Inlägg från: Toboas |Visa alla inlägg
  • Toboas

Jesus Mirakel Tråd 3

Lampstället skrev 2012-07-02 21:52:00 följande:
    Och det är en bild på en ängel?
    Enligt personen som postade bilden.
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Toboas
    Trekk skrev 2012-07-03 10:44:58 följande:
    Vad anser du om originalbilderna där ingen har försökt att trixa in änglar? Besvärar det dig att denna bild är fejkad?
    Det är såklart elaka ateister som photoshoppat bort änglarna från den riktiga bilden.

Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Toboas
    Lampstället skrev 2012-07-04 08:34:11 följande:
    Tror du att Gud ser med glädje på det du skriver om honom, han som skapat så underbart. t ex låter dig njuta av mänskligt sällskap, njuta av mat, musig e t c,
    Men allt det där kommer ju från jätten Ymers kropp som Oden var med och slog ihjäl.

Här kommer logiken in:
    - Man skapade himlen av Ymers skalle.
    - Vi har en himmel.
    - Alltså är historien sann! 
  • Toboas
    KristenTjej84 skrev 2012-08-08 12:56:27 följande:
    www.christiannewswire.com/news/635517668.html Då väljer jag att tro på dessa vetenskapliga studier som bevisar att världen är skapad av Gud.

Det finns inga vetenskapliga studier som bevisar att världen är skapad av gud. Det enda det står där är att den skapelseberättelse som finns i bibeln med selektiv läsning och god vilja kan fås att överensstämma med den beskrivning som man fått fram på vetenskaplig väg.
  • Toboas
    KristenTjej84 skrev 2012-08-08 14:54:00 följande:
    Det står inte att den kan fås att överenstämma, utan att den överenstämmer.

Du får precis som alla andra på jorden välja vad du tror på. Jag väljer att tro
    att det finns en Gud som skapat världen, och det är mycket mera logiskt
    än att hela världen bara kom till av sig själv med människorna med all DNA och hjärnceller, samt
    alla vackra träd och djur av olika slag. För att inte tala om regnbågen och allt det andra
    vackra vi njuter av och tar för givet.

To one who has faith, no explanation is necessary. To one without faith, no explanation is possible. 
    Thomas Aquinas 

Det står det ja, men eftersom jag kan läsa bibeln själv så vet jag att de väljer att tolka saker annorlunda än vad det står där.
  • Toboas
    Lampstället skrev 2012-08-10 15:01:35 följande:

TRO*

Definition: "Tro är den säkra förväntan om ting man hoppas på, det tydliga beviset på verkligheter som man inte ser." (Hebr. 11:1)

Sann tro är inte detsamma som godtrogenhet, dvs. att man är snar till att tro på något som man inte har välgrundade bevis för eller bara därför att man vill att det skall vara på det sättet.

Sann tro kräver att man har en grundläggande kunskap, att man både är förtrogen med bevisen och av hjärtat uppskattar det som dessa bevis vittnar om.

Därför säger Bibeln att även om det är omöjligt att ha verklig tro utan exakt kunskap, är det "med hjärtat" man utövar tro. - Rom. 10:10.

Du vet att hjärtat fortfarande bara är en muskel och all tro du kan utöva sker i och med hjärnan?
  • Toboas
    Lampstället skrev 2012-08-10 18:25:24 följande:
    Om man nu använder den.
    Om man använder den så kan man tro.

Om man använder den ordentligt så låter man troligen bli.
  • Toboas
    Lampstället skrev 2012-08-10 19:35:05 följande:
    Du vill inte ha det Gud vill ge, eller hur.
    Du menar 72 jungfrur om jag dör martyrdöden?
  • Toboas
    Lampstället skrev 2012-08-10 20:43:20 följande:
    Du ser väl hur löjlig du var nu.
    Du menar att jag är löjlig för att jag frågar om ett löfte från en monoteistisk gud med hundratals miljoner anhängare och inte löftet från en annan monoteistisk gud som har lite fler anhängare?
  • Toboas
    Lampstället skrev 2012-08-10 23:55:45 följande:
    Antingen vill du ha det Jehova erbjuder, eller vill du inte, valet är ditt.
    Varför vill du inte ha det Oden erbjuder?
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3