Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Jesus Mirakel Tråd 3

KristenTjej84 skrev 2012-04-03 13:44:18 följande:
    Jag tror att man har mycket att göra i himmelen, det är ingen plats alla bara sitter på en bänk och ugglar en evighet. Jag har hört människor berätta om hur roligt det är, då det alltid finns något härligt att göra där uppe, människor som fått förmånen att se glimtar av himmelen under nära döden upplevelser och så.
    Barnen har jättestora lekparker, klättrar i träd och skrattar också, har barn som sett himmelen noterat och sedan kommit tillbaka o berättat.
    De problemen med släkten man har på jorden, har man inte i himmelen. Finns inga konflikter, bråk, avundsjuka, girighet eller något annat som skapar oreda i människors relationer här på jorden.
    Finns absolut djur där! när jag förlorade min katt Speedy år 2010 så sa gud via den helige anden, att min katt är i himmelen och fick se visioner och drömmar om detta, att min katt blev omhändertagen av en ängel som visade för mig att han var där.
    Dock så är alla djuren där tama och vänliga, som dom var innan syndafallet.
    Jag tror att man får äta där också om man vill, men man blir inte jättehungrig på samma sätt som här det tror jag inte.
    Det är en plats med kärlek, harmoni och gemenskap, tillsammans med vår herre Jesus Kristus och jag längtar så efter den dagen jag får komma dit.

Här finns andras vittnesmål om himmelen:
     nhne-pulse.org/nde-interview-with-colton-burp.../

www.squidoo.com/HeavenStories
    Kommer min stalker finnas i himlen och kommer han isf vara i min närhet?

(hans önskan är att vara nära mig är min största mardröm, vems intressen har företräde i himlen?) 
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2012-04-03 14:54:10 följande:
    Det vet jag ingenting om..vet ju inte ens vem din stalker är ..
    som jag skulle fråga: kommer min chef bränna sina pannkakor som hon ska steka till sin man efter jobbet?
    Jag gör inga anspråk på att veta något om vad som händer efter din chef slutat sitt jobb.
    Du däremot har en hel del uppfattningar om vad som händer efter vi har avslutat våra liv. 

Kommer döttrar till kristna våldtäktsmän återförenas med sina förövare i himlen? (eftersom inga familjekonflikter kommer existera där) 

Svaret på din fråga är (naturligtvis) 
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2012-04-03 15:09:25 följande:
    Beror på om våldtäktsmännen vänt om från sina synder eller inte.
    Om de har hela livet våldtagit människor och vägrat att vända om, och kallat sig själva för kristna men inte
    låtit Jesus vara herre i deras liv, varför skulle de då hamna i himmelen?
    När Jesus är herre i en människas liv, så förvandlas en människa till det bättre.
    Han driver inte folk till diverse grymheter, grymheterna hör till synden.
    ja det har han.

Menar du att han får spendera evigheten tillsammans med barnet han har förgripit sig på? 
  • Selfish Geene
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-04-03 17:15:18 följande:
    Jag kände bara för att klistra in en intetsägande text, prova att diskutera på någon annans sätt då och då är aldrig fel.
    haha! Trist att slösa bort en bra poäng på någon som ändå inte kommer förstå den, men väldigt roligt för oss som gör det ;)
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2012-04-03 17:48:31 följande:
    Jag vet det fortfarande inte, då jag inte är Gud. Vore lite väl högfärdigt av mig att redan här och nu rabbla upp en lista( som människa som inte ens vet alla människors hjärtan, därmed inte heller vilka som vänt om på riktigt eller ej) om vilka som hamnar i himmelen i slutändan o vilka inte.
    Vissa saker får man vänta och se med, men en sak är säker, skulle en fd mördare hamna i himmelen t ex, så vore han fortfarande det, en FÖRE DETTA mördare.
    Ingen flyger till himmelen och fortsätter vara grym.

