Jesus Mirakel Tråd 3
Den gamla blev stängd, så jag öppnade en ny:) vilket bättre sätt att öppna
Den gamla blev stängd, så jag öppnade en ny:) vilket bättre sätt att öppna
Det är många agnostiker, ateister och andra som faktiskt blir frälsta. För:
ALLA människor har en inre känsla djupast sett att dom svarar emot någon, och en bär på en börda av att inte fullt klart detta (SYND).
ALLA människor har en inre otillfredställelse som bara blir fullständigt tillfredställd i mötet med Gud.
Därför behöver vi inte vara oroliga, så länge det finns ett behov så kommer människor bli frälsta. Och som sagt - behovet är inbyggt i oss.
Största faran (tror jag) är allt som görs för att ersätta detta behov. Man bygger upp en skimär och självsuggestion om att allt är bra - fast det inte är det. På ett konstlat sätt har vi piller, instanser och filosofier som ska förvirra, omkanalisera, döva vårt behov och lära oss att "det blir inte bättre än såhär". Men Gud har något mycket bättre för oss alla - gratis.
Inte alltför sällan är det dom hätska motståndarna som faktiskt möter Gud. Tack och lov för det såhär på en Söndag :)
Jag har upplevt många av Guds mirakel. Jag är evigt tacksam för att jag hittat min väg till Gud. Jag har vacklat men hittade, starkare och mer övertygad än någonsin, tillbaka till min tro. Jag har min starka övertygelse om att Gud och Jesus finns. Min tro är stark. Jag behöver inte bevisa den för någon utan bara be om att alla får uppleva den glädjen av att hitta hem.
Det som är synd är att så många ska försöka övertyga mig som troende att min tro är fel. Varför har någon det behovet?
Jag har varit icke troende. Men tack och lov så fick jag uppleva Gud på ett sätt jag inte trodde var möjligt. Den känslan av lycka jag då upplevde går nog aldrig att uppleva utan Honom.