• M C

Jesus Mirakel Tråd 3

Svantesson skrev 2011-10-07 14:49:24 följande:
    Tycker du det var ironiskt?

Vi har bara denna värld att leva i och när man bara offrar sitt liv på att gnälla och skylla  på gud och gör inget åt vår situation, så klar det kommer att gå åt skogen med vår jord.
    Hörru beno/användarnamn/svante - du har skiftat fokus!
    Det är lika dumt att vara en fanatisk miljökämpe som en fanatisk kristen. 
    Man ska sträva efter lagom eller åtminstone att det ska fungera.
    Det är bra att göra saker, men det måste fungera. Annars är det kontraproduktivt.
    Lagom för situationen - dvs återvinn så mycket du kan, men det är ingen idé att skylla på alla andra eftersom de knappast kommer bli bättre på det om det inte fungerar för dem i vardagen.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Svantesson skrev 2011-10-07 15:17:09 följande:
    ????? Ok så det är ett sådant forum, bra att veta!
    Ett sånt forum där folk noterar vad folk skriver eller?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Användarnamn skrev 2011-10-24 21:20:54 följande:
    Dialog efterlystes och dialog inbjöds det till.
    Frågor och svar är dialog, det du gör är ensidig information.
  • M C
    Användarnamn skrev 2011-10-26 22:41:38 följande:
    vad har du för information att ge när det gäller Gud, och vilken källa använder du?
    Samma som du, jag hittar på eftersom.
  • M C
    Selfish Geene skrev 2011-10-28 07:41:40 följande:
    Jag trodde att Messias skulle vara av "Davids hus", men Maria var väl inte släkt med David? (Josef var iof det, men om man ska tro bibeln så var Jesus inte släkt med Marias man) 
    En av de stora mysterierna. Hur kan man sumpa det faktum att jesus enligt ättelängderna var dubbel kung av judarna och både av david och Levi stam. Men det funkar ju inte om det var en oäkting.

Dessutom är översättningen av "oskuld" fel, det ska tydligen vara "ung flicka". Och därmed faller hela katolska kyrkans grundval, bra va?
  • M C

Det fanns mycket bra saker skrivna om Maria, tror jag måste starta en tråd om det.

Ja, jag menar "bra" som i "jag garvar ihjäl mig vilka idioter det finns".

• M C
    Användarnamn skrev 2011-10-28 22:33:38 följande:
    Vad har du för lösning på Jordens framtida problem?
    Är du serisöt dum i huvudet? Jag bara undrar eftersom du svarar med en motfråga?
  • M C
    Användarnamn skrev 2011-11-01 14:07:47 följande:
    Så varför våldtäkter?

Visst ska en våldtäktsman bestraffas
    Du får fråga din gud, det är han som gillar dem.
  • M C
    Användarnamn skrev 2011-10-31 23:00:36 följande:
    Apg skrevs av Lukas 33 - 61, bara som kuriosa.
    Märligt att du kan kosta på dig att vara så tvärsäker när INGEN som har forskat i ämnet är det.
  • M C
    Användarnamn skrev 2011-11-01 13:33:05 följande:

Kvinnan skapades av ett revben från mannen.

Inte från hans huvud, för att råda över honom.

Inte från hans fötter för att trampas på,

utan hon skapades från hans sida för att vara komplement,

nära hans arm för att vara beskyddad, nära hans hjärta för att bli älskad.

Så hela talet om att slänga fruarna till våldtäktsmännen är bara...?

Fint sagt, men ett jävla skitsnack. Hittepå rakt av. Eftersom evolutionen har stöd i bevisen.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3