig en Nitro Men men Lägger ut Nitron på Blocket å hoppas på det bästa, sen får ja ringa till dom tre närmsta butikerna å fråga om dom har scootern i den färg ja vill ha hemma... för har ingen möjlighet att lägga ut pengar så länge å vill ju inte stå utan vagn för länge heller... Mannen sa gör va du vill å grina lite, men mellanskilnaden gör ju att vi kan få klart i dotterns rum till hennes 1års dag som vi sagt, hon är 11 månader nu....
    Ja det är ju ingen direkt  terräng vagn vi behöver men man vill ju gärna ta sej fram, har haft vagnar som man knappt kan ta sej upp för en trottoar kant eller gå på kullersten med.

Ja Scootern är verkligen helt underbar, hade en dark grey 2.0 till sonen tidigare men sålde den när lillasyster föddes, vilket jag ångrar men det är sambons krav för att köpa ny vagn, en in en ut
    Hade gärna köpt en Scooter till dottern om det varit vändbar sittdel men nu är hon bara 7 mån och jag vill gärna ha henne mot mej ett tag till.

Hoppas du får sålt din vagn fort. Vilken färg vill du ha på Scootern?
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    stor grön drake skrev 2010-05-11 10:51:55 följande:
    det finns en länk med bilder i bildtråden
    Nu såg jag Toppen.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    lilyanna skrev 2010-05-11 11:30:01 följande:
    Jag har även bilder i mitt galleri, fast utan barn i vagnen då
    Var just inne och kikade , den är verkligen super snygg.

Jag tror jag bestämt mej för en Ozone nu, frågan är bara vilken färg, är mest inne på candy pink, nån som vet om den är fin irl? Har haft mest svarta och gråa vagnar så nu är jag sugen på lite färg.

O btw, vad kostar vagnen? Ska bara ha den med sittdel, ingen liggdel.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Fru T skrev 2010-05-11 12:32:30 följande:
    Kullersten funker den på, å säg vilken vagn som inte blir skumpig på den liksom Ja har en Dark Grey Nitro men tror att det blir en Pink Check Scooter sååå fin!
    Bra Ja men det finns ju vagnar som man inte ens kan ta sej fram på kullersten med Hade en förra sommaren som det tog tvär stopp med så fort det låg en liten sten.

Dark grey är jätte fin men det har vi redan haft i Scootern och nu är jag sugen på en riktigt flickig vagn
    Pink check finns inte i Ozonen va?
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5