Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Jesus Mirakel Tråd 3

Användarnamn skrev 2011-11-15 20:45:53 följande:
    Vad har du då kvar?
    verkligheten
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-11-15 20:59:54 följande:
    Vad är den för dig?
    Födas, leva och dö för evigt?
    Födas leva, efter det vet jag inte vad som händer men sannolikt kommer jag (och du) att vara döda för evigt när livet är över
  • Selfish Geene
    Muppy skrev 2011-11-15 21:04:25 följande:
    jag vet ju inte hur länge du har sökt och hur du har sökt, men jag tror verkligen att du kommer finna Gud om du verkligen vill det och fortsätter söka Honom. Då kommer du upptäcka att Han inte är omoralisk och att Han inte agerar sadistiskt. Att Han kan tyckas vara ologisk ibland kan jag hålla med om, men Gud är för stor och mäktig för oss människor att vi kan begripa allting. Jag tror, även om jag ibland tycker att det är ologiskt van Han gör, att Han gör det som är bäst för mig. Och det litar jag på. Även om mitt liv inte är lika trevligt och 'logiskt' varje dag.

Förresten, om du fann att Han är orimlig, då har du alltså funnit att Gud finns??   
    Tror du att Gud gör det som är bäst för alla människor?

Varför låter han barn födas med blottad ryggmärg? 
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-11-15 21:17:48 följande:
    Jag vet att det kommer en uppståndelse, tills dess får vi leva så bra vi kan, ta till vara på degen.
    Nej det vet du inte.
  • Selfish Geene
    Muppy skrev 2011-11-15 21:27:47 följande:
    ja det tror jag och nej det stämmer att jag inte vet. Jag tror inte att Gud bestämmer att ett barn ska födas med blottad ryggmärg e.d. Hur det då går till har jag ingen aning om. Men jag nöjer mig med det. Jag behöver inte veta allt för att ändå kunna tro och lita på Gud.
    Vad gör Gud för bebisarna som fryser och svälter ihjäl för att ingen vill eller kan ta hand om dom?
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-11-15 21:39:00 följande:
    Det kan du inget göra åt att jag vet.
    Om vi blir godkända vet jag däremot inte.
    jag vet med säkerhet att du inte vet vad som händer efter döden
  • Selfish Geene
    Muppy skrev 2011-11-15 21:31:07 följande:
    wow, kan du hela bibeln utantill eller? jag vet bara att någonting står någonstans, men hittar aldrig rätt :)
    Användarnamn återvinner just den här texten minst 5 ggr i varje tråd
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-11-15 21:51:53 följande:
    Därför att de var svar på frågan och svaret ändras inte,
    du skulle kunna korta ner texten till "shit happens" bara (med tanke på att du har klippt och klistrat in samma text 18 gånger bara i den här tråden skulle det innebära en hel del text som vi skulle slippa läsa om och om igen)
  • Selfish Geene
    överanalysera skrev 2011-11-16 21:53:26 följande:
    Jag har inte orkat läsa igenom tråden, men en sak har jag upptäckt. Den här verkar inte längre handla om några mirakler utan bara om en massa tjafs. De som nu inte har en kristen tro tycker jag kan söka sig till någon annan tråd på familjeliv; kanske en sådan som handlar om varför man ska tro? Vad kristen tro innebär? Vem är Gud? Vem är Jesus?

Tycker faktiskt att det känns lite fräckt att börja skriva i en tråd som handlar om Jesus mirakler och skriva om något helt annat. Varför?

Självklart är alla människor välkomna in i en sådanhär tråd, men det ger ju ingenting att ifrågasätta oss och vår tro. Det kan man göra i någon annan tråd som behandlar själva tron i sig, och inte en del i tron. 
    En tråd om verkliga mirakel skulle bli fasligt kort
  • Selfish Geene
    överanalysera skrev 2011-11-16 22:14:59 följande:
    Fast det är väl inte DU som avgör vad som är verkligt eller inte?
    Nej, verkligheten är inte avhängig av vad människor vill eller tror, ingen av oss bestämmer vad som är verkligt.

Däremot är vissa av oss bättre än andra på att bedöma vad som är verklighet och vad som är fantasi  
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3