Inlägg från: TurkiskPeppar |Visa alla inlägg
  • TurkiskPeppar

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Vindla: Tack för ditt svar! Jag klarar mig i alla fall utan smärtstillande, men känner mig väldigt öm framför allt i magen, men även i ryggen. Ska köra med mycket dricka och salt som du tipsade om. Känner mig svullen också :-/ Men så länge jag inte måste ta värktabletter så borde jag väl inte vara överstimulerad. Uppskattar dina tummar!!! Måste vara jättejobbigt att ha så mycket smärtor som du, tycker att mina vanliga endo-smärtor är tillräckligt hemska. Håller mina tummar hårt för att din behandling ska gå bra nu!!! 

• TurkiskPeppar

Grattis JaMA till lyckad återföring! Extra spännande att ruva på 2 st!

Stort grattis till dig också Mikki! Underbara nyheter ju Håller tummarna jättehårt för att de ska bli befruktade nu!!

Tänk om vi alla tre kunde få plussa om några veckor!! Tummar, tummar, tummar till oss alla     

• TurkiskPeppar

JaMA: Fy vad jobbigt att bli så dålig Tur att du är på bättringsvägen i alla fall.
    Själv mår jag hyfsat. Är lite öm i både magen och ryggen men det är överkomlig smärta i alla fall.

Vindla: Jobbigt att du har så ont redan. Håller tummar för att ÄP blir av snabbt!!   

• TurkiskPeppar

Åh Mikki vilka underbara nyheter!! Stort GRATTIS!!! Visst är det en overklig känsla att veta att man har ett befruktat embryo i sig. Önskar bara att man kunde göra något mer än att hoppas för att säkerställa att det blir kvar där inne!!

Själv är jag på ruvardag 6 nu och har än så länge lyckats hålla mig hyfsat lugn, men idag har det börjat gå upp för mig allt mer att jag väldigt snart antingen kommer vara överlycklig eller väldigt deppig. Vilken jobbig bergochdalbana detta är!!

Vindla: Hur går det för dig? Hoppas du också blir ruvare snart!    

• TurkiskPeppar

JaMA: Min klinik har väldigt sent testdatum, jag ska inte testa förrän 12/9, tror det är på RD 20. Så antagligen kommer jag tjuvtesta lite innan, om nu inte mensen kommer med tråkigt besked ännu tidigare :-/ Men vågar inte testa för tidigt. Testade på dag 11 när jag blev gravid sist och fick då ett minus och deppade i onödan i flera dagar. När har du testdag?

Vindla: Härligt med så många äggblåsor!! Men kan tänka mig att det känns länge tills på tisdag om du nu har så ont.

Mikki: Tror det är lite tidigt med grav-symtom. Dessutom ger progesteronet som jag tar (och antar att du också tar) grav-liknande symtom så det är lätt att bli lurad :-/ Öm i brösten och lite illamående har jag varit i en vecka nu och så tidigt kan man absolut inget känna. Så måste vara biverkningar av medicinerna tyvärr :-/
    Bara till att hålla tummar och hoppas! Jobbig väntan!  

• TurkiskPeppar

JaMA: Förstår att det var känslosamt på förlossningen! Starkt av dig att åka dit! Visst är det svårt att hålla hoppet uppe vissa dagar. Rädslan för att bli besviken är stor. Men hur jag än försöker intala mig att det blir minus så finns det ändå en del av mig som aldrig slutar hoppas.

Lapsang: Sist hade jag riktig TD på RD 12 och lämnade då blodprov som test. Inte heller det gav ett klart plus utan kliniken bad mig lämna nytt blodprov igen efter en vecka. Mitt hcg var lite förhöjt men inte så högt som det borde. Så antingen var graviditeten segstartad eller så höll jag på att få missfall. Så jag räknar med att jag är trögstartad när jag blir gravid  Så minst till RD 14 tänker jag vänta!

• TurkiskPeppar

Vindla: Håller mina tummer hårt för att du inte ska bli överstimulerad och att ÄP går bra på måndag! Men med 20 blåsor borde det bli många fina ägg JaMA: Jag har nått den tiden nu då det är en ständig oro att gå på toaletten. Usch vad nervöst det är varje gång att se om där är något blod eller inte!! Tror jag ska tjuvtesta på torsdag eller fredag om inget blod kommit då... klarar inte att vänta så mycket längre!

• TurkiskPeppar

JaMA: Jag är på RD 10 idag och har inga symtom alls Förutom lite ömma bröst, men det har jag ju haft sen ET-dagen så det måste bero på progesteronet. Du då? Känner du av något? Den gången jag blev gravid så hade jag mycket mer molande värk i magen än jag har nu så känner mig inte allt för hoppfull :-/

• TurkiskPeppar

JaMA: Jag tror det blir du som plussar, du har ju två små därinne att sätta hoppet till

Vindla: Jag tror inte heller att det är någon fara alls. Jag har diabetes och tar liknande förfyllda pennor flera gånger om dagen och håller aldrig in mer än ett par sekunder. Att man ska hålla inne sprutan länge är inte för att allt ska hinna sprutas ut ur sprutan utanför att det inte ska rinna ut ur stickhålet igen när du drar ut sprutan. Väntar man en stund med att dra ut sprutan så hinner mer av vätskan åka längre än i kroppen. Men du borde ha sett om det rann ut mycket från magen när du drog ut sprutan. När du tryckt in dosen så har du fått i dig allt, det är som Lapsang skrev bara extra i den för att ha marginal. 

Lapsang: Ja visst är det lönlöst att leta symtom, men så svårt att låta bli ändå

Mikki: Nä, jag är verkligen inte smärtfri, men brukar inte känna av så mycket förrän mensen väl kommer. Fast brukar få problem med tarmarna någon dag innan. Men mensen kanske inte kommer förrän 14 dagar efter ÄP vilket blir på onsdag i så fall, så än så länge borde jag inte ens känna av tarmarna. Men man vet ju aldrig om kroppen fungerar som vanligt nu med alla mediciner, så kanske mensen kan dyka upp när som helst oavsett. Hoppas inte dina tidiga känningar betyder något negativt! Att känna värk i magen är vanligt även när man plussar

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2