Inlägg från: fendt87 |Visa alla inlägg
  • fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Kappan skrev 2010-04-08 21:21:43 följande:
    Inte ett spår. fortfarande ont. Tydligen så fördröjer Progesteron-medicinen mensen. Inte där ännu med andra ord. Ett missat samtal från okänd igår... kan mina provsvar från i torsdags kommit redan... Men det har inte ringt idag så dt var nog inget viktigt.Är Besima på plats på fredagar?
    hej!

nog måste besima vara där på fredagar, men de har väl ingen telefontid då? gå upp på linnea om du har möjlighet om det är nåt du undrar, hade jag gjort om jag varit nyfiken/orolig/vad-som-helst och bott i växjö ;)

kram!

p.s. jag håller fortfarande tummarna, börjar bli liiite jobbigt att sköta jobb och hus och hem när jag har det så, men va gör man inte? ;)
  • fendt87
    Blom skrev 2010-04-11 09:47:22 följande:
    Fendt: Hur mår du? vilken vecka är du i nu? Måste vara sparkdags snart?
    hej!

jag mår skitbra, är i vecka 16+6 nu, så vecka 17 imorgon.
    inga sparkar än, men jag längtar såklart!
    ha det bra! kram!
  • fendt87

Kappan: hittade bra förklaring här på FL:

"När man pratar med barnmorskan eller andra så brukar man referera till antal fullgångna veckor och fullgångna dagar. Det brukar anges som till exempel 8+6 vilket betyder 8 fullgångna veckor och 6 fullgångna dagar. Nästa dag efter 8+6 blir alltså 9+0. Man utgår från 0+0 det vill säga din första dag på den sista menstruationen. Du blir alltså egentligen gravid vid ca 2+0."

så ja, du har rätt, men imorgon blir det vecka 17+1, alltså 17 hela veckor och en dag, alltså vecka 18. men jag säger vecka 17 ändå, orkar inte förklara för folk man pratar med hur man räknar om de inte är så insatta...
    grattis till bra blodprov! fuska på och skriv hur det gått!

kram

• fendt87
    humlan1234 skrev 2010-04-13 11:56:33 följande:
    Jag håller alla tummar jag kan och idag särskilt för Kappan!Idag ska jag på inskrivning. Är ganska nervös faktiskt. Jag skulle vilja ha ett kvitto på att allt är ok där i magen men det lär jag väl inte få. Det måste vara skönt för dig Fendt att ha gått så pass långt? Det måste vara dags för RUL snart för er?
    hur gick inskrivningen? har du nåt kul att berätta? fick ni en snäll bm?

jupp! på tisdag smäller det. då ska vi på rul. men även om jag sett mini på ett ul innan, vi har hört hjärtljuden, jag har blivit större om magen och INTE  blött en droppe så är jag tveksam till att den lever...
    ja, jag är dum i huvudet. och orolig. och lycklig. och glad. och orolig. hela tiden om vartannat! det känns lite för bra för att vara sant bara...

kram på er alla!
  • fendt87

kappan: men så länge mensen håller sig undan är det ju skitbra! vänta bara någon dag till så kommer du att plussa.

humlan: haha, jag är också fl-skadad och visste redan det mesta bm berättade. jag älskar min bm, hon är hur härlig och snäll som helst, fick förtroende för henne från första stund så det känns verkligen jättebra! japp, vi är nog knäppa! men så är det att vara gravid. på tisdag ska vi på rul. längtar! men vissa dagar känns det som om det ändå inte kommer visa något, att mini är död, och andra dagar känns allt jättebra. hur skumt som helst. ska vi skylla på hormonerna? :)

hur går det för er andra?

många kramar!

• fendt87

kappan: nej det hann jag inte. vi tog ju paus i november och sa att när vi skulle börja igen efter ca 6 månader skulle jag kräva spolning. men så plussade vi ju innan så jag slapp göra spolningen.
    rul på tisdag, lite nervös faktiskt... drömde att jag fick missfall i natt så jag vågade knappt somna om igen när jag vaknat ifall jag skulla "glida tillbaka" in i samma dröm igen.
    sjukt. men men.

jag håller tummarna för er alla!

ha det bäst tjejer!

• fendt87
    Blom skrev 2010-04-19 19:19:32 följande:
    Kappan, är du ok?Idag har jag varit på Linneakliniken och fått mig en ovitrelle. Nästa månad är Besima på semester när jag skulle behöva henne som mest så det blir nog provrör i malmö direkt. Besima ska skicka en remiss. Så nu blir det snart ett snack med banken och högre lån, men vad gör man inte för familjen KramBlom
    hej!
    bra att du fått ovitrelle iallafall, då är ju äggen tillräckligt stora! men skit att hon ska på semester :(
    så ni har bestämt er för ivf? spännande. nej precis, vad gör man inte för familjen.
    imorgon ska vi på rul och kolla på mini. hoppas allt är bra, men jag hör av mig när vi varit där.

kappan: vad händer, vad gör du?

kram tjejer!
  • fendt87

hej tjejer!

vi var på rul idag och allt såg jättebra ut! vi fick 4 nya bilder men man kunde tyvärr inte se könet. vi har samma bf-datum som innan, 19 september, så nu ska vi bara vääänta.
    ge inte upp hörrni! jag vet att det jag skriver inte låter så kul i era öron, men jag måste få dela med mig av glädjen till er och skicka lite extra positiv energi.

tusen kramar från mig!

• fendt87

blom: ja det hade varit kul att veta vem det är som sprattlar där inne i magen! då hade man kunnat kalla den för sitt namn, men nu verkar det få bli en överraskning ändå, för bebisen ville ju inte visa något!
    halvtid nästa vecka, gud va tiden går snabbt!

fröken sy: vad vill du veta om provera? jag kan en del om det ja ;)

kram till er alla!

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3