Inlägg från: KristenTjej84 |Visa alla inlägg
  • KristenTjej84

Jesus Mirakel Tråd 3

Ermenegildo skrev 2012-09-16 21:55:16 följande:
    Kan ni inte skriva lite om spännande mirakel nu istället? Varför envisas Jesus förresten med att göra så trista mirakel numera. Vad har vi för glädje av att någon italiensk helgonbild gråter blod? Eller att någon enstaka reumatiker blir helad. Förr var det lite bättre show med delade hav, brinnande buskar som pratade och sånt. Dagens mirakel är verkligen inte TV-mässiga.
    Jag tycker min farmors tillbakakommande från koma efter att varit utan syre i 30 minuter eller mer och vetenskapligt borde hon varit hjärndöd.
    Samt det faktumet att min morbrors fru blev frisk från tumörer i halsen efter att ha lagt böneduk på den.
    Finns mycket mirakler som sker varje dag, men tv4 är för upptagna med att ge demoner och spöken uppmärksamhet, tills vidare. Men Gud kommer förändra det som småningom.
     http://iamhealed.net/iamhealed/

http://www.christian-faith.com/forjesus/jesus-healed-me

http://jesusheals.com/transfer/testimonies.html
  • KristenTjej84
    Frånaldrigtilllängtar skrev 2012-10-08 22:59:22 följande:

Det ABSOLUT värsta jag vet är människor vars mål är att tvinga på folk ens tro!! Tror gör man i kyrkan eller hemma.. Varför tror du att den förra sidan stängdes??? Idiot!!!
    Varför kommer du till den här tråden då?
    Jag tvingar ingen hit. Jag bara informerar, till de som är intresserade.
    Därför heter den Jesus Mirakel tråd då den har med Jesus att göra. Jag tror på religions frihet, och det betyder att alla har rätt att berätta om sin religion till de som är intresserade av den. Den som inte är intresserad, är välkommen att besöka en annan tråd, t ex om ateismen och dess vackra historia, eller varför inte om bakning.
    Så länge den finns kvar i Sverige har jag rätt att utnyttja den till fullo, som kristen.
    Och det gör jag inte för att störa folk, utan för att visa att det finns hopp.

• KristenTjej84

www.tv7.fi/vod/player/ bra bibelundervisning. Ett sätt för mig att erbjuda er alla en välbehövlig paus från allt tjafs och verbal pajkastning.

• KristenTjej84

">

En väldigt bra lektion om hur saker och ting fungerar i den andliga världen. Jättebra lärare.

• KristenTjej84
    Ermenegildo skrev 2013-04-30 10:10:21 följande:
    Om vi alla är Guds barn, vad är det då som är så speciellt med Jesus? 
    För att det är genom Jesus försoning vi kan bli Guds barn och komma i relation med honom och hans far, vi är alla skapta av honom fysiskt då han är skaparen av allt liv, men för att vi ska kunna bli Guds barn och ha en relation med honom andligen och själsligen också, så måste det ske genom Jesus. Så att vi verkligen räknas som hans söner o döttrar som har en relation med honom.
    För att komma till fadern, måste det ske genom sonen helt enkelt genom att acceptera honom som Herre i våra liv och ta emot hans nåd genom att acceptera att han dött för våra synder. På så sätt blir vi renade och vår relation med Gud fadern återupprättas.

• KristenTjej84
    Ermenegildo skrev 2013-04-30 12:06:28 följande:
    Jag förstår - "Tillbe mig, annars, är ni uteslutna ur gemenskapen för evigt."

Charmigt... Och hur blir det då med exempelvis de miljoner människor i världen som inte har en aning om vad Bibeln eller Jesus är? Där kan man ju inte direkt tala om ett fritt val? 
     De människor som inte har fått chansen att välja honom, får en sista chans.
    Det är alltid ett fritt val och alla som dör  som vuxna har på ett eller annat sätt fått höra om Jesus, jag tror
    på en rättfärdig Gud som ger alla en chans att välja honom.
    Men om du inte har märkt det så är kristendomen den religionen som växer fortast i hela världen, trots hårda förföljelser även i länder som nordkorea, pakistan, indien o afrika där det finns många fattiga och villo lärda och även i muslimska länder.

Jag tror jag redan tagit upp det här förut, men får väl dansa samma vals igen.. Här är några exempel:

">

">

">

">

">

">

">

">

S
    ist men inte minst 10.000 kristna från alla möjliga länder under Jesus manifestationen:

">

">

">

">

">

">

">

">V
    arsågod

• KristenTjej84
    Ermenegildo skrev 2013-04-30 12:55:54 följande:
    Nej, jag orkar inte se 100 sega kristna youtubeklipp, där går gränsen. Vad är det för rättfärdigt med en Gud som kräver tillbedjan för att ta med folk i gemenskapen (inte för att jag skulle vilja vara med men rent hypotetiskt).

Villkorslös kärlek är ju motsatsen. Jag älskar mina barn även om de säger att de hatar mig och vill flytta hemifrån, oavsett hur de hanterar sin fria vilja.

Hur möter naturfolk i Amazonas djungler Jesus menar du?

Jag tror tack och lov att det är förstånd, vetenskap och därmed sekularism som växer snabbast i världen. Hjärnspökena vore fint om vi kunde glömma snart...  
     Säg inte till mig att Gud inte når människor då i andra delar av världen än oss... om du inte ens är intresserad av att se var och hur han gör det..
    Säkert möter de Jesus i visioner o drömmar, Jesus har olika sätt att nå till folk.
    ¨
    Jo förstånd, vetenskap och sekularism är verkligen det folk satsar på när de goda dagarna är slut och även Sverige kommer gå igenom det ena och det andra..*host* not..
    Som min pappa säger: ateismen är den goda tidens bröd...

Men nu har jag delat med mig, och önskar dig en fortsatt trevlig valborg.

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3