KristenTjej84 skrev 2010-03-28 00:58:01 följande:
Någonting du borde ta och tänka på.Bara för att DU tror eller INTE tror på ett visst sätt, betyder inte att alla i världen tänker likadant som du.Du tror att gud är ett hjärnspöke, hallunication eller dylikt, men det tror inte jag.Och oavsett hur roligt du än har på mina och andra kristnas bekostnad, genom att håna eller provocera oss för att vi inte tänker och tycker som du, såhar vi fortfarande valt vår sida och vår tro.Och även om du tar dig rätten att inte bara säga att vår gud är hjärnspöke, utan att alla våra upplevelser av övernaturligt slag skulle bara vara påhitt eller inbillning, tillsammans med många andra likasinnade, så är det inte så vi kristna ser på saken.För vi har upplevt Jesus kärlek på övernaturligt sätt, som visserligen inte kan förklaras vetenskapligt, men är lika äkta för
det.Nu tar jag och utnyttjar min rätt att säga min åsikt:Det du kallar för hjärnspöke, är inget hjärnspöke för oss och kommer inte vara det för dig heller den dagen du får möta gud ansikte mot ansikte, tro mig det kommer att ske som småningom.
När bevisen börjar strömma in så ändrar jag mig,
tills dess är din sida hittepå och fantasier.
Ja, jag provocerar. Hur ska man annars få folk att börja tänka själv?
Sen är det som alltid enklare att diskutera om alla kan skilja på sak och person, jag hånar inte enskilda individer. Jag hånar deras idiotiska uppfattningar som helt saknar stöd i verkligheten.