• M C

Jesus Mirakel Tråd 3

Selfish Geene skrev 2011-06-08 08:08:15 följande:

">

" target="_blank">

The good book
    {#emotions_dlg.djavulsk}
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C

Jag DÖR, du förstätter använda den där bilden trots att det handlar om hur överdjälva korkat det är med religion?

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Användarnamn skrev 2011-06-11 17:26:18 följande:
    Var så god och blunda för det som händer i naturen,

Så här ska det vara:

Men herregudars skymning, det har aldrig varit så och kommer aldrig vara så.
    När du sett ett lejon ligga i fridfullhet bredvid en flock får, då får du gärna tala om det. Tills dess är bilder som denna naiva - som bäst.
    Verkligheten är att man arbetar från soluppgång till solnedgång, barn arbetar hårt från tidig ålder och de vuxna dör i frtid pga för hårt arbete - om man ska leva som förr i tiden alltså.
    Idiotiska bilder som bara späder på lögnen som bibeln sprider.
  • M C

Men ATT ni orkar? Som att kasta en gummiboll på en stenvägg - booiiing tillbaka!

• M C
    Användarnamn skrev 2011-06-16 11:29:40 följande:
    Så länge det finns liv kan man välja den smala vägen och få livet.
    Ja, det är alltid bra om folk är ärliga o laglydga. (För det är den smala vägen, det antar jag att alla vet. Inte brottets väg som är den sk breda vägen)
  • M C
    Toboas skrev 2011-06-16 10:39:59 följande:
    Säg inte sådär. Det var så Björn Borg började. Skrattande
    *boiiing*
  • M C
    KristenTjej84 skrev 2011-06-16 19:47:29 följande:
    bullshit

Så du menar att de fattiga som svälter är där för att de inte tror tillräckligt?
    I rest my case.
  • M C
    Användarnamn skrev 2011-06-17 19:52:33 följande:

"Tid och oförutsedd händelse drabbar dem alla" heter det i Predikaren 9:11. Detta innebär att en hel del saker och ting inträffar utan att vi kan göra något åt det.

Vi är på fel plats vid fel tidpunkt.

Predikaren 8:9

”Allt detta har jag sett när jag inriktade mitt hjärta på varje gärning som har utförts under solen, i en tid då människa har makt över människa till hennes skada.”

Men om vi är försiktiga och förtänksamma i våra handlingar så hindrar detta oss från många olyckor. "Vadhelst en människa sår, detta ska hon också skörda" står det i Galaterna 6:7 vilket bekräftar det förhållandet att våra handlingar ofrånkomligt får konsekvenser, somliga av dem mycket bittra.

Eller så är det som Winston Goom sa - It happens. What happens? Shit.
    Dessutom är det den förklaringsmodellen som är troligast - saker händer. Utan förklaring eller orsak.
  • M C
    KristenTjej84 skrev 2011-06-16 20:05:17 följande:

Ja, fattiga äro de som badar i olja.
  • M C
    KristenTjej84 skrev 2011-06-17 17:50:04 följande:
    Nej det behöver man inte, många människor hjälper andra fast de inte är starkt troende, eller troende över huvud taget. Vad jag menade är att en människa som är självisk och bara tänker på sig själv, som blir kristen kan förvandlas totalt, då Jesus flyttar in i hans hjärta. Men då måste han vilja det, han måste vilja att ta emot Jesus och följa honom. En människa som tar emot Jesus på riktigt, förblir inte densamma.
    Sen får du tvivla på vittnesmålen jag delat med mig av hur mycket du vill, det är helt upp till dig hur öppen du är och vad du har bestämt dig att tro på, men att skylla all elände på jorden på Gud tycker jag är skrattretande.
    Det finns en djävul också, och en hord av onda andemakter som lyder honom.
    Och dom skrattar åt alla ateister och deras påhopp och förolämpningar mot kristna och Jesus.
    Det viktiga är att du har fått höra sanningen, precis som alla andra som varit med i den här tråden och kikat på vittnesmålen och diverse mirakler.
    Nu har jag sagt mitt om det här, ha en fortsatt trevlig helg allihopa:)

Jaha, men va skönt att jag är undantagen från dina domedagspredikningar. Jag är nämligen snäll som fan - men hur går det ihop med dina dumheter om ateism? Jag är alltså djävulen som är snällast?

Eller så har du fel.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3