• M C

Jesus Mirakel Tråd 3

Användarnamn skrev 2011-07-20 23:57:15 följande:
    Visst, det vi sår får vi skörda.

Hur många kan leva det liv de vill?
    Man kan välja att ta sig bort från det liv man har.
    I de få fall där inget val existerar tycker jag vi andra kan välja att lita på att polisen gör sitt jobb.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Användarnamn skrev 2011-07-22 14:03:20 följande:
    Vad dryg du är.
    Naaww, är det jobbigt att bli överbevsad?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Användarnamn skrev 2011-07-23 18:34:46 följande:
    Bibeln är inen erkeologisk eller vetenskaplig bok, där den uttalar sig är den oantastigt och Bibeln är enbart en Bog som talar om var vi kommer ifrån, varför vi är här och hur vi ska få Guds godkännande.
    Bibeln oantastlig?
    På vilket sätt kan du ge bibeln den statusen? Vad är du för överhöghet som kan säga så om en bok? En helt vanlig bok?
    Den är inte mer oantastlig än Pippi Långstrump, glöm aldrig det.
    Snacka om att sitta på höga hästar, vem fan tror du att du är?
    Du liksom alla andra är bara en människa, bibeln liksom alla andra böcker är bara böcker - någon människas tankar, funderingar eller fria fantasier.

Jävla dumheter. När folk tror att de är bättre än någon annan pga sin övertygelse får vi nya terrorister.
  • M C
    KristenTjej84 skrev 2011-07-30 17:29:31 följande:
    Ok, det är din åsikt och alla andra som tycker kristna är knäppskallar för att de tror på en högre makt.
    Men jag tycker inte det är rätt att kalla alla som tror på en högre makt och har kontakt med den högre makten för knäppskallar som borde spärras in.
    Annars kan man lika gärna spärra in alla icke troende ateister för att många anser de är knäppa i huvudet då de inte ser att det finns en mäktig Gud bakom skapelsen.
    Jag tycker man ska respekter alla människor,  troende eller icke troende.

Men om en ateist säger sig höra röster så är det ingen som ifrågasätter varför de söker hjälp eller tvekar att framföra önskemål på att personen söker hjälp.
    Go figure.
  • M C

Men du skrev ju att guds röst hörs på ett annat sätt, som att hans skulle vara annorlunda mot din egen?

• M C
    KristenTjej84 skrev 2011-07-30 23:08:26 följande:
    Guds röst är unik, men det är väldigt svårt att förklara det för en människa som inte tror på den helige anden och änny mindre har den helige anden i sig då han/hon tagit emot Jesus.
    Därför är det dårskap för icke troende, men de som är kristna vet exakt vad jag menar.

Så du hör en röst som inte jag kan höra?
  • M C
    Jamo skrev 2011-07-31 00:07:24 följande:
    Förresten, för att ni har en galen dam som skriker och jagar folk så tror du hon är schizofren? Testa läsa om frontallobsdemens istället, slår vad om att det passar bättre in.
    Eller psykos, snedtändning, alkoholism, övergrepp, psykisk misshandel, smärta eller varför inte tortyr?
  • M C
    Användarnamn skrev 2011-08-01 23:44:01 följande:

Dinosaurierna har tydligen inte levt på samma gång som människan, vad vetenskapsmännen har kommit fram till!

Beträffande detta säger James Skott i sin bok Paleontology: "Även de äldsta arterna av Homo sapiens (människan) levde långt efter det att dinosaurierna försvunnit. ..

Om man bortser från förändringar i jordskorpan (genom veckning), ligger de lagar som innehåller mänskliga fossil undantagslöst ovanför dem som innehåller ben av de stora dinosauriereptilerna, och härav följer att de senare härrör sig till en tidigare tidsperiod än mänskliga lämningarna"

Första Moseboken talar endast om en generell i vilken ordning allting skapades, Den ger utrymme för möjligheten att miljarder år kan  ha förflutit sedan jordens tillblivelse och anslår tusentals år, i sex skapelseperioder eller ”dagar”, åt beredandet av jorden för människoliv.

Somliga dinosaurier  (och pterosaurier) kan mycket väl ha skapats under den femte tidsperioden, då Gud enligt bibeln danade ”flygande skapelser” och ”de stora havsvidundren”.

Andra typer av dinosaurier kan ha skapats under den sjätte tidsperioden..

Med sin glupande aptit skulle alla  dessa dinosaurier av skilda slag ha passat bra in i det ekologiska mönstret, med tanke på den yppiga vegetation som uppenbarligen existerade på den tiden, - 1 Moseboken 1:20 – 24.

När dinosaurierna hade tjänat sitt syfte, lät Gud dem försvinna.

Bibeln nämner inte när eller på viket sätt han gjorde detta.

Men varken "flygande skapelser" eller "de stora havsvindundren" täcker in en Tyrannosaurius Rex. Slutsatsen är naturligtvis att bibeln inte skrevs av någon allsmäktig allvetande entitet utan högst vanliga okunniga människor.
  • M C
    Ökänd skrev 2011-08-02 00:11:22 följande:
    Å perfa, kan du be honom om adressen. Jag skulle behöva hela min cancer litegrann.
    *kram*
  • M C

I min enfald trodde jag att kristen var att man döptes (kristnades) in i församlingen. Eftersom kristus bara betyder "dem smore" så...

Men hey, vad vet jag?

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3