Inlägg från: fendt87 |Visa alla inlägg
  • fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

fröken sy skrev 2010-05-26 12:59:47 följande:
     Är det något som är bra att tänka på/vara förberedd innan vi går dit på måndag?Nu måste jag återgå till jobbet...
    hej!

läs på! om allt!
    så att du förstår vad besima menar, det är inte alltid lätt att hänga med i svängarna med hormoner, menscykler, prov hit och dit olika dagar och ägglossning och allt som ska "vara med".
    men mitt råd är i allafall att läsa på.
    eftersom vårt problem när vi var där var att jag inte fick mens och alltså ingen ägglossning, "pluggade jag på" om olika metoder för att hjälpa detta så att man kunde ge motfrågor och verkligen förstod hur allt hänger ihop i koppen och vad pillerna eller sprutorna har för effekt.
    och det tyckte jag kändes bra för då hängde man verkligen med och det blev inga missförstånd.

lycka till! meddela oss hur det var! kram!
  • fendt87
    Blom skrev 2010-05-26 17:38:59 följande:
    Kappan: Sprutorna är inte farliga nålen känns inte och eftersom den är som en penna så känns den inte som spruta heller. Idag har vi varit på Cura i Malmö. De var fantastiskt trevliga och hjälpsamma. Fick en rejäl redogörese för hur det går till så det både räckte coh blev över ;)  Om vi vill påbörjar vi redan nästa vecka med höga doser puregon eller väntar vi till augusti. Om vi gör det nu så innebär det att jag måste ner 2 gånger under skolavslutningsveckan, lite småstruligt men går absolut att fixa. Sambo är lite velig och skulle nog helst vilja vänta till augusti. Tror ännu inte han fattat! Så antingen provar vi nu och kanske blir gravida över sommaren eller väntar vi tills augusti. Vad säger ni i tråden? Behöver lite råd och stöd! Det handlar ju också om ganska mkt pengar för oss, tydligen har vår advokat fått in en del av våra pengar men hon ligger på sjukhus som vanligt så vi kommer inte åt dem... grrrr men banken brukar ju vara vänligt sinnad =)Besima har väl stängt i Juli, säkert från midsommar skulle jag tippa...
    bara kör på NU. det hade jag gjort! ni har väntat länge nog och det är verkligen er tur nu! lycka till! :)
  • fendt87

hej tjejer!

det händer grejer i tråden märker jag, ni ligger inte på latsidan med alla utredningsbesök, anmälningar och behandlingar.
    med mig är allt bra och jag mår minst lika bra nu som jag gjorde innan som o-gravid:)
    imorgon går vi in i vecka 25, lillbebisen sparkar och buffar mycket och tiden verkligen flyger förbi!
    idag har vi varit en sväng på ikea men inte handlat några bebisgrejer ännu och jag har kollat runt lite på blocket efter vagnar.

blom: helt rätt, bara kör på!;)

fröken sy: lycka till imorgon! kan nog tala för alla när jag säger att vi håller tummarna för dig att det ska gå bra. glöm inte att skriva till oss om besöket!

kappan:vad skönt att du fixar det bra med sprutorna!

• fendt87

blom: tack, men jag drömmer om en emmaljunga duo edge ;)
    en riktig klumpeduns med rejäla hjul att köra backe upp och backe ner på grusvägarna här på landet.

• fendt87

blom: japp, den har jag suktat efter lääänge :) och motion är precis vad den ska användas till!
    sök och tacka ja till jobb om du blir erbjuden!
    under de 18 månader vi försökte bli med barn gick vi säkert miste om en del för att vi tänkte "tänk om vi är med barn då, då kan vi inte göra det och det...".
    vi hängde upp livet på bebisgrejen och kunde/vill inte planera in roliga saker att göra för "tänk om..."
    våga utmana ödet ;)

kram och lycka till!

• fendt87

Hej tjejer!

Hoppas det är bra med mig. Min helg har varit mindre kul... Men nu är allt jättebra igen!
    I fredags kväll fick jag värsta gråtattacken och var hur ledsen som helst för jag inte känt bebisen på 2 dagar. Så igår morse ringde vi till förlossningen och åkte in och fick höra hjärtljuden, helt underbart!
    Sen för att verkligen lugna mig (fast det inte behövdes mer egentligen) fick jag ligga i 10 minuter med mätare på magen så jag fick till en fin ctg-kurva och sist ett ultraljud.
    Personalen var verkligen helt underbar och det kändes så bra!
    Men det är ju det att jag har moderkakan i framkant och bara känner bebisens sparkar ut mot sidorna, och nu låg lillskrutten med ryggen ut mot min mage och sparkade inåt, inte konstigt att man inte känner då ju...

Ha det fint i solskenet! Kram!

• fendt87
    Kappan skrev 2010-06-07 08:48:06 följande:
    Blom: Det där med nedreglering som alla IVF:are pratar om då. Har du gått igenom det? Nu fattar jag ingenting igen... ;)
    nedregleringen är väl för att dämpa sina egna hormoner och ta bort sin egen menscykel, så att man kan bygga upp en helt ny med piller/sprutor/spray för att få allting perfekt med dagarna? jag vet inte, men jag har fått känslan att det är något i den stilen.

kram!
  • fendt87

hej tjejer!

jag skriver inte här så ofta, men läser nästan varje dag för att hålla koll på er :)
    jag blir så glad av att läsa att ni kämpar på! det verkar hända mycket i tråden nu, det gillar vi!

loppa8: hur gick testet?

ha det bra! kram!

• fendt87
    FiaLotta skrev 2010-06-20 17:01:58 följande:
    När fick du testdag Blom? Jag fick tillbaka ägg idag o har testdag 1/7
    jag håller tummarna att det går vägen! heja heja!
  • fendt87
    Linneah skrev 2010-06-22 19:36:29 följande:
    Hej!

Jag är ny här på sidan och tänkte hoppa in i ert gäng....

Jag och min sambo har försökt få bebis i ca 14 månader nu utan större framgång

satt och sökte lite och hittade Linnemottagningen, ringde igår och fick en tid på måndag.

Är väldigt förväntansfull, känns så skönt att vara på gång, blir lite som att börja m från början igen. Har dock tusen frågor känns det som!

Hur är Besima??

Vad händer på första besöket, hur går en utredning till osv??
    hej linneah!

välkommen till tråden! jag förstår att du har många frågor, vilken tur att vi är "experter" här i tråden. om du vill läsa om hur besima är och hur en utredning går till kan du gå några sidor bak i tråden, där skrev vi för bara ett litet tag sedan om hur man kan förbereda sig för första mötet och lite andra tips.
    sen är det bara att fråga på! vi svarar på alla frågor!
    vill du får du gärna skriva lite om dig själv och din sambo, hur gamla ni är och lite sådant om du känner att du vill avslöja det för oss. vi andra är i lite blandade åldrar och med olika erfarenheter av barnlöshet i bagaget. några av oss är redan gravida, andra fortsätter med pergotime och/eller annan behandling och så har vi en och annan som kommit så långt som till IVF.
    hoppas du ska trivas med oss!
Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3