Simon 681 skrev 2012-08-26 10:10:40 följande:
Problemet här är att det skulle gå rätt lätt att fejka. Samtidigt finns det mycket pengar inblandade, folk ger frikostigt utan insyn, så pengarna kan gå rakt ner i pastorns ficka. Popoff och andra, som har sagt sig hela i guds namn har i själva verket visat sig vara bluffmakare. Det är ju inget konstigt, det står ju att det skall komma falksa profeter.
Men... Hur kan du se skillnad på fejk och icke fejk och hur kan du övertyga en rationell person om att det är det ena och inte det andra?
Titta exempelvis på
" rel="nofollow" target="_blank">
(även del 2 och 3) där en mentalist vid namn Derren Brown omvänder ateister till kristendom med beröring. Detta är dock ett trick.
Sedan kanske du känner att du skulle känna skillnad, men problemet kvarstår hur du skall få andra att förstå. En regeneration av en amputerad lem framför James Randi och ett gäng doktorer och ett nyhetsteam från CNN skulle vinna argumentet från evigt. Varför är mirakler alltid saker som skulle kunna ha blivit bättre i alla fall, sådant som går att fejka eller filmat med dålig upplösning från tveksamma vinklar?
Jag är inte Gud, jag kan inte övertyga alla, speciellt om människan har bestämt sig för att inte tro vad
han/hon än ser, oavsett om det är på film eller något man ser i vardagen.
Men sanna sökare, de som söker Gud på riktigt, kommer finna Gud, och känna och uppleva Guds kraft på samma sätt jag har gjort, ibland så måste hjärtat och själen övertygas först sen kommer hjärnan att förstå att AHA, det här var vad de kristna talade om.
Jag tror att det jag såg på klippen, inte minst den om hudsjukdomen, var äkta.
Och jag skulle aldrig kalla dessa människor för lögnare, även om jag precis som alla andra vet att det finns falska profeter bland de äkta också.
Görs det i Jesus namn och man hyllar Jesus, så är helandet från Gud, så ser jag det. Hyllar man profeten eller pastorn och kallar det hans mirakler och inte nämner Jesus, då är det inte från Gud,
Och även fast Trekk och många andra tvivlar(något som inte förvånar mig) så tror ja ändå att det kommer ske en världsvid väckelse, där alltfler kristna bestämmer sig för att gå ut i fältet och be för de sjuka.
Många gör det redan, kallas evangelisation, jag har fått förbön från en grupp från Citykyrkan, som hade fått ledtrådar från Gud att de skulle be för någon med blå mössa, 2 minuter senare såg de mig, som just då hade en blå mössa. Var väldigt härligt att få förbön.
Jag kommer be till Gud att ni personligen kommer få se det jag sett, och uppleva det jag upplevt när det sker och att han ska skicka rätt personer i er väg.
Ibland måste man våga säga ja för förbön, och inte se på oss med skeptism o tänka: galna fundisar, aldrig att jag låter dom be för mig!
Det är när jag fått förbön, som jag känt Guds kraft starkaste sättet manifesteras.