• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Papi Jo skrev 2010-03-30 12:46:12 följande:
    Fast dom förblir Penseer och det är en hybrid min vän. Inte konstigare än olika färg på pälsen på bondkatten. (som också förblir katt)
    Inte om det får fortgå tillräckligt länge. Man har observerat artbildning i modern tid, inget konstigt med det.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do. -Robert A. Heinlein
  • Nixx

Hur kommer det sig att jag upplever kristna som trångsyntare än gemene man då?

• Papi Jo
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-03-30 13:06:28 följande:
    Inte om det får fortgå tillräckligt länge. Man har observerat artbildning i modern tid, inget konstigt med det.
    you´re the man,  jag tänker inte måla in mig i ett hörn, för oavsett resultatet så påverkar det inte min tro (snarare berikar den).

Men jag är ändå skeptisk. Jag vet att debatten pågår och jag ser den från håll.

Grundläggande tror jag som jag alltid har sagt:
    det är OMÖJLIGT att evolution skulle tagit alla levande arter ända hit på en så oändligt kort tidsrymd (4.5 miljarder år).
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Papi Jo skrev 2010-03-30 13:19:36 följande:
     Grundläggande tror jag som jag alltid har sagt: det är OMÖJLIGT att evolution skulle tagit alla levande arter ända hit på en så oändligt kort tidsrymd (4.5 miljarder år).
    Du tror på något helt utan grund här, om du hade haft en grund hade du haft ett case mot evolutionsteorin, nu är det enbart gissningar och tyckanden. Det är fullkomligt orimligt att applicera känslor och tro på matematiska problem vilket är precis vad du gör här.

Du kan tro att det är omöjligt men det finns verkligen inga belägg för det.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do. -Robert A. Heinlein
  • Milkina cerka
    Papi Jo skrev 2010-03-30 13:01:01 följande:
    Agree totally. Är uppvuxen i kristet hem (delvis) och vet hur det ser ut på båda sidor. Skulle aldrig byta. Sen finns det ju dom som inte har haft det så bra trots kristet hem, och dom kanske ibland förväxlar föräldrarna med Gud och tappar tron för det.. Min fru växte upp med en kommunistisk, ateistisk (och mycket bibelkunnig) politiker och militär till far. Biblar fick dom inte ha i hemmet, ändå fann hon Gud. Även min svägerska tog emot Jesus. Ni ateister för en lönlös kamp, för att citera Jesus ord till Paulus, "det gör ont att spjärna mot udden". Kapitulera för Kristus :)
    Åhh, du f ö r s t å r !!!! (el. eg. din f r u  skulle förstå mig) mina a-föräldrar var politiker som verkligen r ä k n a d e s  i min uppväxtstad. Din hustrus far o. min "mamma" hade haft en hel del gemensamt.

GUD välsigne dig, Papi Jo(och er andra Kristna här)!  Bäst att tillägga så att ingen tar illa vid sig... 
    Jag kan b å d e Be o c h Tänka.
  • M C
    Papi Jo skrev 2010-03-30 12:46:12 följande:
    Fast dom förblir Penseer och det är en hybrid min vän. Inte konstigare än olika färg på pälsen på bondkatten. (som också förblir katt)
    Nja. När du odlar en pensee från frö så är själva fröet en korsning mellan den du tog av och den som pollinerat. Du får alltså fram en helt ny variant varje gång om du inte har bara en sort.
    Bättre ex: äpplen. Om du får upp ett träd från frö så är det automatiskt en ny sort som du får namnge själv. Det normala är att man ympar.

Förstår du? En svensk bonnkatt är släkt med en persier, bara det att persiern är noga fram"odlad" för att se ut sådär. Ursprunget torde vara de egyptiska katterna.

Evolutionen.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Milkina cerka skrev 2010-03-30 11:22:33 följande:
    Haitiernas situation har I n g e t  med Gud att göra(för mig) och svordomar är d e f i n i t i v t  i n t e  nödvändiga.
    Mja, jag kände att de var de. Vem är du att döma mig där?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • R Franklin
    Papi Jo skrev 2010-03-30 13:19:36 följande:
    Grundläggande tror jag som jag alltid har sagt:det är OMÖJLIGT att evolution skulle tagit alla levande arter ända hit på en så oändligt kort tidsrymd (4.5 miljarder år).
    Ytterst få arter som haft 4.5 miljarder år på sig.

"Since life began on Earth, several major mass extinctions have significantly exceeded the background extinction rate. The most recent, the Cretaceous–Tertiary extinction event, occurred 65 million years ago, and has attracted more attention than all others as it marks the extinction of nearly all dinosaur species, which were the dominant animal class of the period. In the past 540 million years there have been five major events when over 50% of animal species died"

Likväl så kommer alla arter ifrån samma ursprung och har sakta utvecklats genom det naturliga urvalet, det tar inte speciellt lång tid, däremot krävs det snabba förändringar i miljö och förutsättningar för att få fart på det hela.
    I'm a skeptic . . . Sorry to annoy you with facts.
  • Milkina cerka
    M C skrev 2010-03-30 13:44:08 följande:
    Mja, jag kände att de var de. Vem är du att döma mig där?
    Varför är Svordomar viktiga för dig? Finns det inte bättre uttryckssätt?
    Det du säger är upp till just d i g..

J a g  skulle aldrig kompromettera m i g  så..
    Jag kan b å d e Be o c h Tänka.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3