KristenTjej84 skrev 2011-08-09 18:28:02 följande:
Jesus hjälper människor på olika sätt som söker hans hjälp.
Vissa kanske inte blir helade av sjukdomar, men blir styrkta av honom i alla fall och går till andra sidan med ett leende på läpparna, medans andra blir mirakulöst helade.
Jag är inte 100% säker på varför en del inte blir helade men andra blir det, dock så antar jag att en anledning kan vara att inte alla kristna vill tjäna Gud på det sättet han skulle vilja använda dom för, som att be för andra människor. Om fler ville ställa upp och be för andra, och använda dom gåvorna Jesus gett dem via den helige anden, något jag hoppas börjar hända alltmer ju fler människor som blir frälsta i framtiden, så kommer säkerligen fler helandemirakler också ske.
Du glömde nämna de som Jesus ignorerar helt och hållet.
Tex de små barnen som svälter ihjäl under fruktansvärda plågor när deras små kroppar börjar bryta ner deras tarmar, eller mammorna som dör av AIDS och lämnar sina barn rädda och ensamma tills de också dör utan någon som kan trösta dem när de fryser eller svälter ihjäl.
Tror du verkligen att
någon mamma skulle "gå till andra sidan med ett leende på läpparna" när de vet vilka plågor deras barn kommer att tvingas genomlida??