Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Jesus Mirakel Tråd 3

KristenTjej84 skrev 2012-01-03 20:33:26 följande:
    Ojdå. Så du kastar bort människans egna ansvar?
    Gud har gett människor ett val, att välja att följa honom och därmed också leva i kärlek, förlåtelse, ödmjukhet och omtanke om andra och växa  i detta och mogna i sitt andliga liv ju närmare man kommer honom. Eller att inte följa honom och bara tänka på sig själva, sina egna behov först och inte ta hänsyn till någon annan.
    Självklart kan även icke troende vara kärleksfulla mot sina medmänniskor, det är ingenting jag protesterar emot.
    Men jag tror att det finns många faktorer som spelar in varför världen ser så mörk ut som den gör nu.
    Ingenting av dessa orsaker har med Guds vilja att göra, då han erbjuder oss frälsning,andlig näring och trygghet ingen annan kan ge förutom just han, Jesus. Men vill ändå ge människan fri vilja att välja honom eller låta bli.
    Hursomhelst, världen kommer inte alltid se ut som den gör just nu. Jesus kommer att komma tillbaka och återupprätta sitt rike, och då blir det ett paradis på jorden utan krig, förödelse, ondska eller våld.
    Sen är det upp till var och en om man vill vara i hans rike i den underbara nya världen eller inte.
    Han vill ge fler människor chansen att välja honom, ge människorna mer tid. Både mer tid för oss kristna att be för våra medmänniskor och berätta för dom om Jesus, men även för de okristna att vända om från sina synder och välja att följa honom, så de kan leva vid hans sida när han kommer för att återupprätta sitt rike.
    Det är dock ALDRIG Jesus vilja att människor blir illa behandlade. Det är djävulens, för han hatar människan och är rädd för det hot människan kan bli ifall han/hon accepterar Jesus till hans rike, då han vill att alla ska brinna i helvetet. Därför försöker han på olika sätt hindra människor från att välja följa Jesus.
    Men vi kristna kommer aldrig ge upp, oavsett vilka hån, förföljelser eller elakheter vi får stöta på under våran livstid. För Jesus är med oss och ger oss styrka att uthärda allt genom den helige anden.

Var hamnar vi som inte vill följa Jesus då?
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2012-01-03 20:38:24 följande:
    Det vet du redan svaret på.
    Förstår dock inte hur en människa kan trampa på en sådan övernaturlig kärlek och nåd som Jesus erbjuder.

Nej det vet jag inte, vill du vara snäll och tala om för mig var jag som inte kommer följa jesus hamnar när han kommer tillbaka!
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2012-01-03 20:42:48 följande:
    Det kan jag inte säga. Då jag inte vet slutgiltigt vilket beslut du kommer ta.
    Jag garanterar att mitt beslut är att inte följa Jesus.

Nå, låt höra vad din kärleksfulla Gud har för planer för mig!?

• Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2012-01-03 20:47:21 följande:
    Hans plan är att ta emot dig med öppna armar och välkomna dig till hans rike för att han älskar dig.
    Om du inte vill vara med i hans plan för dig så är det ditt val.
    Tillslut de som förnekar honom, kommer för evigt vara skilda från honom, och detta är inte roligt då
    människor är gjorda till att vandra vid Jesus sida.
    MEN jag vet fortfarande inte allting, då jag INTE är gud. Jag vet inte vilka tankar du har i hjärtat eller hur 
    framtidens händelser kommer påverka dig. Därför vet jag inte heller vad ditt öde är. Jag lämnar detta till Jesus.

så.... Var kommer jag att spendera evigheten?
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2012-01-03 20:51:59 följande:
    Det vet jag inte. Vet endast Gud.
    Hur kommer det sig att Gud är så specifik med var de som följer Jesus hamnar och så luddig när det handlar om oss som inte vill följa Jesus?

• Selfish Geene
    Agnostino skrev 2012-01-03 20:53:51 följande:
    Samma ställe som mig, Dawkins, Darwin, Douglas Adams, Seth MacFarlane, Bill Maher med flera. Jag hoppas Douglas har skrivit fler böcker till dess...
    Om valet står mellan att spendera en evighet med er eller med Runar och Carola vet jag vilket jag föredrar ;)
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2012-01-03 21:01:19 följande:
    Bara för att jag inte vet alla slutgiltiga öde, då detta kan förändras drastiskt till följd av övernaturliga möten med Jesus. Så att ateister helt plötsligt kan inse(Som Howard Storm) att Jesus finns och att han älskar dom.
    Betyder inte att min Gud är luddig.
    Bara läsa bibeln, finns en himmel, finns ett helvete. Även fast det aldrig har varit eller kommer vara Jesus vilja att någon hamnar i helvetet. Varför han erbjuder nåd och kärlek till människor på många olika sätt runtomkring i världen. Varför muslimer ser Jesus då de är på väg till Mecka. Varför ateister blir frälsta i sista minuten som Howard Storm osv.
    Guds plan för dig och mig, är att frälsa oss och älska oss. Upp till var och en om man vill följa hans plan eller inte och därmed leva med konsekvensen.
    Jag är inte Gud, därför vet jag inte heller vem som kommer bli frälst o vem som aldrig kommer bli frälst innan tiden tar slut. Att kräva att jag ska ge svaret på era eviga öden, är därför fel.
    Men jag kommer be för hela världen tills den dagen jag lämnar jordelivet och återförenas med min älskade herre och Gud ansikte mot ansikte för att leva med honom i evigheten.
    Så om jag vidhåller att jag inte vill följa Jesus hamnar jag i helvetet?
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2012-01-03 21:11:33 följande:
    Jag håller fast vid att det bara är Gud som vet människornas slutgiltiga öde.
    Därför kan jag inte och kommer inte kunna svara på vart du hamnar.
    Som jag sa, saker och ting som händer kan förvandla människor.
    Om det inte finns någon risk att jag hamnar i helvetet, varför ska jag då oroa mig? 
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2012-01-03 21:24:08 följande:
    Klart det finns en risk.
    Men det finns en chans för dig att hamna i himmelen också.
    Jag vet inte om du kommer stå fast vid ditt förnekande av Jesus när saker och ting börjar hända
    i Sverige och när du upplever hans närvaro på verkligt sätt.
    Därför vet jag inte heller vad som kommer ske i slutändan. Bara Gud vet. Det håller jag fast vid.
    Så om jag "väljer" att följa med Jesus så får jag komma till himlen, men om jag väljer att inte göra det hamnar jag i helvetet??

Låter mer som en gisslansituation än en kärleksförklaring tycker jag..
  • Selfish Geene
    Selfish Geene skrev 2012-01-03 21:49:12 följande:
    Så om jag "väljer" att följa med Jesus så får jag komma till himlen, men om jag väljer att inte göra det hamnar jag i helvetet??

Låter mer som en gisslansituation än en kärleksförklaring tycker jag..
    "Helvetet" som Gud själv har skapat bör kanske tilläggas
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3