oraklet från delphi skrev 2012-06-25 11:42:38 följande:
jag är troende men helt ny i detta det är därför jag behöver lite hjälp :) Min man är halvt buddhist så det är svårt ibland bara känner att jag vill försöka uppfostra barnen mer kristet men vi har ju inte samma åsikter men han har inget i mot min tro bara sättet som att han gillar inte kyrkan han skulle inte vilja "pracka" på barnen kyrkans barntimme mm så behöver prata med andra troende hur man bäst börjar sätta sig in i biblen mm ;)
Om du har några frågor, får du gärna inboxa mig.
Jag rekommenderar bibeln handbok för livet, där finns det förklaringar till bibelcitat man kan bli lite
fundersam över.
http://ordton.com/Biblar/Levande-Bibeln/Handbok-for-Livet-Studiebibel/
det hjälpte mig väldigt mycket under min första tid som kristen. Rekommenderar också alla Derek Prince böcker, samt böcker av Holger Nillson och Larry Lea. Linda Bergling från arkens församling har också skrivit bra böcker. När det gäller din man, så är det viktigt att du ber för honom, så han blir frälst.
Lovsångsmusik, både att sjunga och lyssna på detta har styrkt mig andligt, speciellt låtar om Jesus försonande blod.
Här var några av mina tips, som sagt, har du fler frågor så är det bara att inboxa mig, kram & Guds frid