• M C

Jesus Mirakel Tråd 3

Lampstället skrev 2012-08-21 22:47:49 följande:
    Valhall finns bara i fantasin.

Och det gör inte gud?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Lampstället skrev 2012-08-23 11:21:00 följande:
    Sunt förnuft säger att åskan är väderfenomen och inte en asagud vid namn Tor.

Du vill bara håna och vara oseriös, så resonera md dig leder bar till oseriositet.
    Inget jag vill spilla tid på.

Sunda förnuftet säger även att får man barn så har man knullat och att ingen kan gå på vatten om man inte vet var vadstenarna är.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Lampstället skrev 2012-08-23 22:00:35 följande:
    Så pratar den som inte vet vad Skaparen kan göra-

Så du använder förnuft när det gäller alla andra gudar, men lägger ner förnuftet när det gäller din gud? Så bekvämt.
  • M C
    Trekk skrev 2012-08-25 13:48:35 följande:
    KristenTjej, vad är det största mirakel som du personligen bevittnat?

Jag vet jag vet!
    Hon har sett ett ben växa mitt framför ögonen (men kan inte bevisa det. )

Bekvämt var det ja. 
    Lampstället skrev 2012-08-24 22:47:56 följande:
    Börja med ett, så tar vi det ett efter ett så det blir seriöst.

Hur var det med oskulden? Och vattnet? Okej, det blev två, förlåt mig.

• M C
    Lampstället skrev 2012-08-25 13:52:51 följande:
    Nu bara debatterar du!

Debattör är en individ med stort behov att framföra sin åsikt i en eller flera frågor.

Kan grovt delas in i sådana som uttrycker åsikter inom områden de behärskar och sådana som uttrycker åsikter inom alla områden, oavsett om de behärskar dem eller inte.

1 Korinthierna 1:20 2000

”Var finns ni de visa, de skriftlärda och denna världens klok huvuden? Har inte Gud gjort världens vishet till dårskap?

Ja? Vad annars gör man på ett DEBATTFORUM?

• M C
    Trekk skrev 2012-08-25 19:33:29 följande:
    Oooooh snaaap!

Jag rullar mig på golvet och skrattar mitt stora feta arsle bort!
  • M C
    Lampstället skrev 2012-08-25 20:53:00 följande:
    Resonerar seriöst-

Så du anser det inte vara seriöst med logik?

• M C
    100kgpappa skrev 2012-08-26 00:39:41 följande:
    På filmen ser man någon som sträcker ut sitt ben 2,5 cm...Är det ett mirakel? Du tror inte det finns en anledning till att man bara filmade längst ner, och att hon hade både byxor och stövlar på sig?

Hur uppenbart kan det inte bli?

När vi pratar om ett ben som växer ut så är det ett avkapat ben vi prator om, där man ser hur det växer och återskapar en fot längst ner. Om det är sådana här filmer du kallar för bevis, då har du inte så mycket att komma med.

Dum som jag var bad jag om mätresultat förra gången det kom upp. Då var det en faster eller så som fick längre ben, men mätningen lyste med sin frånvaro.
    Jag menar, om en människa blir 2,5 cm längre över natten så kan man mäta sig till det. Med en tumstock till exempel. 
  • M C
    Lampstället skrev 2012-08-28 15:14:52 följande:
    Du får tro vad du vill och skördar frukten av ditt val.

Jag förstår varför du är så förvirrad kring konceptet logik.

Du besitter inte förmågan. 
  • M C
    Johan75 skrev 2012-09-05 23:36:47 följande:
    Ska vi vara domedagiga så bidrar jag hellre med:

" rel="nofollow" target="_blank">

Så pessimistikt!

Ska man låta bibeln berätta vad som är fördjälva hemskt och lösaktigt så tror jag heller på

Notera att det är en bok i knät på första bilden. Viktigt.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3