Inlägg från: fendt87 |Visa alla inlägg
  • fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Maskrosungen skrev 2010-12-09 19:29:21 följande:
    Jösses var tufft det verkar vara för er tjejer. Förstår inte varför saker och ting inte bara kan fungera i sjukvården!
    Räcker det inte att man har ett problem måste sjukvården skapa fler?

Här rullar veckorna på. Är i v 25 nu och vågar inte riktigt tro på det ännu fast bebben sparkar och snurrar runt.
    Hur går det för er andra gravida i tråden?
    härligt att höra att bebisen mår bra där inne och härjar runt :)
    jag vågade inte tro på att jag var gravid och att allt skulle gå bra förrän typ det var dags att föda, hahaha

kram!
  • fendt87
    fröken sy skrev 2010-12-10 20:08:58 följande:
    Då är jag ganska precis mellan er maskrosungen och FiaLotta, jag går in i v.22 på söndag. Lillkillen är det fart på nu och jag känner honom mycket, mannen har oxå känt hans sparkar några gånger... så mysigt! Dock är illamåendet och tröttheten kvar, men börjar räkna med att jag får ha det kvar hela tiden...

Kram till alla
    så det är en liten kille... har ni nåra namnförslag? kram!
  • fendt87

hej!
    det går jättebra med lillan här hemma! känns som man inte gjort annat än vara mamma hela livet, men hon är väldigt lätt att ha att göra med, äter, bajsar, ler helt fantastiskt  och sover :)
    så allt går jättebra verkligen!
    tänker på er andra och önskar en god jul!

• fendt87

hej tjejer!
    nu har det varit lugnt i tråden ett tag igen...
    har ni haft en bra julhelg? vår var jättebra!

kram!

• fendt87

fröken sy: hur är det med dig?

och hur är läget med alla er andra? hoppas ni mår bra och firade in det nya året ordentligt!
    kram!

• fendt87
    Blom skrev 2011-01-13 07:12:33 följande:
    Kappan: Väntan är det värsta som finns! Jag hoppas att du har fått tag i henne så du vet hur ni ligger till! SKicka sambo till att ringa det gjorde jag när jag ville ha effekt... Håller mina tummar hårt för dig!IVF är spännande och de är väldigt effektiva när man väl kommer till!

Hur står det till med er andra?

Kram
    Hej!

Med oss är det jättebra! Trött på snön bara, vill ju kunna ut och gå med vagnen utan att halka i backen :)
    Lillan fick sin första vaccination i onsdags, men blev inte dålig av den - skönt! Snart är alla gravidkilon ett minne blott, bara två kvar. Så skönt!
    Ha det bra ni andra och kämpa på!
    Många kramar från mig!
  • fendt87
    Blom skrev 2011-01-16 20:56:19 följande:
    Bra jobbat Fendt! Hade du mkt att gå ner? Vad stark du är!

//Blom
    Hej!
    Tack, gick ner det mesta innan nyår, utan någon vidare ansträngning. Hade mycket vatten i kroppen.
    Men sedan 1 januari kör jag gottisförbud och hård träning, har gått ner 6 kilo sedan dess. Så bara två kvar.
    Och att gå ner sista gravidkilona var ju mitt nyårslöfte, så jag får nog tänka ut något annat att göra resten av året, hehe. Men allt som allt gick jag upp 27 kg under graviditeten, mycket glass och gott :) Hahaha!
  • fendt87
    Blom skrev 2011-01-17 18:35:48 följande:
    Fendt, du borde få en medalj... 27 kilo! helt otroligt!
    haha, helt otroligt att jag gick upp 27 kg? eller gick ner dem igen? :)

och lika mycket gick jag ner 2008. då vägde jag lika mycket som när jag kom in på förlossningen, fast utan bebis i magen. så det är bara att ge sig fan på att det ska gå, jag är rätt envis när jag väl bestämt mig, haha.
    tränar kickboxning och så har jag ju mitt älskade attract promenadband som jag försöker springa på varannan dag, typ 40 minuter.
    hur är det med er andra?
    kram!
  • fendt87

Kappa: Usch, hoppas verkligen allt löser sig för er. Är ju så jävla tråkigt att allt tar sådan tid och att det bara blir fel hela tiden. Tänker på er! Kram!

• fendt87

Kappan:
    usch, lider med er! men skönt i allafall att ni liksom fått en kallelse. NÅGOT händer det ju :) men jobbigt såklart att få lämna en massa nya prover, men tänk att det leder till något positivt.
    vad gäller din mamma så blir jag ledsen när jag läser vad hon sa. det är en klen tröst, jag vet, men hon ville säkert bara uppmuntra dig. även om det inte hjälper. eller så visste hon kanske inte vad hon skulle säga. eller så har hon inte lyssnat ordentligt när du berättat för henne. jag vet inte. men jag önskar er i allafall all lycka till i världen inför det som komma skall, det är ni värda som kämpat i motvind så länge!
    kram!

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3