Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Jesus Mirakel Tråd 3

Användarnamn skrev 2011-08-18 15:15:17 följande:
    Tala om för mig hur du får liv igen efter din död som kan komma i morgon?
    Gud ska väl väcka upp dig när det blir så dags?

Skulle något i din tro om livet efter detta förändras om du skulle acceptera evolutionsteorin? 
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-08-18 15:49:10 följande:
    Man kan inte gå på tvä vägar, det är omöjligt.
    Evolution förutsätter att saker dör, men säger inget om vad som händer efter döden inträtt.
    varför tycker du att evolution motsäger din tro om evigt liv efter den "sjunde dagen"? 
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-08-18 16:01:29 följande:

Evolutionister tror ju på en gud som kallas "slumpen".

Den guden är helt blind och döv, kan inte se något, kan inte höra något, kan inte tänka någonting över huvud taget.
    Men ändå tror de att han har skapat allt från ingenting

Så välj du din evolution.
    Det finns människor som både tror på en intelligent Gud och accepterar evolutionsteorin.

Evolutionsteorin avhandlar hur arter förändras över tid, den säger inget om vad ssom händer med en eventuell själ efter kroppen har dött.

(evolutionsteorin säger heller inget om var eller hur livet först startade, men det har jag väl redan berättat för dig?)

Varför omöjliggör evolution ett liv efter detta?
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-08-18 16:29:30 följande:

Satsa du på evolutionsteorin, den har inget liv att erbjuda efter döden.

"Evolutionsteorin ger Gud äran ??? "..

Mycken ära måste man ge en Gud som trollar fram universum som en trollkarl trollar fram kaniner ur en tom hatt, men en skapare som "hittade på" evolutionsmekanismen kan man bara böja sig för i djupaste vördnad?

Så ja, nu lämnar vi det ämnet, diskutera mad någon som har intresse av det.

www.watchtower.org/z/200609/article_01.htm
    Evolutionsteorin är biologi, universums tillblivelse avhandlas i Big Bang-teorin och är astronomi, det är två väldigt olika saker.

Evolutionsteorin säger öht inget om Gud, den ger inte Gud äran för någonting.

Hur vet du att din tro och evolutionsteorin motsäger varandra när du inte vet vad teorin avhandlar? 
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-08-18 16:29:30 följande:

Satsa du på evolutionsteorin, den har inget liv att erbjuda efter döden.

"Evolutionsteorin ger Gud äran ??? "..

Mycken ära måste man ge en Gud som trollar fram universum som en trollkarl trollar fram kaniner ur en tom hatt, men en skapare som "hittade på" evolutionsmekanismen kan man bara böja sig för i djupaste vördnad?

Så ja, nu lämnar vi det ämnet, diskutera mad någon som har intresse av det.

www.watchtower.org/z/200609/article_01.htm
    har du läst artikeln som JV hänvisar till? (den i Nature från 1997)

Om du hade gjort det skulle du veta att andelen troende vetenskapsmän i USA visserligen är högt, men att "40% tror på en gud" är helt felaktigt, för att komma upp i den storleksordningen måste du lägga samman både de troende och agnostikerna.

Glömde nästan:
    Du måste åka tillbaka till 1914 också...... 

(Den korrekta siffran 1997 är 7% för de som undrar. Hur många av dem som tror på den kristna bibelns Gud framgår inte))
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-08-20 23:17:32 följande:
    Kalorier är små otäcka djur som smyger omkring på natten och syr in dina kläder medan du sover!
    Jag påpekade ett fel i vakttorne.
    De påstår att 40% av vetenskapsmännen i USA inte bara tror på Gud utan även tror att Gud besvarar böner.

Det är en rätt uppenbar lögn, om du läser artikeln JV hänvisar till (Nature 1997) så kommer du också förstå det
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2011-08-31 18:17:17 följande:
    Att de drabbas av sjukdomar precis som alla andra människor, betyder inte att de skulle vara mindre oskyldiga för det. Gud förbannar inte människor genom att skicka dom sjukdomar.
    Sjukdomar och handikapp är en följd av att Adam & Eva släppte in synden i mänskligheten samt porten till djävulen genom att lyda djävulen istället för Gud.  Han föll för "du kan bli Gud" lögnen.
    Men det betyder inte att de sjuka som föddes som Adams & Evas ättlingar, skulle alla vara hemska människor som Gud bestraffar med sjukdomar.
    Jag har inte statistik för detta skulle kräva flera veckor, månader kanske till och med år av resande runtomkring jorden och skriva ner människors vittnesmål samt skrapa fram dokument med dylika bevis för att Gud har helat dom.
    miracleunderground.com/2010/05/11-year-old-he.../
    här finns vissa vittnesmål om detta dock.
    www.childrensermons.com/contact/healed.htm
    www.christian-faith.com/testimonies/1healingt...

varför helar Jesus de sjuka?
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2011-08-31 20:09:41 följande:
    För att han älskar dom:)
    varför helar han inte alla? Älskar Jesus bara vissa människor?
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2011-08-31 21:24:03 följande:
    Nej, han älskar alla. Men alla människor vill inte följa eller älska honom och därmed inte ta emot de nådegåvor han har att ge, en del av dem är nådegåvor av helande och upprättelse, som skulle öka antalet helanden då Jesus gärna helar genom oss också.
    varför helar han inte alla barn då? Eller iaf alla kristna barn?

• Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2011-09-01 08:44:52 följande:
    Det har inte jag svaret på. Har aldrig påstått att jag har alla svaren på allt som rör Gud. Själv undrar jag varför han inte helade min morfar från cancer då han bara var 41 år. Men detta betyder inte att jag kommer vända Jesus ryggen för det,  för jag vet var min morfar är och att han är lycklig och aldrig mer behöver lida av sjukdomar.
    Och jag ser fram emot att möta honom någon dag i himmelriket.
    Men jag vet att Jesus älskar alla, även om en del barn han låter lämna jordelivet och tar emot dom i himmelen istället.
    men du har vissa svar?? (tex svarar du att jesus helar människor "för att han älskar dom")

Hur kommer det sig att du besitter denna kunskap? (att jesus helar människor och att han gör det för att han älskar dom tex) 
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3