Jesus Mirakel Tråd 3
Sen är ju frågan varför gud skulle tillåta en tsunami att släcka barns liv på det sättet.
Varför ens utsätta oss får ett val av detta slag mellan himmel och helvete? En god gud skulle ge alla himlen direkt.
Fair enough, alla är inte gamla i kyrkan :)
Jesus sa låt barnen komma till mig. Och många gånger då människor har besökt himmelen o helvetet, så har de aldrig sett barn i helvetet utan bara i himmelen. Spelar ingen roll vilket sorts begravning deras föräldrar anordnar. Alla barn är välkomna i himmelen! detta tror jag stenhårt på.
Grejen är den att Gud har gett oss människor ansvaret att ta hand om våran jord, samt ta konsekvenserna av detta ifall vi inte gör det.
Tänk hur mycket cigaretter människor röker årligen i länder som t ex Kina, Grekland & mellanöstern.
Tror du inte det påverkar naturen negativt? alla nerhuggna träd? alla gifter som kommer ur fabrik pga människors girighet?
Jag tycker det är elakt av människor att förstöra naturen, och sedan ge skulden åt Gud, som vill att vi ska värna om naturen och om varandra.
Vi har ett ansvar vi människor också.
Våran Goda gud har gett en väg till himmelen, och det är Jesus.
Alla människor får en chans att välja honom. Så är det.
Barnen hamnar direkt i himmelen för att de är på många sätt oskyldiga, och deras värld är att leka och ha roligt, de tar inte samma beslut som vuxna gör, helt enkelt för att de är barn.