Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-08-03 09:38:36 följande:
    Är du vid dina sunda vättskor?
    är det rimligt att vara rädd för Gud men orimligt att vara rädd för Zeus?

Det var ju du som började fråga om vi är rädda för Gud

• Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-08-03 15:36:23 följande:

Varför ska man vara rädd?

Man kan inte mer än dö.
    Däremot kan man få evigt liv om den Guden man valt har den makten
    Svara seriöst eller är det uteblivet svar som blir följden.

Det var du som frågade varför vi var rädda, jag vet inte heller varför jag skulle vara rädd för en gud jag inte tror på
    .

Jag tror att din gud är hittepå, därför har jag ingen anledning att vara rädd och du tror att Zeus är hittepå därför är du inte rädd för honom trots att du inte lever upp till hans krav 

Men även om jag trodde att Gud existerar så vill jag inte leva för evigt, så jag har inga skäl att följa honom även om han finns 
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2011-08-08 17:32:12 följande:
    Här kommer jag med veckans Sid Roth avsnitt, med fler vittnesmål om Jesus kärlek, makt & övernaturliga mirakler till er som vill se.
     www.sidroth.org/site/News2?abbr=tv_&page=News...
    Samt fler vittnesmål i andra tillfällen där Jesus gripit in:
     www.arken.org/helandecenter/helandedagar/vitt...
    helande.blogg.se/category/vittnesbord.html

ha en fortsatt trevlig dag allihopa:)
    istället för att fortsätta posta you tubeklipp som ingen verkar bry sig om, kan du väl förklara varför Jesus bara hjälper vissa människor?
  • Selfish Geene
    Tyrell skrev 2011-08-09 09:17:54 följande:
    Vi kanske kan lägga till en förklaring till att även icke-troende verkar bli botade utan att bli frälsta också.
    för att inte tala om labbråttorna som också tillfrisknar mirakulöst då och då.
  • Selfish Geene
    Toboas skrev 2011-08-09 09:26:47 följande:
    Du kan inte bevisa att inte labbråttor kan vara kristna!!

Det är de facto så att de labbråttor som tillfrisknar är kristna och de som inte tillfrisknar är ateister eller tror på någon annan religion. Där har du 100% säkert bevis på att gud hjälper de som tror!
    när du skriver "de facto" förstår jag att jag måste ha felSkäms procentsatsen eleminerar alla eventuella kvarvarande tvivel (100% är ju faktiskt 100%)

I stand corrected!
  • Selfish Geene
    Tyrell skrev 2011-08-09 09:34:57 följande:
    Det är inte sant förrän du bifogar ett youtubeklipp!
    du ställer orimligt höga beviskrav tycker jag!
    Snart börjar du väl efterfråga blogg-bevisning också, din nitiske jävel 
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2011-08-09 18:28:02 följande:
    Jesus hjälper människor på olika sätt som söker hans hjälp.
    Vissa kanske inte blir helade av sjukdomar, men blir styrkta av honom i alla fall och går till andra sidan med ett leende på läpparna, medans andra blir mirakulöst helade.
    Jag är inte 100% säker på varför en del inte blir helade men andra blir det, dock så antar jag att en anledning kan vara att inte alla kristna vill tjäna Gud på det sättet han skulle vilja använda dom för, som att be för andra människor. Om fler ville ställa upp och be för andra, och använda dom gåvorna Jesus gett dem via den helige anden, något jag hoppas börjar hända alltmer ju fler människor som blir frälsta i framtiden, så kommer säkerligen fler helandemirakler också ske.
    Du glömde nämna de som Jesus ignorerar helt och hållet.

Tex de små barnen som svälter ihjäl under fruktansvärda plågor när deras små kroppar börjar bryta ner deras tarmar, eller mammorna som dör av AIDS och lämnar sina barn rädda och ensamma tills de också dör utan någon som kan trösta dem när de fryser eller svälter ihjäl.

Tror du verkligen att någon mamma skulle "gå till andra sidan med ett leende på läpparna" när de vet vilka plågor deras barn kommer att tvingas genomlida??
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3