Inlägg från: Toboas |Visa alla inlägg
  • Toboas

Jesus Mirakel Tråd 3

Truth skrev 2012-08-11 08:43:17 följande:
    Evigt liv i Valhalla. Så mycket fruntimmer och fläsk du vill ha, och ett absolut överflöd av mjöd.
    Mmmmm... Bacon!
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Toboas
    Lampstället skrev 2012-08-18 20:14:56 följande:
    Finns trikiner i griskött, och det dör man av.
    Självklart blir man inte sjuk av trikiner i det gudomliga Valhalla!
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Toboas
    Lampstället skrev 2012-08-20 13:29:28 följande:
    Varför är du så oseriös?
    Varför är en religions löften om vad som händer efter döden mer eller mindre seriösa än en annan religions lika obevisade löften?
  • Toboas
    Mli 014 skrev 2012-08-20 14:29:36 följande:

Nu är det ju faktiskt så att det är bara krigare, utsedda av odens sändebud valkyrierna som kommer till Valhall. För att hjälpa till att kämpa vid Ragnarök. Oss andra "vanliga dödliga" kommer till Hel. ( hel-viti) som de kristna snott och gjort om till helvetet (hell).
    Jo, jag tänkte ta värvning när jag närmar mig slutet så jag får vara med det. Skrattande
  • Toboas
    Lampstället skrev 2012-08-21 16:43:48 följande:
    Valhall var det oseriösa,
    Jag frågar igen - varför är Valhall mer oseriöst än ett evigt liv på jorden under Jesus?
  • Toboas
    Lampstället skrev 2012-08-21 22:47:49 följande:
    Valhall finns bara i fantasin.
    Hur vet du det?
  • Toboas
    Lampstället skrev 2012-08-23 22:00:35 följande:
    Så pratar den som inte vet vad Skaparen kan göra-
    Nej, snarare den som känner igen mytologi.

På samma sätt som du har genomskådat (ursäkta till er andra här Flört) asatron, hinduismen och de grekiska gudarnas löften så har vi genomskådat din guds historier och myter.
  • Toboas
    Lampstället skrev 2012-08-23 23:07:40 följande:
    Vi låter framtiden visa, det lär inte ta så lång tid med tanke på hur vi varje dag ökar på vir egen fixade kollektiva självmord, så vi låter tiden utvisa.
    Medan du drömmer våta drömmar om domedagen så försöker vi andra att undvika den. Du är en del av problemet och inte en del av lösningen - och det är på grund av din religion.
  • Toboas
    Lampstället skrev 2012-08-24 00:01:52 följande:
    Vet du att det du kallar domedagen, är en period av 1000 år då Jesus för fram mänskligheten til fullkomliget.
    Inträffar den efter Ragnarök?
  • Toboas
    Agnostino skrev 2012-08-24 12:33:07 följande:
    Vad du egentligen säger är att du inte tror på bibelns Gud Jahve utan du har satt ihop din egen Gud, din egen himmel och dina egna villkor för att slippa evig tortyr. 

Det är svårt att argumentera mot någon som inte följer det som är skrivet om vad de anger sig tro på. 
    Precis, det är lite som att säga "Jag är sverigedemokrat men jag anser att det innebär att jag vill avkristna Sverige och stödja samkönade äktenskap. Ska vi diskutera?"
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3