Du har redan rabblat upp en hel del påståenden om vad som händer efter döden, lite sent att försöka framstå som ödmjuk i frågan tycker jag..
  • Selfish Geene

I himlen kommer alla vara 25 år och ha tillgång till den perfekta mängden teknologi (som av bilder och berättelser verkar vara ungefär samma som den jordliga anno 1800-nånting) 

• Selfish Geene
    Lampstället skrev 2012-04-04 15:19:43 följande:

Åminnelsen den 14 Nisan Torsdagen den 5 april Kl 20.oo

Vilken bild har du av Jesus?

Är det ett spädbarn, en man som dödas oskyldigt  eller en stor himmelsk kung

Jesus regerar nu som kung.
    Men vad betyder det för dig?

Många tror att Jesus dog för dem.
    Men hur kan en enda människas död för nästan 2000 år sedan betyda liv för andra människor i dag?

Du är varmt välkommen att lyssna till svaren från Bibeln på de här frågorna. Informationen presenteras när Jehovas vittnen samlas för att minnas årsdagen av Jesu död torsdagen den 5 april.

Tid och plats för den här viktiga händelsen:
    Torsdagen den 5 april Kl 20.00  Rikets sal

Under veckoslutet efter årsdagen av Jesu död håller Jehovas vittnen också en spännande föreläsning som är grundad på Bibeln och har temat "Är det närmare än du tror?" Talet kommer att vara en av höjdpunkterna på en speciell satsning som gjorts jorden runt för att nå alla dem som sätter värde på det som Jesus har gjort.

Du är varmt välkommen!

Söndagen den 8 april - Rikets sal
    Tid: kontakta Jehovas vittnen på orten

Alla är hjärtligt välkomna till Jehovas vittnens sammankomst, i Globen de 1 Juli och 27 - 29 Juli i Skandinavium i Göteborg och i mässhallarna i Stock
    Jehovas Vittnen måste vara mycket glada över alla nya medlemmar du med all säkerhet värvat till sekten!

Efter alla dina insiktsfulla inlägg är det svårt att förstå att det fortfarande finns någon inte är jehovas Vittne vid det här laget 
  • Selfish Geene
    Lampstället skrev 2012-04-04 19:21:44 följande:
    Det sluter sig till lite över 500/dagen, så det rör på sig.
    På Åminnelsen samlas dubbelt så många som vi är Jv.
    du gör ett kanonjobb!
  • Selfish Geene
    Lampstället skrev 2012-08-22 20:56:53 följande:
    Då lever du i det blå  :)
    hur vet du att Vallhall är fantasi och himlen/Gud/Jesus är verklighet?
  • Selfish Geene
    Lampstället skrev 2012-08-22 23:10:44 följande:
    Genom att studera Bibeln och använda sunt förnuft.
    vilken del av bibeln erbjuder dessa bevis? Länka gärna!
  • Selfish Geene
    Lampstället skrev 2012-08-22 23:21:49 följande:
    Så när det åska tror du att Tor kör med sin van e t c  :)  Löjligt
    Jag frågade efter dina bevis för Gud
  • Selfish Geene
    Lampstället skrev 2012-08-22 23:37:35 följande:

Rom 1:20

"Hans osynliga egenskaper ses nämligen tydligt alltifrån världens skapelse,

eftersom de uppfattas genom de ting som är gjorda, ja, hans eviga makt och

Gudomlighet, så de är oursäktliga."

"om allting finns så finns Gud, allting finns alltså finns Gud"??

Ser du några brister i ditt resonemang? 
  • Selfish Geene
    Lampstället skrev 2012-08-22 23:43:50 följande:
    Nej, med med ditt tänk.
    förstod jag texten fel?
    Förklara! 
  • Selfish Geene
    Lampstället skrev 2012-08-22 23:49:21 följande:
    Gör du dig dum?

Vad kan vi lära oss av skaparverket?
    Vi lär oss framför allt mycket om Jehova och hans underbara egenskaper, däribland hans vishet. ”Hans osynliga egenskaper ses ... tydligt alltifrån världens skapelse, ja, hans eviga makt och gudomlighet, eftersom de uppfattas genom de ting som är gjorda.” (Romarna 1:20) Naturen lär oss att Guds vishet är överlägsen människans. Om han kan konstruera bättre saker än vad människan kan, är det då inte rimligt att han också kan ge oss bättre råd än vad mänskliga rådgivare kan?

