Ge mig dina bästa städtips! Total oordning här hemma...
Shaun the sheep, när jag läser dina inlägg känns det som att vissa vore skrivna av mig.. vi är lika i vår oordning!
Nyfiken gul, du får det att låta så självklart och enkelt ! Vilket känna härligt !
Citat från Nyfiken gul "... man börjar inte vika tvätt för att avbryta med ett telefonsamtal för att sen läsa en tidning för att sen laga mat... och så kommer man på kl 23 att tvätten inte är undanplockad..... "
Så känner jag att jag gör. Jag fullföljer inte, men jag vet inte varför det blir så för mig.
Jag behöver få ditt tänk, att det man börjat med gör man klart.
Idag är det helg och nya chanser att ta tag i saker
VARFÖR gör man inte klart det man börjat med?
Är det inte såååå mycket jobbigare att ha hela huset fullt med halvdanna jobb överallt? Det om något skulle få mig att få ångest, klåda och andnöd att inte veta vart man börjar...
Visst kan jag bli sugen på att ringa bästisen just när man står och viker tvätt - men varför kan inte det samtalet vänta 2 min? Och varför är det så viktigt att jag ringer just precis NU?
Självklart kan även jag avbryta mitt plockande för att barnen behöver hjälp med något eller för att nån ringer osv... men det viktiga i det är : Jag börjar inte med något annat. När jag gjort färdigt det som avbröt mig går jag tillbaka till mitt plock/pyssel och gör klart.,
Jag skulle inte få för mig att plötsligt slita fram dammsugaren när jag egentligen står och stryker. Varför liksom?