-
Jag bara talade om att inte förklena Jesus som idag är en stor härskare i Guds Kungarike.KristenTjej84 skrev 2012-01-02 17:42:35 följande:Och jag trampar inte på din tro
-
Kan de säga vad budskap de återger?Agnostino skrev 2012-01-02 19:25:47 följande:Så de som hävdar att de talar i tungor idag bluffar enligt dig?
-
Det som Gud vill ha framfört står i Bibeln,Agnostino skrev 2012-01-02 20:05:41 följande:Nej knappast, det är slumpmässigt rambel.
-
Kan du återge något som har med framtiden att göra som framförts i tungotal?KristenTjej84 skrev 2012-01-02 20:52:34 följande:Var bara ett exempel.
Har hört liknande händelser, folk som berättat om vad de upplevt, läst om detta i kristna tidningar osv.
Själv talar jag bara i tungor i mitt rum då jag får vara i fred, då detta kan skrämma icke kristna ifall jag skulle tala i tungor på offentliga ställen som tåg, bussar eller T centralen.
Jag skulle bara tala i tungor framför någon annan, om jag kände den helige andes vägledning i detta, dvs om det vore just då i ett språk som någon i min närhet talade, med ett budskap Gud ville vidarebefordra till honom/henne.
Och nej jag tror inte på allt jag hör och läser om. Men ser ingen anledning till att varför kristna skulle ljuga om detta samt de som hört dom tala i tungor i deras språk skulle ljuga om det. Till vilken anledning liksom?
-
Jag tror inte Jesus ger oss profetior om våra privata liv, nu när det gäller det stora vi stå inför, leva eller inte igenom det stora ingripande som vi står mit i.KristenTjej84 skrev 2012-01-02 21:01:25 följande:Det Jesus sade genom min kompis, var framtids profetior om min framtid som jag inte tänker återge här då de är personliga.
-
Jag misstror dig inte om det du varit med om, men är du säker på att det er den goda sidan som välsignar?KristenTjej84 skrev 2012-01-02 21:23:20 följande:Du får tro vad du vill. Men jag har personligen upplevt det jag vittnat om, därför så kan du inte säga något som övertygar mig om att inte tro på det jag själv upplevt.
Lika lite som du kan övertyga en kvinna som gått ner i vikt genom att hoppa hopprep att det inte bränner kalorier att hoppa hopprep.Galaterna 1:8
”Men även om vi eller en ängel från himlen förkunnade för er såsom god nyheter något utöver vad vi förkunnat för er så som goda nyheter, så må han vara förbannad.”
2 Tessalonikerna 2:9
” Men den laglöses närvaro är enligt Satans verksamhet åtföljd av varje kraftgärning och av lögnaktiga tecken och förebud.”
1 Kor 13:1, 8
"Om jag talar människors och änglars tungomål men inte har kärleken, då har jag blivit som en ljudande malm eller en skrällande cymbal. Kärleken tryter aldrig. Men vare sig det finns gåvor till profeterande, skall de tas bort, eller tungomål, skall de upphöra".
1 Korinthierna 12:31
”Men fortsätt nitiskt att sträva efter de större gåvorna. Och dessutom visar jag er en långt bättre väg. -
Finns bara en församling som är rätt, vilken är denna?KristenTjej84 skrev 2012-01-02 21:41:34 följande:Har olika syften. Tungotalet kan användas till att bygga upp den enskilde kristnes andliga liv, för att övertyga icke kristna om(som förstår vad människan som talar i tungor säger, kanske för att det är i ens modersmål, typ som exemplet med kinesen)
Eller för att bygga upp församlingen eller andra kristna som man möter i olika situationer i livet, deras tro.
Kan vara på språk bara en i församlingen förstår, och därför så vet han/hon att det budskapet var till honom/henne t ex.
Dessa syften känner jag till.
Mark 13:10
” Och de goda nyheterna måste först predikas i alla nationerna.”
1 Petrus 3:15 2000
” Men Herren, Kristus, skall ni hålla helig i era hjärtan. Var alltid beredda att svara var och en som kräver besked om ert hopp.”