Hebréerna 3:4

”Varje hus byggs ju av någon, men den som har byggt allt är Gud.”

Romarna 1:20

” Ända sedan tidens början har människorna kunnat se jorden och himlen och allt som Gud har skapat, och de har känt till hans existens och väldiga, eviga makt. Därför finns det ingen ursäkt!”

Psalm  104:24

"Hur många är inte dina verk, O [JHVH] Gud! Med vishet har du gjort dem alla.

Jorden är full av vad du har frambringat."

Uppenbarelseboken 4:11

"Du är värdig. JHVH, ja vår Gud, att få härligheten och äran och makten, därför att du har skapat alla ting, och på grund av din vilja var de till och blev skapade."

Illustration: När vi ser en kamera, en radio eller en dator erkänner vi villigt att den måste ha framställts av någon intelligent konstruktör. Skulle det då vara förnuftigt att säga att långt mer komplicerade ting — ögat, örat och människohjärnan — inte har skapats av en intelligent konstruktör?

Inga trisa repriser från dig nu tack!

Vad kan vi lära oss av skaparverket? 
    Vi lär oss framför allt mycket om Jehova och hans underbara egenskaper, däribland hans vishet. ”Hans osynliga egenskaper ses ... tydligt alltifrån världens skapelse, ja, hans eviga makt och gudomlighet, eftersom de uppfattas genom de ting som är gjorda.” Naturen lär oss att Odens vishet är överlägsen människans. Om han kan konstruera bättre saker än vad människan kan, är det då inte rimligt att han också kan ge oss bättre råd än vad mänskliga rådgivare kan?

”Varje hus byggs ju av någon, men den som har byggt allt är Oden.”

” Ända sedan tidens början har människorna kunnat se jorden och himlen och allt som Oden har skapat, och de har känt till hans existens och väldiga, eviga makt. Därför finns det ingen ursäkt!”

"Hur många är inte dina verk, O Oden! Med vishet har du gjort dem alla.

Jorden är full av vad du har frambringat."

"Du är värdig. Oden, ja vår gud, att få härligheten och äran och makten, därför att du har skapat alla ting, och på grund av din vilja var de till och blev skapade."

Illustration: När vi ser en kamera, en radio eller en dator erkänner vi villigt att den måste ha framställts av någon intelligent konstruktör. Skulle det då vara förnuftigt att säga att långt mer komplicerade ting — ögat, örat och människohjärnan — inte har skapats av en intelligent konstruktör?

Inga trisa repriser från dig nu tack!

Sådär ja, då har man bevisat Oden, eller??
  • Selfish Geene
    Lampstället skrev 2012-08-23 00:02:02 följande:
    Sätt du din förtröstan till en asagud, inget jag resonerar om-
    Godnatt
    nej, det verkar vara  "resonerandet" som är din svaghet.
    Om du använde lite mer reson skulle du se de enorma hålen i dina argument 
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2012-08-24 00:34:05 följande:
    Tror du dessa "miljarder" människor skulle trivas i en atmosfär där man prisar Jesus, som de för övrigt vare sig ville lära känna eller följa under hela deras vuxna tid på jorden? Alla fick de chansen!
    Om du inte kände brudgummen, fast han gett dig en massa chanser( ingen hamnar av misstag i helvetet) skulle du då trivas i brölloppet?
    För övrigt så tror jag inte på några villkor alls att barn hamnar i helvetet,  bara vuxna.

Jag skulle alla gånger slicka Jesus röv framför att torteras för evigt i helvetet, anledningen att jag inte gör det är såklart inte att jag gillar tanken på helvetet (iaf inte som det framställs i bibeln) utan att jag inte tror att Gud existerar

Dessutom har de flesta som inte prisar Jesus hotats med något annat straff från någon annan gud och bedömt den historien som mer trovärdig (majoriteten av dessa har aldrig ens hört talkas om Jesus)

• Selfish Geene

Det här är det 3525:e inlägget i den 3:e tråden med samma ämne.

Antal bekräftade mirakel utförda av Jesus: 0

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3