Inlägg från: fendt87 |Visa alla inlägg
  • fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

fröken sy skrev 2010-07-30 09:06:15 följande:
    Idag är det dag 16 för mig och jag fick på äl-testet imorse, för första gången i mitt liv!! Nu får ni gärna hålla tummarna för oss ett tag
    heja heja! jag håller tummarna! bara se till att nuppa hela helgen nu då :) haha, roligt för dig! sen är det evighetsväntan till bim... men så kul med positivt på äl-test!!!
  • fendt87
    Maskrosungen skrev 2010-07-26 10:32:50 följande:
    Tack allihopa! Ska få komma på kontroll hos min gynekolog på torsdag så då får vi se om allt står rätt till. Har inte riktigt fattat det ännu och har inga egentliga symptom mer än att brösten är lite spända och lite värk (typ mensvärk)
    hur gick kontrollen? kram!
  • fendt87
    Maskrosungen skrev 2010-08-01 18:24:28 följande:
    Det gick bra. Det bekräftades att jag var gravid Glad och att graviditeten satt i livmodern. men hon kunde inte se någon foster ännu då det var alldelles för tidigt. Hon tror att jag ägglossat lite senare än jag beräknat vet att jag haft ägglossning på dag 23 en gång tidigare. Nu hade jag räknat på dag 14 .Hinnsäck och gulsäck har vi fått se och sedan ska jag in den 20 aug igen för en till koll och då ska vi förhoppningsvis få se en liten och ett hjärta som slår. Gynekologen jag går hos kommer in extra på sin semester för att göra denna kollen och då känner man sig extra ompysslad!

Fröken sy
    Hoppas det går bra för er i helgen!
    låter härligt! och vilken toppen-gyn som jobbar på semestern för er skull!
    kram!
  • fendt87
    fröken sy skrev 2010-08-02 17:02:57 följande:
    Måste bara berätta en sak. Fick ett underbart samtal precis. En kompis som har försökt får barn i över 4 år med massa provrörsförsök. Hon har blivit gravid två gånger innan men då har det blivit missfall i v6 och v10. Nu är hon i v17. HHelt underbart!! Tydligen ligger hon i högriskgrupp av olika anledningar så hon har kontroll varannan vecka nu... hon är över 40 så det var deras sista försök. De hade tom fått papper på att de inte kunde få barn ihop som det skulle skicka in till adoptionsbyrån... Känns så härligt, nu hoppas jag bara att det går bra hela vägen, så nu gäller tumhållning för dom i många veckor framåt här hemma.
    åh vad underbart! helt fantastiskt ju!
    trevligt med bröllopsdag, det vill man ju fira lite extra ;)
    min helg har bara varit bra, städat, tvättat, plockat och dammsugit :) hahahaha
  • fendt87

hej tjejer!

hur är det? varit lite dött i tråden några dagar :)
    skönt med helg nu i allafall, några särskilda planer?
    vi ska bara ta det lugnt, flytta våra (o)djur till nya hagar, men det brukar gå rätt smidigt.

ha det bra! kram till er alla!

• fendt87
    Kappan skrev 2010-08-07 11:03:58 följande:
    Har varit på semster i veckan.

Har BM på måndag men inga vidare förhoppningar.
    Äter 2 olika Homeopatmediciner två gånger om dagen för att öka blodcirkulationen = det enda hittills påkomna felet på mig, bortsett från utebliven ÄL, vilket beror på dålig cirkulation en Homeopaten.

Väntar på besked från Besima om Titthålsoperation och funderar på om jag inte ska ta paus i Pergo/Puregon-behandlingen under tiden jag proppar i mig örterna (dock inte farligt att kombinera).

Känner mig helt likgiltig för detta problem just nu.
    skönt med semester! :)
    angående BIM, man vet aldrig! en del känner ingenting och det blir plus ändå. jag håller tumamrna för dig!
    fundera och känn efter hur du vill göra. en paus kan vara skön ibland, men inte om man verkligen inte vill det själv, då blir man mer stressad över situationen och tycker det är skitjobbigt såklart.
    hoppas du kommer på en bra lösning som passar er.
    när vi tog paus ville jag väl egentligen inte det, men det var skönt ändå på ett sätt. visst var det jobbigt att veta att det inte kunde bli plus då, men samtidigt skönt att bara "skita i alltihop". och sen blev det ju plus ändå :)

tänker på dig och önskar dig lycka till! kram!
  • fendt87

fröken sy:
    vi har 75 får/lamm och 28 kor/tjurar/kalvar. hur många har ni?
    jag har 9 arbetsdagar kvar... sen ska det inte jobbas förrän januari 2012 om jag får bestämma ;)

kram!

• fendt87
    Blom skrev 2010-08-08 17:17:00 följande:
    Fendt: då ligger man i lä med två marsvin, en häst (förlorade en häst i sommar), en katt, (hunden togs också bort i sommar =( )  ....    Flört
    vi har en katt också (och dammråttor, snorkråkor och säkert några silverfiskar med).
    tråkigt med hästen och hunden :(
  • fendt87
    fröken sy skrev 2010-08-11 19:46:44 följande:
    jag ringde ju till Linneamottagningen i måndags och fick lovat att Besima skulle skriva ut pergotime till mig. Sedan har vi sprungit i massa apotek i Stockholm, där vi varit på nga dagars semester, men de var ju slut överrallt. Ringde och pratade med telefontjänst på apoteket och de sa att de är slut över hela Sverige som jag skrev innan. Och datumet de skulle komma in skulle göra att vi fick hoppa över 2 månader. Ringde då tillbaka till mottagningen och frågade om det fanns ngn annan medicin man kunde få men det fanns det ju inte... Köpte ett grav.test bara för att kolla... och då får vi ett plus, svagt men ändå ett plus. Detta var igår eftermiddag och jag har nu hunnit göra 5 test av olika märken och varianter, det är svaga utslag men det har gett utslag på alla. testade även med clearblue digitalt med veckoindikator och då står det GRAVID 1-2 veckor.

Jag är GRAVID kan inte fatta det!! Så nu får vi hoppas att det vill stanna kvar oxå...
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!
    men gud så underbart, är så glad för er skull!!! shit, plötsligt händer det, eller vad de säger i triss-reklamen ;)
    klart den stannar kvar, finns ju inga alternativ! bara njut och var helt galet lycklig nu! och håll oss uppdaterade om krämpor och gravidfunderingar.
    tusen kramar från mig!
Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3