Inlägg från: spattanjansson |Visa alla inlägg
  • spattanjansson

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

VÄNTRUM
    * Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring)
    * Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.
    * Anna Lisa, 32 år, 2 IVF sista blev mf (syskonförsök)
    * Loppanlängtan 33 år, gjort 3 ET som alla gett minus. Väntar nu på FET nr 1.
    * Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf)

SPRAYARE

SPRUTARE
    * MrsMupp, 29 år, sprutar med Suprefact
    * Bellman, 33 år, 5: IVF varav 2 FET. Puregonstart 18/5. VUL 28/5

KNAPRARE

ÄP

RUVARE

* Trinity78, 32 år, IVF nr 3, TD 2/6
    * Gräddnosen, 31 år, IVF 2, TD 7/6
    * Spattanjansson, 34 år, (2 IVF, TD 11/6

GRAVIDA
    * AnnaEmma01, 23 år, 1 IVF, TD 1/6
    * Jomi, 31 år, syskonförsök, TD 21/4
    * TurkiskPeppar, 30 år, IVF/ICSI 1, TD (16/3) 24/3
    * Lilloppan09
    * Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12
    * Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF (gravid på tredje dock mf) TD 14/12
    * Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12
  • spattanjansson

Bellman01: gott!! nu börjar det närma sig för dig!! :)

ego: det gick bra idag...embryot var enligt embryologen som var på RMC fint och hade delat sig från 3 till 4 idag på morgonen och det utvecklades som det ska. Frågade även läkaren om chanserna var mindre nu iom att min endo strular men han sa att det ska inte påverka embryot.
    Frågade även honom en del om träning och han sa att det enda jag INTE fick göra var att dricka och röka. Allt annat var ok :)  Om embryot inte fäster eller du får missfall så har det aldrig med träning att göra..så jag tänker träna på som vanligt...MEN han sa oxå att eftersom man blivit så stimulerad så kan äggstockar mm göra ont så att man kan hålla igen lite första dagarna pga det.
    MEN jag blir så glad för nu kan jag jogga på som vanligt. Vi ska anmäla oss till midnatsloppet i göteborg i augusti. OM jag blir gravid lär jag väl vara 12 typ så det bör ju gå och springa då och...Jag och min man ska fightas ihop med hans bröder med flickvänner så det är lite prestige i det hela :)

Kram på er alla! Tummar och tår hålls som vanligt för alla som behöver det.
    Nu ska jag se ifall jag hittar något hotell. Två veckor i Italien i sommar är det som väntar!!

• spattanjansson

Bellman01: Vilken skörd du fick ut!! :) Måste ju finnas minst ETT guldägg där :)

ego: inatt vaknade jag typ vid 5 av att jag hade ont i magen och började må gigantiskt illa, kallsvettades och mådde såååå illa, men kräktes aldrig...har sedan haft lite molnande värk i magen halva dagen men nu känns det bättre. Tror INTE det var något gravsymptom..liiite väl tidigt...INTE har jag så ont i brösten heller som jag hade förra gången...Shit man gör ju inget annat än att känna efter.

TILL råga på allt fick vi reda på idag att vår grupp på jobbet ska läggas ner...så snart har jag kanske inget jobb heller :( Jag har aldrig varit arbetslö eller sökt ett jobb. Jag jobbar på ett stooort företag och har jobbat på IT avdelningen där i 17 år, så det känns lite jobbigt....
    Men prio 1 är att få bebis och resten får lösa sig..

• spattanjansson

Trinity: va tråkigt Rynkar på näsan  Lycka till!!

ego: ruvar på dag ehh...6 blir det nog..känner inte alls likadant som förra gången då jag ju blev gravid..men men..en dag i taket. OM jag inte blir gravid har jag bestämt mig för att glädjas åt att jag kan äta hur mycket lufttorkad skinka jag vill i Italien OCH dricka en kall öl efter ett svettigt tennispass :)

• spattanjansson

Bellman01: Min läkare sa att det kunde ta allt mellan 0-5 dagar typ...Dag 2 efter insättning vaknade jag tidigt på morgonen av att det lixsom högg och gjord ont i min mage, jag började må illa och bli helt kallsvettig...så hade jag det vid mitt första försök oxå...OCH min syster säger att hon hade likadant när hon blev gravid med sina flickor (inte IVF dock), så hon inbillar sig att det är något form av släktdrag när embryon fäster

Idag vaknade jag upp med mensliknande "försmärtor" som jag alltid får ett par dagar innan mens...ont i svanken och magen..är mer och mer säker på att det här skiter sig. Är idag på ruvardag 9...3 dagar kvar till blodprov och 4 tills man vet....Mina bröst ömmar fortfarande inte :(

• spattanjansson

Gräddnos: Nej va tråkigt Rynkar på näsan  Hoppas du får lite svar. Min läkare sa till mig att i mitt fall ska iallfall inte endon ställa till det när man fått ett embryo insatt. Men det kan nog vara olika!
    *tröstkram*

Bellman: första gången hade jag ju superömma bröstvårtor och det är väl oxå en av anledningarna till att jag tror att det inte tar sig den här gången. Men men...snart vet jag bestämt! Har du haft ömma bröst vid dom andra försöken??

• spattanjansson

Loppanlängtan: Welcome back! Hoppas det går bra på VUL imorgon :)

Bellman01: Gott, tror det är ett bra tecken...jag fick stoppa bomullstab i min sportbh när jag joggade och ändå fick jag avbryta och jogga hem ibland för det gjorde för ont..
    Och nu känner jag inget :(

ego: annars är det forfarande lugnt på ruvadag 10 tror jag det blir...ingenting..visst spänner det lite och jag mår typ lite annorlunda men kan inte förklara hur..men inte alls som förra gången.
    Den enda smärtan nu är att jag har stäckt mig i ryggen när jag spelade tennis häromdagen :)
    Sen är jag jättekass i magen men det ä rju heller inget gravtecken. JAG VILL HA ÖMMA BRÖST!!
    Jag har iallfall inte fått någon blödning ännu så hoppet lever! Men det är mest en svag strimma....Har som sagt haft en bad feeling hela det här försöket och det vill inte släppa!

• spattanjansson

åhhh...idag är mitt tålamod med min man noll. Det brukar vara ett klockrent tecken på att mensen är på väg!! :)
    eller jag vill ju inte smila åt det men mest så ni fattar att jag lixsom skrev det lite skämtsamt fast ändå alvarligt..typ :)

loppanlängtan: är det vanligt att man får mens INNAN TD vid ET?? Hur lång "ruvartid" har du haft innan TD?

• spattanjansson

jomi: ja jag jämför ju hela tiden med hur jag mådde förra gången!! mådde rätt illa under mina veckor som gravid...men på nått sätt så lixsom tycker jag ändå om att jag mådde illa för då kände man sig ganska lugn och fick bekräftat att man var gravid!

• spattanjansson

jomi: tack...skulle verkligen behöva ett plus. Så mycket annat i mitt liv som är upp och ner just så det vore så underbart om det här ville funka!
    Idag mårj ag lite illa..men det brukar jag o andra sidan göra innan mens oxå...
    Imorgon är det blodprovsdag...OM jag var gravid...skulle det visa plus om jag kissade på en gravtest? Är på ruvadag 11.

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2