Matt 7:21- 23” 21 Inte alla som säger ’Herre, herre’ till mig skall komma in i himmelriket, utan bara de som gör min himmelske faders vilja. 22 På den dagen skall många säga till mig: ’Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn?’ 23 Då skall jag säga dem som det är: ’Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!’”
Guds Son gjorde klart att inte ens de som gör sådant som liknar det som det getts befallning om, men gör det på fel sätt eller med fel motiv, får komma in i Guds kungarike, utan blir fullständigt avvisade. (Mt 7:15–23)
Längre fram gav Jesus en varning för falska profeter som motsvarade den Mose gav. Sådana profeter skulle använda Jesu namn och ”göra tecken och under för att om möjligt villa bort” människor, men deras frukter skulle visa att de utövade laglöshet. (Mt 7:15–23; Mk 13:21–23; jfr 2Pe 2:1–3; 1Jo 4:1–3.)
Jesus är utan tvivel vred på alla de religiösa organisationer som falskeligen påstår sig representera honom.
Det framgår av hans ord: ”Inte var och en som säger till mig:Matteus 7:21–23
Många i vår tid som kallar sig kristna tycker kanske att det här låter förbryllande. Varför skulle Jesus rikta så skarpa ord till människor som har utfört ”många kraftgärningar” i hans namn? Kristenhetens kyrkosamfund har bedrivit välgörenhet, hjälpt de fattiga, byggt sjukhus och skolor och uträttat mycket annat.
För att förstå varför de har gjort sig förtjänta av Jesu vrede skall vi ta en illustration.
Ett par föräldrar behöver göra en resa.
De kan inte ta med sig barnen, så de ordnar med en barnvakt.
Deras anvisningar till henne är enkla: ”Ta hand om våra barn. Ge dem mat och se till att de är rena och att det inte händer dem något.”
Men när föräldrarna kommer tillbaka ser de till sin förskräckelse att barnen har fått svälta. De är smutsiga, sjuka och eländiga.
De gråter och vill ha barnvaktens uppmärksamhet, men hon nonchalerar dem.
Varför det?
Hon står på en stege och putsar fönster. Föräldrarna blir rasande och kräver en förklaring. Barnvakten säger: ”Titta så mycket jag har gjort!
Är inte fönstren rena?
Jag har reparerat en del i huset också, allt för er skull!” Skulle det få föräldrarna att känna sig bättre till mods?
Knappast!
De har aldrig bett henne göra det här. De ville bara att hon skulle ta hand om deras barn.
Att hon inte har följt deras anvisningar gör dem fruktansvärt upprörda.
-
Vi följer alla vår övertygelse och väntar på resultatet.KristenTjej84 skrev 2012-01-02 21:49:47 följande:Jag är 100% säker på att det var den Goda sidan(dvs från Gud budskapet kom) som välsignade.
Då djävulen hatar oss människor och ALDRIG skulle säga något som skulle bygga upp min tro eller trösta mig.
Från djävulen kommer ondska, listighet, elakhet och grymhet. Han skulle bara säga något positivt till någon människa, ifall han/hon kunde luras bort från Gud på det sättet.
Dvs komma med buskap som: Du blir lyckligare utan Gud, Gud är en glädjedödare osv.
Absolut inte skulle han komma med budskap som skulle styrka min Guds tro, det vore helt mot hans natur.
Dessutom så finns det inget i dina bibelcitat du publicerat här som skulle motbevisa mina upplevelser.
Då Gud är kärlek och budskapet jag fick var genomsyrat av hans övernaturliga kärlek.
Ha glädje och uthållighet - Mika 7:7 - Heb 12:2- Ord 13:12 - Heb 6:11,12 -
Var inte så säker på det.KristenTjej84 skrev 2012-01-02 21:49:47 följande:Från djävulen kommer ondska, listighet, elakhet och grymhet
2 Kor 11:14
”Och det är inte underligt, ty Satan själv omskapar sig ständigt till en ljusets ängel.” -
Och ändå ser du inte hur mycket som är obesvarat.M C skrev 2012-01-02 22:15:37 följande:Faktum är att jag blev tvungen att studera evolutionen
Du vet t ex var livet kommer ifrån.
Du vet inte varför vi är här och inte vart vi är på vig.