• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • Milkina cerka
    M C skrev 2010-03-30 14:29:35 följande:
    Nej, du tycker att de är illa. Men vem dör, får hjärtattack eller öppna sår av det? Får du andnöd eller blåsor?Ingen skadas av att jag svär. Känsliga öron räknas inte - är man så känslig att man dör vid svordommar så ska man nog inte gå ut öht.Men troligast är att det inte finns någon gud. Bevisen pekar på det. Så för vems skull är jag snäll, empatisk, medmänsklig, rolig och generös? För vems skull är jag elak, snäsig, hämndlysten?
    Din åsikt faller b a r a  tillbaka på d i g!!!

bluebird skrev 2010-03-30 14:15:51 följande:
    Svordomar har inget med Gud att göra, var får du det ifrån?
    Tyck det d u, jag vet vad j a g tycker. De sårar Gud.

J a g, vet vad j a g  tror o. vem j a g  har på m i n sida.. o m  det inte engagerade er så och ni var s å  osäkra skulle ni i n t e  b r y  er över huvudtaget. 
    Applebaum skrev 2010-03-30 14:14:45 följande:
    Du vet att du kan kursivera texten istället för att m i s s b r u k a space-tangenten, va? Läsbarhet kanske också är en synd i och för sig, vad vet jag.
    Ha ha, jag har inte haft plus mer än sedan nyår när det släpptes fritt o. gör som jag är van. Tror i n t e  Herren har ngt emot det..
    Jag kan b å d e Be o c h Tänka.
  • bluebird
    Milkina cerka skrev 2010-03-30 14:38:38 följande:
    Vem har sagt till dig att det sårar Gud? Var har du fått den infon ifrån?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Milkina cerka skrev 2010-03-30 14:09:25 följande:
    Nej, svordomar är i l l a, förstärker inte mer än ditt eget dåliga förhållande till GUD. Du komprometterar d i g,  järnet utan att d u inser det, det är mellan dig och Gud, tack och lov att jag inte är ansvarig själv.. J a g  har gjort m i t t  med att försöka få d i g  att i n s e.
    Att påpeka för en ateist att förhållandet till gud blir sämre om man svär är ju utomordentligt humoristiskt! {#lang_emotions_laughing}
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do. -Robert A. Heinlein
  • M C
    Milkina cerka skrev 2010-03-30 14:38:38 följande:
    Så du känner gud och har daglig kontakt med honom?
    Är det inte dags att ta kontakt med NYT? Du är först i världen!
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-03-30 14:44:27 följande:
    Att påpeka för en ateist att förhållandet till gud blir sämre om man svär är ju utomordentligt humoristiskt!
    Ja, jag flinar fortfarande.{#lang_emotions_sealed}
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Papi Jo
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-03-30 13:24:24 följande:
    Du tror på något helt utan grund här, om du hade haft en grund hade du haft ett case mot evolutionsteorin, nu är det enbart gissningar och tyckanden. Det är fullkomligt orimligt att applicera känslor och tro på matematiska problem vilket är precis vad du gör här.Du kan tro att det är omöjligt men det finns verkligen inga belägg för det.
    -än. avsluta sista meningen med det så är jag nöjd. 
    saken är den (du får ta detta som en protetia hehe) att förr eller senare kommer någon komma med en helt ny teori som kullkastar det ni trott på hitills.

Evolutionsprocessen med alla dess kryphål (som du säkert kan mer om än jag) är så långsam att det helt enkelt tar för lång tid att falsifiera den fullständigt på ett tag framöver.

Jag har inget problem med att en Boein kan bygga sig själv , men det tar fruktansvärt lång tid, det är mitt enda argument.

Gissningar och tyckanden har ibland rätt, om det är så i mitt fall - det kommer att visa sig någon gång eller - inte.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Papi Jo skrev 2010-03-30 14:49:15 följande:
    -än. avsluta sista meningen med det så är jag nöjd.  saken är den (du får ta detta som en protetia hehe) att förr eller senare kommer någon komma med en helt ny teori som kullkastar det ni trott på hitills. Evolutionsprocessen med alla dess kryphål (som du säkert kan mer om än jag) är så långsam att det helt enkelt tar för lång tid att falsifiera den fullständigt på ett tag framöver. Jag har inget problem med att en Boein kan bygga sig själv , men det tar fruktansvärt lång tid, det är mitt enda argument. Gissningar och tyckanden har ibland rätt, om det är så i mitt fall - det kommer att visa sig någon gång eller - inte.
    Fred Hoyles Boeing-argument har skjutits ner så många gånger att delarna ligger i atomer nu. Det är helt enkelt lika bra kritik mot evolutionsteorin som "jag vill inte tro på det", vilket har visats i flera böcker och artiklar av framstående biologer och matematiker. Den har till och med fått ett namn, "Hoyle's Fallacy".

Det där med "än" är bara fjantigt, det är ett helt onödigt ord för att det ska verka som att det kommer att komma. Ungefär som "Det finns inga belägg för att månen är gjord av ost och jorden är gjord av choklad, än".
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do. -Robert A. Heinlein
  • Milkina cerka
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-03-30 14:44:27 följande:
    Att påpeka för en ateist att förhållandet till gud blir sämre om man svär är ju utomordentligt humoristiskt!
    visst, men varför inte passa på ..
    M C skrev 2010-03-30 14:45:30 följande:
    Så du känner gud och har daglig kontakt med honom?Är det inte dags att ta kontakt med NYT? Du är först i världen!
    Menar du tidningen så kunde jag inte bry mig mindre.. Ännu mindre om någon som inte e n s  skriver G u d  med stor bokstav som man s k a l l.
    M C skrev 2010-03-30 14:46:14 följande:
    Ja, jag flinar fortfarande.
    Flina på du, det går nog över.
    Jag kan b å d e Be o c h Tänka.
  • Papi Jo
    Toboas skrev 2010-03-30 14:01:04 följande:
    Jämför ateismens/agnostikernas utveckling och de troendes när det gäller andel av befolkningen. (I antal växer ju de flesta grupper eftersom befolkningen växer). Jag tror inte att det är vi som arbetar i uppförsbacke.
    Lokalt kanske det stämmer det du säger. Detta går i vågor.

Kung David sa: "Gör mig inte så rik att jag glömmer dig (Gud) eller så fattig att jag måste stjäla."  

Det är det första stycket i den meningen som jag tror vi har problem med.

Man räknar med att 70% av alla kristna genom tiderna blev detta under 1900-talet.
    av dom så blev 70% kristna efter andra värdskriget. Och av dom så blev 70% kristna under de senaste åren (typ 10 åren).   1 av 10 på jorden var definierad kristen 1994, det har aldrig varit så högt.

Befolkningsökningen förklarar inte detta, då ökningen av kristna har varit ca 3ggr så stor som ökningen av befolkning över jorden.

1988 hade man identifierat 18000 befolkningsgrupper  som inte hade tillräckligt med egna kristna för att evangelisera sin egen folkgrupp. 10 år senare 1998 var den siffran  nere i ca 1800. Dvs endast 10% kvar av dessa folkgrupper.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Milkina cerka skrev 2010-03-30 14:59:14 följande:
    Menar du tidningen så kunde jag inte bry mig mindre.. Ännu mindre om någon som inte e n s  skriver G u d  med stor bokstav som man s k a l l.
    Att klaga på avsaknad av begynnelseversal när man inte ens skriver ihop saker till ett ord är lite väl magstarkt.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3