• M C

Jesus Mirakel Tråd 3

KristenTjej84 skrev 2012-03-09 23:21:51 följande:
    Jag tror på det som står i bibeln, och Jesus sade i bibeln att han var Guds son från första början.
    Du har inte helat sjuka, befriat fågna eller styrkt dom svaga som Jesus gjorde och fortfarande gör.
    Han har bland annat befriat mig personligen från depression, och fyllt mitt hjärta med sin kärlek på ett mer djupt sätt än någon annan har kunnat.
    Du har inte offrat dig själv på korset för att frälsa människor från synder.
    Detta har Jesus gjort och många människor har sett honom, upplevt hans kraft och blivit mirakulöst helade, exakt så som han gjorde under nya testamentets tid. Dussintals av dessa vittnesmål har jag spridit vidare genom Sid Roth avsnitt bland annat. Bara att gå igenom allt jag spridit vidare och se o höra själv.
    Plus alla miljoner frälsta människor, som tårögda prisar sin frälsare då han berört dom starkt på övernaturlig plan, tror du det är skådespel eller??
    Vem var det som sa att jesus verkligen gjorde allt det där? Är det samma personer som startade krig mot Romarna för att få tillbaka sitt land? Som hade agendan "vi behöver mer kanonmat"?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    KristenTjej84 skrev 2012-03-15 01:33:36 följande:
    Ja just det, hittade precis ett svar på den där frågan om att kvinnor skulle skäras upp.
    Det var ingenting som Gud beordrade, han bara berättade att det var det som skulle ske om
    fiendehärarna fick övertaget om Israeliterna. Dvs en profetia.
    Ifall Israel inte vände om från sin synd, så skulle Gud sluta beskydda dom.
    Så att påstå att Gud skulle beordrat detta, är skitsnack! answers.yahoo.com/question/index?qid=20090508...

Så fint att du ställer upp för din sociopat, han är ju värd det. Drömmer
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Selfish Geene skrev 2012-03-15 07:54:47 följande:
    Är de aborterade fostren i himlen precis där de befann sig utvecklingsmässigt vid tidpunkten för dödsfallet? 
    Ohooo, bra fråga!
    Lika - om man föds med DS, har man med sig det till himlen? Om man föds homosexuell, följer det med till himlen? 
  • M C
    Lampstället skrev 2012-03-15 16:56:38 följande:
    Läs vad du skriver :)

Du har fått förklaring om dag så ett litet barn kan förstå, men du fortsätter på en 5 årings nivå :)
    Religösas förklaringar är på en 5årings nivå, helt solklart.

Det som man kan undersöka och se med blotta ögat är sånt vuxna pysslar med. Du vet, undersöka och se vad som verkligen är sant istället för att gå på all skit man hör? Kallas för vetenskap. 
    KristenTjej84 skrev 2012-03-15 11:00:23 följande:
    Jag har fått den bilden, att ofödda barns själar ser ungefär ut som nyfödda barns själar vid döds ögonblicket.
    Annars skulle människor som bland annat genom nära döden upplevelser sett himmelen och barnen, sett väldigt små outvecklade människor där, istället för vanliga vackra fullkomliga barn.
    Och nej i himmelen finns det ingen sjukdom eller handikapp, så jag tror inte det finns barn med DS där lika lite som rullstolsbundna eller CP skadade.
    Homosexualitet har jag väldigt svårt att tro eller förstå, att det är medfött.
    Däggdjuren visar samma missbildningar, då djävulen fick ingång till hela världen genom Adam & Evas fall, därför så drabbades tyvärr även djuren, även om de förstås inte "syndar" medvetet på samma sätt som människor.

Så man kan säga att du hittar på eftersom för att få till det så det passar din naiva världsbild?

• M C
    Lampstället skrev 2012-03-15 22:54:11 följande:

Så du har även fel på hörseln? Jag bara frågar eftersom det isf skulle vara frivilligt. Det betyder inte att man får välja mellan att förskjutas eller tro på din galning till gud, utan det betyder att man får välja själv.
  • M C
    Lampstället skrev 2012-03-16 13:30:21 följande:
    Människan sköter jordens samhälle sämre än djuren, de bara njuter av livet i den och förstör inte naturen ,
    Så i människans vård blir det garanterat katastrof.

Jaha, där kom du in och sa något irrelevant. Så ovanligt.
  • M C
    Lampstället skrev 2012-03-18 21:23:45 följande:
    På tredje dagen uppväckt.

Om han verkligen dog, om han verkligen levde, om folk verkligen talade sanning om att de sett honom.
    Det var många om där. 
  • M C
    KristenTjej84 skrev 2012-03-21 21:09:54 följande:
    Jag har inget svar på det. Men man måste göra en mycket mera utbredd undersökning, inte bara gällandes några tusen eller några hundra cancer patienter, utan på flera miljoner, egentligen. Och ta med alla människor i världen som Jesus helat från cancer, med sina vittnesmål. 
    För då skulle man se mer resultat.
    För det är flera miljoner människor Jesus har berört och helat efter förbön, inte bara de 2000 eller 200 människor som var med i den skl undersökningen, som man baserar en övernaturlig helandekraft från Jesus på.

Och där har vi dagens värsta bajs. Just sayin. Nu hittar du på så du tror dig själv.
  • M C
    KristenTjej84 skrev 2012-03-21 22:20:15 följande:
    Tycker bajshumor tillhör dagisåldern. Nej jag hittar inte på, skulle miljontals människor prisa Jesus världen runt
    om de inte blivit helade eller berörda av hans kraft?

Bara för att många tror samma sak betyder det inte att det är rätt.

Miljoner människor har blivit indoktrinerade att tro att det finns en gud.

Men var är bevisen? 

Men du, jag kan förutse en massa saker. Till exempel kan jag förutse att du kommer skita i att titta på bevisen för evolutionen. Sen förutser jag att du kommer strunta i vad forskningen säger och att du kommer ignorera att man har det bättre utan en tro på ett spöke som inte finns.

Motbevisa mig, fool.  
  • M C
    zigne skrev 2012-03-22 17:03:23 följande:
    Teodicéproblemet som människan undrat över så länge talet om Jesus och Gud funnits.
    I vanlig ordning flög det rakt över huvudet på den som behöver fundera på det.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3