Inlägg från: spattanjansson |Visa alla inlägg
  • spattanjansson

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Tack för feedbacken om dom olika klinikerna Bellman01, jag hoppas ju inte jag ska behöva göra det valet nu...men jag blir mer säker varje dag på att det blir så..
    Inatt vaknade jag och hade ont i svanken och magen...det brukar jag alltid göra typ 2 dagar innan mens...PLUS att mitt hurmör är uruselt...vilket det oxå alltid är innan mens....*suck*
    DET ENDA som är likt från första försöket då jag ju blev gravid är att jag tror jag håller på att få svamp av crinonen...men det är inget som känns direkt positivt...
    Jag försöker distrahera mina tankar genom att pimpa ett gammalt skoskåp...men tankarna är ju där hela tiden... 

• spattanjansson

var på toaletten nyss...fick lite crinonerester på pappret och det var lite aprikost sådär...så innan morgondagen har nog mensen kommit igång....deppar...

• spattanjansson

shit va dyrt det är nu när man ska betala själv...60000 för tre-pack. Jag trodde i min enfald att man då hade 3 försök ÄVEN ifall man blev gravid....men så var ju inte fallet.
    Vi har i några år nu sparat lite pengar på ett konto vi kallar "mamma-pappa ledighet konto" som vi tänkte nalla lite av den dagen vi skulle vara mamma/pappa lediga...50000 har det blivit och dom pengarna får ju nu gå till själva produktionen.....
    frågan är om man ska köra 3-pack eller betala för varje försök....svårt val....

• spattanjansson

Gräddnosen: man faller stenhårt :(  Nu blir det att komma upp igen och fortsätta. Jag är glad att vi har råd att betala egna försök men tycker det känns horribelt att det ska behöva vara så dyrt.....nu ska jag ringa till Öresundskliniken och boka en tid!

• spattanjansson

och jag är här :)
    Imorgon ska vi på till Öresundskliniken..hoppas få komma igång med en gång. Själv har jag avverkat en dag med lchf diet....vill snabbt gå ner 5 kg och sen ska jag sluta
    Min lilla pappa ringde nyss oxå och sa att han ville betala ett tre-pack på öresundkliniken men jag sa att jag trodde vi skulle fixa det själva. Han är så orolig över mig samtidigt som han inte är någon som visar känslor i första taget...
    Hoppas ni mår bra! 

• spattanjansson

Bellman01: det är skönt att man har fölräldar som vill OCH kan ställa upp. Men vi vill helst betala själv så vi har han mest som en backup :)  Vi har turen att tjäna bra båda två så rent krasst har vi råd med ett försök i månaden. Visst vi får kanske ställa in skidresan i vinter men det får väl bli så då.
    Jag har inte hittat ÖR tråden..hjälp mig gärna :)

• spattanjansson

Gräddnosen:  förstår hur du tänker...jag blev ju gravid efter att ha gjort titthålsoperation OCH varit nedreglerad med enanton i 9 månader!!! Sen har det inte tagit efter det. Han på Öresundskliniken trodde dock att det kunde hjälpa med att dom filar lite på embryot, det gör dom inte på RMC. Jag ska ta enanton nu..men kanske bara 1 spruta!

babyväntan: låt det ta den tid det tar...jag och min man kommer över saker på 2 dagar typ.tyvärr tycker jag det är så att efter 6 år så är man så van vid motgångar så man skakar bara dom av sig....

• spattanjansson

Bellman: ooooh...va spännande...dax att hålla tummarna igen då :) Vilket försök i ordningen är det för dig?

• spattanjansson

Gräddnosen: trist att vänta så länge...men är det bäst så är det bäst! Hoppas hösten bara schviiiisar förbi :)
    Jag fick själv en dos enanton idag, men jag hoppas att det räcker med en månad..men det vet jag den 12 oktober först.

Bellman: oooh va spännande! Tummar och tår hålls..skrämma-bort-mens dansen tar jag om ett par dar :)
    8 celligt...det var många celler det..hur gammalt var ägget när du satte in det? 

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2