KristenTjej84 skrev 2012-03-09 18:09:12 följande:
Jag vet att Islam inte förnekar Jesus existens eller att han var profet. Men enligt Islam så har inte Jesus dött för någons synder och han är inte heller Guds son då enligt Islam inte Gud behöver en son. Och tusentals av mina kristna bröder o systrar blir förföljda och slaktade av skl "Rätt trogna" muslimer, inte minst ifall de förut varit muslimer och blivit kristna, te x i Egypten, Saudiarabien, Iran eller Irak.
Allah kommer inte uppenbara sig för mig med eran profet Muhammed, men OM det skulle ske, så skulle jag veta att det inte var den rätta Guden som visade sig, eftersom när jag tog emot Jesus i mitt hjärta, som frälsare och herre och enda vägen till Gud fadern, så fick jag ande urskiljingens gåva, och detta gör att jag kan känna starkt i mitt hjärta ifall något kommer från Gud fadern eller inte.
När jag ser en muslim be till Allah, så känner jag starkt obehag i mitt hjärta, detsamma när stora mängder muslimer gapar bojkotta Israel på vänster parader.
Det spelar ingen roll vad jag anser om personerna själva, vet att det finns goda och ödmjuka muslimer, bland annat dom jag arbetat med, men i anden så känner jag starkt att muslimernas Allah inte är den rätta vägen.
Den Jesus jag känner skulle aldrig visa sig i en vision tillsammans med Muhammed, för han har sagt att han är den enda vägen, sanningen och livet och att ingen kommer till fadern förutom genom honom..
Du behöver läsa lite mer religionshistoria. Det är liksom ingen hemlighet att det var i Nicea år 328 (sic!) som man beslutade att jesus var guds son. Så på vilket sätt gör det saken sann? Jag beslutade just nu att jag är guds son - varför är mitt beslut sämre än deras? Är det för att de producerade bibeln? Jag har producerat ett spex, gör det just den produktionen till fakta?
*känner plingandet komma *