-
Du får det liv du skapar dig, det är i framtiden det kan bli skillnad.M C skrev 2012-01-02 22:24:54 följande:Jag har delat budskapet att du kommer få ett bättre liv utan den blinda och rätt korkade tron på din gud - vad säger du om det?
-
Jag får det liv som vi är Skapade til från början om Gud godkänner mig, än så länge lever jag varje dag så bra jag kan i den situation vi är i.M C skrev 2012-01-03 00:02:30 följande:Om du tror att gud bestämmer, hur fan kan du tro att du får det liv du skapar dig?
Inte så genomtänkt är vi? -
I så fall väntar du förgäves..Inima skrev 2012-01-03 13:03:28 följande:Ett mirakel skapat av människan själv, inte någon jävla jesus, gud eller va fan som helst.
-
Ingen har bett dig att göra det heler,Inima skrev 2012-01-03 13:49:28 följande:Jag väntar inte på ett sagoväsen.
-
Näst intill alla ateister förolämpar, eftersom de inte vill lära av Jesus, så har de ingen kärlek i sig.KristenTjej84 skrev 2012-01-03 14:00:13 följande:Det faktumet att du kallar mig för egoist, visar att du inte känner mig alls.
Alla som känner mig, vet att jag är allt annat än en egoist. Tvärtom.
Men tyck vad du vill, jag står vid Jesus sida, trygg och lycklig, mer fylld av övernaturlig kärlek än jag någonsin varit, även gentemot mina medmänniskor varför jag startade den här tråden till och börja med.
Eftersom du( ingen överraskning för mig egentligen) nu bara är ute efter att förolämpa mig på olika sätt bara för att jag inte tänker som du, och inte har några fler frågor att ställa. Så avslutar jag vår diskussion.
Gott nytt år och må Gud välsigne dig!
-
Du behöver enbart ditt ego förstår jag.Inima skrev 2012-01-03 14:25:34 följande:Jag behöver inte en snuttefilt eller en saga för att kunna känna kärlek.
Inte konstigt att världen är så kärlekslös. -
-
Gyllene omslagspapper
Jag fick detta från en vän, som fick två saker att välja mellan.
Det sa mig att även jag hade två saker att välja mellan.
Jag har valt. Nu är det Din tur att välja.
Historien handlar om en mamma som för en tid sedan skällde på sin 5 åriga dotter för att hon slösade på en rulle med dyrt guldfärgat omslagspapper.
Pengar var det ont om och hon blev ännu mer upprörd när hon såg att dottern använde pappret att dekorera en ask som hon placerade under julgranen.
Hursomhelst, den lilla flickan gav presentasken till sin mamma nästa morgon och sade,
'Den är till dig, Mamma'
Mamman blev generad för hennes tidigare ilska mot flickan, men hennes ilska blossade upp igen när hon öppnade presentasken och såg att det var tomt.
Hon sa till sin dotter med harm i rösten.
'Vet du inte unga dam, att när du ger bort en present är det meningen att det skall vara någonting i paketet?'
Hon hade tårar i sina ögon och sa, 'Men, Mamma, det är inte tomt! Jag blåste pussar i den tills den blev full.'
Mamman blev förkrossad.
Hon föll på knä och slog armarna om sin dotter och bad henne och förlåtelse för hennes obetänksamma ilska.
En kort tid senare tog en olycka dotterns liv, och det sägs att mamman behöll det gyllene asken bredvid sängen för resten av hennes liv.
När hon helst kände sig nere eller mötte svårigheter öppnade hon asken och tog ut en inbillad puss och mindes kärleken från barnet som hade lagt pussarna däri.
En verkligt underbar känsla, denna gåva till oss är en ask full med ovillkorlig kärlek och pussar från våra barn, familjen och vännerna.
Det finns inget mer värdefullare än detta.
-
Selfish Geene skrev 2012-01-03 21:49:52 följande:"Helvetet" som Gud själv har skapat bör kanske tilläggas
Vad är det brinnande Gehenna som Jesus talade om ?
Ordet Gehenna [Helvetet}förekommer 12 gånger i de kristna grekiska skrifterna. Fem gånger förbinds det med eld. Översättare har återgett det grekiska uttrycket ge-ennantou pyros med helvetets eld och brinnande gehenna.
Historisk bakgrund:
Hinnnoms dal (gehenna) låg utanför Jerusalems murar. Under en tid var den platsen för avgudadyrkan, med bland annat barnoffer.
Under det första århundradet användes Gehenna som förbränningsplats för Jerusalems sopor. Döda djurkroppar kastades ner i dalen för att förtäras i elden, som man hade tillsatt svavel för att öka förbränningen.
Dessutom kastades avrättades brottslingars kroppar ner i Gehenna, eftersom dessa brottslingar inte ansågs vara förtjänta av att begravas i en minnesgrav.
Därför talade Jesus i Matteus 5:29, 30 om att hela kroppen kunde kastas i helvetet eller Gehenna.
Om kroppen föll i den ständigt brinnande elden förtärdes den helt, men om den råkade hamna på en avsats i den djupa ravinen kom dess ruttnande kött att angripas av de maskar eller larver som fanns där.
Levande människor kastades inte i gehenna; det var således inte en plats där någon pinades i medvetet tillstånd
I Matteus 10:28 varnade Jesus sina åhörare och sade att de skulle känna fruktan för honom som kan tillintetgöra både själ och kropp i Gehenna.
Vad betyder det?
Lägg märke till att det i den här versen inte nämns något om någon pina eller plåga i Gehennas eld. Han säger i stället att man skall känna fruktan för honom som kan tillintetgöra … i Gehenna. Genom att nämna själen separat framhäver Jesus här att Gud kan tillintetgöra en människas alla utsikter till att få leva även i framtiden, att det därmed inte finns något hopp om uppståndelse för henne/honom.
När det talas om det brinnande Gehenna har det uttrycket således samma innebörd som sjön som brinner med eld i uppenbarelseboken 21:8, nämligen tillintetgörelse, den andra döden. Död för evigt.
-
Du följer Gud eller inte, ingen bestämmer det för dig.Rundown skrev 2012-01-03 22:28:30 följande:Fast det handlar inte om gud är villig eller ej. Jag bara påpekar att det är omöjligt för att fria val kan finnas om framtiden redan är bestämd, vilket den måste vara om din gud är allsmäktig och då alltså kan se in i framtiden.
Vi alla i tråden förstår att du anser att allmäktighet och fria val kan existera samtidigt då du påpekat det typ 5 ggr hittills, det är dock inte det jag frågar utan jag undrar hur du får det att gå ihop. Av dina svar så är det tydligt att du inte riktigt förstått frågan men jag hoppas du gör det nu?
Jag tror du vill göra som Adam:
1 Moseboken 3:12
"Mannen sade då: ”Kvinnan som du gav mig till att vara hos mig, hon gav mig frukt från trädet, och så åt jag.”
När han ställdes till svars, visade han varken bedrövelse eller ånger och bad inte heller om förlåtelse, utan försökte i stället rättfärdiga sig och lägga skulden på andra, ja, han gav till och med Jehova skulden för sin uppsåtliga synd. ”Kvinnan som du gav mig till att vara hos mig, hon gav mig frukt från trädet, och så åt jag.” (1Mo 3:7–12)