Inlägg från: KristenTjej84 |Visa alla inlägg
  • KristenTjej84

">

Skillnaderna mellan "religion" och Jesus:D

• KristenTjej84
    Trekk skrev 2012-06-22 12:23:20 följande:
    Du har varit saknad! Välkommen åter! Skrattande

Denna video har jag sätt förut, bra faktiskt. Han har förhoppningsvis väldigt positiv inverkan på kristna världen. 

Väldigt sekulär tolkning och ett stort avståndstagande från både GT och NTs doktriner. Nästan som kristendom fast utan kristendomens läror förutom evangelierna. Något av en Jesusdom snarare än kristendom, även om det ena inte funkar utan det andra.

Men mycket bra och träffsäker kritik av organiserad religion från en troendes perspektiv. 
    Om du menade mig så tackar jag:) mindes den här tråden och var bara tvungen att lägga upp videon då jag hittade den efter att ha lyssnat på härlig lovsångsmusik:D

• KristenTjej84
    Trekk skrev 2012-06-22 13:12:54 följande:
    Ja, vi må ha haft våra duster, men du är en av ytterst få kristna här i forumet som vet hur man debatterar/diskuterar och som bidrar med mycket kunskap till trådarna med. I din frånvaro är det endast Sven Erik som försvarat kristendomen på ett bra vis. Du ska veta att du uppskattas även om vi må ha olika teologiska uppfattningar.

Har inte hört hans andra musik, bara den som du lade upp, men det är som sagt var bra, gillar budskapet. 
    Tack! jag har fått se en helt ny sida av dig med, du verkar vara en jättesnäll och fin
    människa!! kram 
  • KristenTjej84
    Trekk skrev 2012-06-22 22:30:59 följande:
    Tackar =) 

Problemet att mötas i diskussionsforum är att man endast talar om de få saker som man inte är överens om. Hade vi pratat i vilket annat forum som helst om andra ämnen hade vi säkerligen varit rörande överens om mycket. Nåväl, jag har lärt mig mycket av att tala med troende som dig och fått en bättre inblick i hur ni resonerar vilket har varit nyttigt för mig :) 
    Det är sant. Sen kan man få fel uppfattningar om människor, och tro att de
    är allmänt otrevliga då deras åsikter skiljer sig från ens egna.
    Men jag har med mig dig och alla här från familjeliv i mina böner:)
    finns många godhjärtade människor här! 
  • KristenTjej84
    oraklet från delphi skrev 2012-06-25 11:42:38 följande:
    jag är troende men helt ny i detta det är därför jag behöver lite hjälp :) Min man är halvt buddhist så det är svårt ibland bara känner att jag vill försöka uppfostra barnen mer kristet men vi har ju inte samma åsikter men han har inget i mot min tro bara sättet som att han gillar inte kyrkan han skulle inte vilja "pracka" på barnen kyrkans barntimme mm så behöver prata med andra troende hur man bäst börjar sätta sig in i biblen mm ;)
    Om du har några frågor, får du gärna inboxa mig.
    Jag rekommenderar bibeln handbok för livet, där finns det förklaringar till bibelcitat man kan bli lite
    fundersam över.
     http://ordton.com/Biblar/Levande-Bibeln/Handbok-for-Livet-Studiebibel/
    det hjälpte mig väldigt mycket under min första tid som kristen. Rekommenderar också alla Derek Prince böcker, samt böcker av Holger Nillson och Larry Lea. Linda Bergling från arkens församling har också skrivit bra böcker. När det gäller din man, så är det viktigt att du ber för honom, så han blir frälst.
    Lovsångsmusik, både att sjunga och lyssna på detta har styrkt mig andligt, speciellt låtar om Jesus försonande blod.

Här var några av mina tips, som sagt, har du fler frågor så är det bara att inboxa mig, kram & Guds frid 
  • KristenTjej84
    Trekk skrev 2012-07-02 19:24:06 följande:
    Vad är detta? vad har skett?
    En olyckshändelse på en bilväg, ser du inte änglarna & Jesus på bilden?
    den har spridits bland många kristna på facebook, tyckte det var så coolt.

• KristenTjej84
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-07-02 19:39:12 följande:
    Det är inte änglar och Jesus, det är människor som varje dag kämpar för att rädda sina medmänniskors liv. För att de bryr sig på ett genuint sätt.

" target="_blank">

Jag ser människorna absolut, och det är jättebra att de hjälper andra människor.
    Men ser du verkligen inte Jesus och en ängel runt dom?

• KristenTjej84
    Krambjörn skrev 2012-07-02 19:42:10 följande:
    Jag ser dom levande som hjälper personen och dom du kallar änglar och jesus.
    Bilden är trixad så mycket det bara går ser du väl? 
    Nej jag tror inte den är trixad.
    Men jag förstår nu innebördet av orden: vill man inte tro, så tror man inte även då man ser.
    Jag antar att ni som inte tror den är verklig, precis som jag måste uppleva Jesus kärlek och kraft ansikte mot ansikte. 
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3