Inlägg från: fendt87 |Visa alla inlägg
  • fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

hej linneah!
    läs min presentation, där finns all info om mig vad gäller behandlingar och lite annat smått och gott :)
    kul med en ny bekantskap här i tråden, även om barnlösheten ju är ett jäkla skit som man inte önskar någon. bra med folk som vågar söka hjälp i alla fall och här stöttar vi varandra så gott vi kan, peppar, ger tips, råd och tröst och vill att alla ska lyckas!
    ha en bra dag!

• fendt87

hej tjejer!

jag vill passa på att önska er alla en riktigt trevlig midsommar!
    ha det bra och njut av god mat och goda vänners sällskap,
    man glömmer så lätt bort i sin barnlängtan att ta sig tid att njuta och få vara glad, må bra och tänka "på något annat".

ha det bra! kram från mig!

• fendt87
    Blom skrev 2010-06-27 13:24:13 följande:
    Välkommen Tesslan! Bra att du skriver av dig tycker jag. Vi har alla våra perioder där vi pendlar mellan hopp och förtvivlan.
    Vi får hoppas att tiden går fort till kontrollen av äggledarna. FiaLotta gjorde inte du en sån? Eller kanske jag blandar ihop det.
    Jag kände inte av spolningen alls, det positiva med detta är att det går ju ofta att fixa till annars blir det väl provrör så det finns ju en lösning!! Vi är inga experter här men tillsammans har vi en hel del erfarenhet som vi gärna delar med oss av.

Hoppas att du ska finna tröst och mod i tråden så att du kan få njuta av sommaren. Lugn i skälen är den bästa medicinen även om den är svår att nå. Se nu till att njuta av det fina vädret!

KRAM
    kunde inte skrivit det bättre själv!
    tesslan: läs gärna i våra gamla trådar också, där kan nog stå en del av intresse.

ha det bra!
  • fendt87
    fröken sy skrev 2010-06-29 22:18:29 följande:
    kappan: Vilken dag i din cykel är du på idag? Hoppas att något ägg har växt till sig på torsdag så du kan få äl-spruta. För visst räcker det om ett ägg är stort el. har jag missuppfattat hur det funkar?!?
    helt rätt, det räcker med ett ägg :)
  • fendt87
    fröken sy skrev 2010-07-03 09:19:28 följande:
    Ni som tagit älspruta, har ni oxå varit helt förskräckligt ömma i brösten? Gör ont så fort något kommer emot... och det har blivit värre ju fler dagar som går sedan jag tog sprutan. Hur lång tid var ni sådana isf?  
    jag har fått äl-spruta en gång.
    jag kände absolut ingenting (precis som med alla andra behandlingar, så man ska nog inte lyssna för mycket på mina erfarenheter). dock så fungerade inte äl-sprutan=ägget lossnade inte, så det var nog därför. hoppas du får bättre svar av någon annan i tråden :)
    kram och kämpa på!
  • fendt87
    Blom skrev 2010-07-05 13:50:06 följande:
    Hatar progestronet, mår så dåligt. Igår spydde jag tom av dem. Kappan, du har väl tagit det en gång innan, kände du ngt?

Testdag på onsdag, dag 22 efter äggplock. Tänker testa i morgon, vågar inte hoppas. Har konstant ont i magens nedredel, molvärk och haft det ett tag. Svullen mage också kan knappt knäppa byxorna..
    hoppas, hoppas, hoppas du får ett fint plus! det är ni så värda efter alla år och så som sjukvården behandlat er!
    vi förutsätter att du skriver här när du testat så vi vet hur det går...

kram och lycka till!
  • fendt87
    Blom skrev 2010-07-05 21:57:32 följande:
    FIaLotta: Hur går det för dig??? Tänker på dig mycket!!!
    blom: jag tänker på dig! har du något kul resultat att meddela oss? kram!
  • fendt87
    Blom skrev 2010-07-06 21:22:27 följande:
    Hej befinner mig i malmö på hotell efter en dag med shopping. I morgon bär det iväg till Falsterbo. Med mig har jag dotter och ett blivande pyre i magen!!! Testade superplus direkt i morse. Nu hoppas jag att den får stnna kvar och att jag får sällskap av fleta magar!
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS! gud så glad jag blir!!!!! ha det bäst och ta hand om dig! tusen kramar! och grattis igen! jag vet precis känslan, så härligt!
  • fendt87
    FiaLotta skrev 2010-07-06 23:20:15 följande:
    Grattis Blom! Vad härligt. För mig gick det inget vidare, inget plus :(. Nya tag efter sommaren. Njut o ta hand om er.
    va tråkigt :( men som du själv skriver, nya tag igen efter sommaren! försök njuta du också och ta hand om varandra i sommarvärmen. tänker på dig! kram!
  • fendt87
    FiaLotta skrev 2010-07-10 16:43:46 följande:
    Vi har ett i frysen så vid nästa mens ska jag börja med tabletter inför återförande. Men vet inte om jag har så stort hopp inför det. Endast ett ägg känns lite vanskligt, man vet ju inte om det överlever upptiningen. Men bara vänta och se.
    jag håller i allafall tummarna! det gör jag alltid för alla! kram!
Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3