Inlägg från: Användarnamn |Visa alla inlägg
  • Användarnamn

Jesus Mirakel Tråd 3

ojsanoj skrev 2012-01-05 21:46:31 följande:
    Dig? Det är verkligen inte mitt problem att du tar kritik mot din livsåskådning som en personlig förolämpning.
    Har du bett alla de du har betett dig illa mot i diverse trådar?  
    Jag är som du.
  • Användarnamn

Detta ser vi tydligt idag

Uppenbarelseboken 14:6
    "Och jag såg en annan ängel flyga i midhimlen, och han hade eviga goda nyheter att förkunna som ett glatt budskap för dem som bor på jorden och för varje nation och stam och språk och folk,"

• Användarnamn
    Rundown skrev 2012-01-06 00:09:22 följande:
    Vilka är "vi" som tydligt ser denna andra ängel? Det är ganska otydligt vad du vill säga med ditt inlägg.
    Uppenbarelseboken 21:3-5
    "Och jag hörde en hög röst från tronen säga: ”Se! Guds tält är bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk. Och Gud själv skall vara hos dem. 4 Och han skall torka varje tår från deras ögon, och döden skall inte finnas mer; inte heller skall sorg eller skrik eller smärta finnas mer. Det som en gång var är borta.” 5 Och han som satt på tronen sade: ”Se! Jag gör allting nytt.” Och så säger han: ”Skriv, ty dessa ord är trovärdiga och sanna.”
  • Användarnamn
    Rundown skrev 2012-01-06 00:22:46 följande:
    Ja men du sade att vi "ser" detta tydligt idag, och då undrade jag vilka dessa "vi" är som idag ser denna ängel tydligt?
    Se dem som utför Ängelns budskap från dör till dörr över hela världen.
  • Användarnamn
    Rundown skrev 2012-01-06 00:33:24 följande:
    Ok, så det är ingen som faktiskt tydligt ser denna ängel? Ok, då vet vi det.
    Precis som du inte kan se Gud mer än genom det Han skapat, så ser vi denna ängel genom det han åstadkommer.
  • Användarnamn

Ingen människa skulle kunna utföra detta enorma predikoverk som utförs samtidigt över hela världen,

Det har använts under 2010 - predikat från dörr till dörr 1604764248 timmar  av 7508050 vittnen i totalt 236 länder,
    det var 18706895 närvarande vid åminnelsen -

• Användarnamn
    M C skrev 2012-01-06 13:07:17 följande:
    Till vilken nytta? Det är ju inte som att det leder till något bra.
    Till att paradiset återupprättas, vi får fred och frid på jorden.
  • Användarnamn
    Trekk skrev 2012-01-06 17:30:13 följande:
    Änglar? Det finns ju inga som helst bevis för änglar och de existerar på samma sätt som älvor och troll och vättar och annat oknytt, det vill säga ingen annan stans än i vår fantasi. Finns inte ETT enda bevis på NÅGOT ut av dessa väsen, detta gäller även den kristna guden och alla andra gudar med honom. Ska det var såååå svårt att få fram ett konkret bevis som inte kan avfärdas av någon sund människa?  Tydligen
    Då tror du inte på Bibeln Guds ord.
  • Användarnamn
    Trekk skrev 2012-01-06 21:38:03 följande:
    Nej, givetvis inte. Spektakulära påståenden kräver givetvis lika spektakulära bevis och ännu har ingen av bronsålderskulterna kunnat presentera något sådant. OM så skulle ske skulle jag givetvis ändra min ståndpunkt helt och hållet. Jag är inte emot detta på pin kiv utan enbart för att INGA bevis talar för det och extremt mycket talar emot så det är så pass osannolikt att det kan avfärdas av bara den anledningen (precis som älvor och drakar)

Det som påstås utan bevis kan även avfärdas utan bevis, och bevisbördan ligger alltid hos den som kommer med ett helt otroligt påstående. 

Så vad är beviset för änglar? Och snälla, kom med bevis som INTE är från bibeln då den i sig inte är någon form av vedertaget och pålitligt bevis i detta sammanhang.

Tackar på förhand 
    Finns ingen bevisbörda, antingen vill du läsa Bibeln fördomsfritt och ta reda på vad Skaparen har att säga, eller ej.

Inte basera Bibeln på onda människor som använt den till att skaffa sig makt.
    Människor som säger sig representera Gud, men gör tvärt emot vad Han säger.
  • Användarnamn
    Trekk skrev 2012-01-06 22:11:04 följande:
    Det är väl uppenbart att en kolossalt ENORM bevisbörda finns.

Om jag ställer frågan så här istället:
    Koranen gör gällande å det allra strängaste att den är den enda sanna boken, att alla andra böcker är falska och att Allah är den enda sanna guden och Muhammed hans profet. Det samma säger judarna om Tora och Jahve och  Jehovas vittnen om Jehova osv. 

Om jag ska läsa dessa skrifter med öppna ögon så når jag slutsatsen att alla hävdar att just DE är den enda sanna läran och att alla andra är falska. Precis som kristendomen har ingen något mer bevis än sin heliga bok.

HUR ska jag veta VILKEN av alla heliga böcker som är den enda sanna när alla säger precis samma sak?

Fråga nummer två. Om du hade blivit född i Abu Dhabi, vilken religion tror du att du hade tillhört och varför?

Håller med dig om att man inte ska tro de som använder religionen för att få makt. Dock måste det nämnas om gud att han i bibeln på sina ställen uppmanar till folkmord, barnamord, skenavrättningar osv, för att inte nämna hela syndaflodshistorien där han sägs utplåna nästan allt liv på jorden. Liv han själv skapat. Kan en alsmäktig gud ågra sig? För det är ju uppenbarligen det han gör när han förgör sin skapelse så som ett barn knycklar ihop en teckning som blivit ful. Låter inte så värst allsmäktigt om du frågar mig ;)

Du får själv läsa Bibeln med ödmjukt sinne och sedan fria eller fälla.

Jag har annat för mig än att debattera med dig.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3