• M C

Jesus Mirakel Tråd 3

Användarnamn skrev 2011-12-25 14:18:55 följande:
    Det vet Han om han vill, men vi får sköta oss själva än så linge och göra våra val.

"Tid och oförutsedd händelse drabbar dem alla" heter det i Predikaren 9:11. Detta innebär att en hel del saker och ting inträffar utan att vi kan göra något åt det.

Vi är på fel plats vid fel tidpunkt.

Predikaren 8:9

”Allt detta har jag sett när jag inriktade mitt hjärta på varje gärning som har utförts under solen, i en tid då människa har makt över människa till hennes skada.”

Men om vi är försiktiga och förtänksamma i våra handlingar så hindrar detta oss från många olyckor. "Vadhelst en människa sår, detta ska hon också skörda" står det i Galaterna 6:7 vilket bekräftar det förhållandet att våra handlingar ofrånkomligt får konsekvenser, somliga av dem mycket bittra.

Jakob 1:14, 15
    ”Nej, var och en prövas genom att dras och lockas av sitt eget begär. 15 När så begäret har blivit havande, föder det synd, och när synden är fullbordad frambringar den död.”

Psalm 139:16
    "Dina ögon till och med såg embryot av mig, och i din bok var alla dess delar uppskrivna, med avseende på de dagar då de formades och det ännu inte fanns en enda av dem."

Psalm 139:13 - 16
    "Du [Jehova] håll mig avskärmad i min mors liv ... Dina ögon såg till och med embryot av mig, och i din bok var alla dessa delar uppskrivna."

Tsss, tsss, antingen är han alsmäktig och allvetande, eller så är han det inte. Det är No Go på Cherryicking.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Användarnamn skrev 2011-12-25 21:51:56 följande:
    När du är seriös ska jag svara och inte tramsar som ett barn.

Jag tänker fortsätta med min logik så länge du inte tänker själv.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Trekk skrev 2011-12-28 12:48:08 följande:
    Finns ett gammalt fint citat angående detta

Om gud är villig att förhindra ondska, men inte kapabel, då är han inte allsmäktig.
    Om gud är kapabel att förhindra ondska, men inte villig, då är han inte god.
    Om han är både villig och kunnig, varför finns det då så mycket lidande?
    Om han varken är villig eller kunnig, varför då kalla honom gud?

Om gud finns har han ett litet PR problem skulle jag vilja påstå ;) 

Hänger fint ihop med min resticka #3452.
  • M C
    Användarnamn skrev 2011-12-29 11:35:28 följande:
    Jag har svarat, du får välja din väg, jag kan inte göra det till dig,

Kristenheten följer inte Gud.

Kan inte se att du bryr dig om att vilja veta,

Adam var fullkomliga till sitt ändamål.

Igen samma otroligt korkade påstående! Jag DÖR! Du är fan värst!
  • M C
    Noun skrev 2011-12-29 18:21:29 följande:

Jag var ateist i många år, trots att jag är född i ett muslimskt land. Anledningen till att jag blev troende är främst pga naturvetenskapliga studier.

Sedan är Den Heliga Koranen en mirakel på fler vis, men jag gav dig här den korta versionen.   
    Dumheter, du sökte gud och fann honom för du vägrar erkänna att vi inte har något syfte.
    Jag köper inte att du läste naturkunskap och inte förstod hur fantastiskt enkelt allt hänger ihop. Isf har du inte lyssnat på din lärare.
  • M C
    Noun skrev 2011-12-31 23:43:24 följande:

Gör jag inte alls... Det enda jag menar är- antingen söker du sanningen eller så gör du inte.

Om du sökte sanningen skulle du inte vara troende.
    Dessutom är dina "poäng" tveksamma, jag säger att du ljuger.

Du sökte den sanningen du behövde för att få till din mentala snuttefilt.
    Frågor på det?    
  • M C
    Noun skrev 2012-01-01 00:05:57 följande:

För mig är det ok att du har din inställning. Är min inställning ok med dig, eller studerar du evolution för att kunna trycka upp den i mitt ansikte?

Faktum är att jag blev tvungen att studera evolutionen för att veta vad jag skulle svara ignoranter som du, säg inte det till alla du inte gillar. Det är bara jag som gjort det.
    Bara jag.  

Men vet du, jag är seriöst en bättre människa av det.
    Jag har faktiskt insett min obetydliga del i universum och jag är fan så mycket större fan av syfy än tidigare - bara det har upplyst min vardag enooormt! 
  • M C
    KristenTjej84 skrev 2012-01-02 21:49:47 följande:
    Jag är 100% säker på att det var den Goda sidan(dvs från Gud budskapet kom) som välsignade.
    Då djävulen hatar oss människor och ALDRIG skulle säga något som skulle bygga upp min tro eller trösta mig.
    Från djävulen kommer ondska, listighet, elakhet och grymhet. Han skulle bara  säga något positivt till någon människa, ifall han/hon kunde luras bort från Gud på det sättet.
    Dvs komma med buskap som: Du blir lyckligare utan Gud, Gud är en glädjedödare osv.
    Absolut inte skulle han komma med budskap som skulle styrka min Guds tro, det vore helt mot hans natur.
    Dessutom så finns det inget i dina bibelcitat du publicerat här som skulle motbevisa mina upplevelser.
    Då Gud är kärlek och budskapet jag fick var genomsyrat av hans övernaturliga kärlek.

Du menar alltså seriöst att jag är djävulen?
    Intressant.

Jag är seriöst väldigt intresserad av hur fan du funderar, jag menar, du fördömer folk till höger och vänster, pratar en jävla massa skit och är en väldigt ignorant och inskränkt människa mtp hur du uttrycker dig. 
    Jag däremot lever ett rätt lyckligt liv med rätt jobbiga dagar och rätt bra dagar där jag försöker göra det bästa jag kan bara för att jag kan.

Inte du, nehejdå. 
    Du kan inte ens ta till dig att man kan leva ett otroligt liv utan din blinda tro!

Jag har delat budskapet att du kommer få ett bättre liv utan den blinda och rätt korkade tron på din gud - vad säger du om det?  
  • M C
    Användarnamn skrev 2012-01-02 22:19:15 följande:
    Och ändå ser du inte hur mycket som är obesvarat.

Du vet t ex var livet kommer ifrån.
    Du vet inte varför vi är här och inte vart vi är på vig.
    Du har inte lyssnat ett smack ser jag.

Evolutionen svarar på hur vi blev som vi blev.

Vi har inget syfte, vi har ingen "väg". Det är bara dina fantasier.

Jag är inte lagd åt att fantisera på sånt som vi rimligtvis inte kan veta, men inte du. Du vill veta saker som vetenskapen inte ännu funnit svaren på!
    Men du, jag har lösningen. Varför forskar du inte själv? Om du är tillräckligt nyfiken torde bli en bra vetenskapsman.
    Men å andra sidan måste man hålla sig till fakta, det är du tvärdålig på.        
  • M C
    Agnostino skrev 2012-01-02 23:13:13 följande:
    Hjärta Älska SciFi (som jag anser det fortfarande borde stavas...)
    Jag gav upp när Kanalen bytte namn till SyFy-kanalen. Men ja, Hjärta
    Användarnamn skrev 2012-01-02 22:30:29 följande:
    Du får det liv du skapar dig, det är i framtiden det kan bli skillnad.

Om du tror att gud bestämmer, hur fan kan du tro att du får det liv du skapar dig?
    Inte så genomtänkt är vi? 
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3