felisa skrev 2010-03-29 20:00:22 följande:
"Din åsikt skrämmer vettet ur mig. Förutom att den suger så är den helt
galen.Om folk bara trodde på gud skulle det inte bli några naturkatastrofer? Vilken SJUK JÄVLA IDIOTISK ÅSIKT! Fy fan säger jag, är det så där du tänker jämt? Dina åsikter kring skuld är bland de värsta jag någonsin hört. Fy fan. Jag fylls av förakt när jag ser vad du tycker. Jag fattar inte att du gått i samma skola som jag!""Att okritiskt köpa allt som står i bibeln är att inte tänka själv. The end. Du har bara här i tråden flera saker som motsäger och totalt omkullkastar bibeln, men du vägrar se sanningen rakt i ansiktet.""Ja, jätteöverraskade. Det kan jag faktiskt garantera eftersom inga profetsior någonsin gått i uppfyllelse.""Men den stora skillnaden på att ha ett öppet sinne som en naturvetare har och en stängt fundamentalistiskt är att det öppna kommer ta in det nya. Som alltid.""Du sa ju att gud är viktigast för dig. Eller står du inte för det nu helt plöstligt?Och inte helt otippat tar du upp person isf sak. Det är vanligt bland religiösa att inte kunna skilja på det.""Varför i hela friden måste man respektera någons tro? "Kära vänner, jag har tyvärr inte tid att svara på alla inlägg nu, har inte ens hunnit fixa middag än. Kanske imorgon, om jag inte har bättre för mig.Jag finner det dock inte lönt att samtala med folk som har en argumentationsteknik som ovan (ja, alla citat är saxade från Mirakeltråd 2 och 3). Alla dessa samtal med er har dock gett en positiv konsekvens: Jag har stärkts ytterligare i min tro på Bibeln som bokstavligen Guds ord och har fått en allt större längtan efter att umgås med mina syskon i tro. Så tack för det och god kväll
Hahahah, jag förstog att det var mig du menade!
Patetiskt.
Varför har du inte tagit med det jag svarade på med? Eller skäms du över din inskränkta åsikt?
Som tex, varför svara du inte på min senaste fråga till dig?
Dina åsikter skrämmer livet ur mig, dina uttalanden säger att ateister inte kan ha moral eller samvete, att om man inte tror på gud så kommer man dö alla helvetes kval, om man bara tror på gud så kommer man inte råka ut för tsunamis, det var rätt åt dem på Haitit för de tror inte på gud osv osv
Det är bara ett axplock rakt ur huvudet. Fy fan, dina åsikter är värre än nazisternas!
Milkina cerka skrev 2010-03-29 20:58:00 följande:
Skönt.Felisa - Sådant övertygar mig med om att jag har valt rätt. Är definitivt inget fan av svordomar, elakheter o. respektlöshet. Det finns även ateister här som jag hyser uppriktig respekt för, o. (som mig veterligen) aldrig använt sig av något av dessa tre uppräknade.
Så du tycker inte det är befogat med svordomar, ens om de är för att jag var fly förbannad över hur man kan säga något så korkat som att haitierna fick vad de förtjänade? Elak, ja. Det står jag för, särskilt när det är någon som säger idiotiska saker.
Men respektlöshet? Vad har det med saken att göra? Man är inte sin tro. Säger man korkade saker får man tåla att folk svär.