Inlägg från: fendt87 |Visa alla inlägg
  • fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

FiaLotta skrev 2010-03-06 16:57:36 följande:
    Fendt: Ja det kan man väl göra, ringa o tala om att ni är gravida. Tror att de skulle uppskatta det. Hur mår du?
    okej, då ska jag ringa besima någon dag i veckan.
    jag mår bara bra! den värsta tröttheten är borta och jag blir inte lika panikhungrig längre... haha
    imorgon går vi in i vecka 12+0, alltså vecka 13 om jag fattat rätt?
    men när vi berättar för någon säger vi vecka 12 ändå för vi orkar inte förklara allt med dagar hit och dit hela tiden...

ha det bra allihopa! kram!
  • fendt87

hej igen!

hur är det med er alla?
    jag fick inte tag i besima, får prova att ringa idag istället. men jag fick tag i min bm och vi ska dit 30 mars och lyssna på hjärtljuden. känns så bra att vi redan sett hjärtat slå, så man slipper ha panik för det. annars hade man ju inte haft en aning om att det är något som lever där inne. ja - nojig är bara förnamnet.

kram!

• fendt87

kappan: usch så jobbigt, jag vet inte vad jag ska skriva. ta en dag i taget och försök göra det bästa av den dagen. snart lossnar det och som du skrev "det känns lite ljusare när man är i gång igen". jag tänker på er alla varje dag ska ni veta. kämpa på!

fialotta: japp, jag fick tag i samira och berättade att det lyckats. hon var jätteglad för vår skull och gratulerade. jag frågade om besima kan köra köns-ul, men hon har bara grejer till vul.
    hoppas äggplockningen går bra (låter lite som om man går in i hönshuset och tar det man vill ha). jag håller tummarna för er!

nu är det fredag igen och vi får passa på att njuta av helgen som kommer. fast jag hört att det ska blir kallt och snöigt. men försök ha det mysigt tillsammans och håll om varandra i soffan så känns allt genast lite bättre trots alla problem och all oro.

tusen kramar till er alla!

• fendt87
    nina01 skrev 2010-03-14 12:25:16 följande:
    Hej grattis till alla er som plussat jag har också plussat och är redan i vecka 11 var hos besima för vul i förra veckan och allt såg jätte bra ut. Fick se bebben i magen och pulsande hjärta plus att jag fick två bilder med mig hemma som hänger på kylskåpet. Lyckta till ni andra som plussat.
    grattis till dig också! vad roligt! härligt att se hjärtslag! vi ska till bm om två veckor och lyssna påhjärtljuden.
    kram!
  • fendt87
    fröken sy skrev 2010-03-15 19:30:08 följande:
    Hej.Vi har också börjat på linneamottagningen. Får jag göra er sällskap här? Känns som det hade varit skönt med stöd, det är mycket frågor och tankar som snurrar i huvudet på mig nu!
    hej!

välkommen, klart du får vara med! har du varit på första besöket hos besima? vad tyckte du isåfall? hur länge har ni försökt?
    många frågor, men du kan väl skriva lite om er "situation" så vi kan lära känna dig?
    här får man mycket råd och stöd, det lovar vi! än en gång, välkommen till tråden, hoppas du ska trivas med oss!
  • fendt87

fröken sy:
    då har du ungefär samma problem som jag hade.
    jag slutade med piller juli 2008, mensen kom inte igång så redan i januari 2009 började vi hos besima (har man extremt oregelbunden mens måste man inte vänta och ha försökt själva i ett år innan man får hjälp, det räcker med 6 månaders försök då).
    besima sa på vul att mina ägg var små och få och jag åt också provera några omgångar, sedan även kombinerat med pergotime. (läs mer i min presentation)

hur var din menscykel innan du började med pillerna?
    äter du en eller två provera om dagen? 10- eller 14-dagarskur?
    min har alltid varit extremt oregelbunden, kom var tredje månad och varade i tre dagar ungefär. det var ju "skönt" när man var yngre, men när man planerar barn är det hemskt! min kropp fattade inte heller att den skulle få "fuskmens" av provera...
    jag vet att det känns skit ibland (ofta!) när det gäller barnplaneringen och det kan nog alla här i forumet hålla med om. men vi försöker stötta varandra så bra vi kan.

hoppas du ska trivas med oss och fråga på om allt du undrar! vi kan nog svara på det mesta vid det här laget :)

• fendt87
    FiaLotta skrev 2010-03-17 19:10:58 följande:
    Gick inte alls med provrörsbefruktningen. Äggplock i måndags och fick ut 6 ägg. Gjorde så jäkla ont men värt det när vi såg äggen på skärmen. Sen i igår skulle vi ringa o se vilken dag vi skulle få tillbaka ett ägg och då fick vi besked om att inga ägg befruktats :(. Känner mig helt tom. Sån lång process med alla sprutor och undersökningar innan äggplock o så blir det så. Jaja, livet är orättvist ibland. Nu får vi vänta till slutet av maj för nästa ivf.Hoppas ni andra mår bra.Kram!
    usch, jag lider med dig! när man väl får göra ivf tror och hoppas man ju verkligen att det ska fungera :(
    känns dumt att skriva att "men nästa gång fungerar det säkert" men jag vet inte vad jag ska säga. och som du skrev, det är ju en lång process och mycket förberedelser som säkert känns både fysiskt och psykiskt. men man får aldrig ge upp!
    försök se fram emot våren och håll tummarna för att de kommande vårkänslorna ska smitta av sig och hjälpa er på traven i maj.
    tänker på dig! kram!
  • fendt87
    FiaLotta skrev 2010-03-17 20:46:52 följande:
    Nej det räknas iaf inte som ett försök eftersom vi inte fick tillbaka ngt ägg så det är ju bra. Jag måste få min blödning nu ca 2 veckor dit. sen måste jag invänta nästa mens o från den räkna 21 dagar till att börja med nedregleringen. Man var tvungen att vänta så länge för att typ"vila" äggstockarna mellan behandlingarna. Men men bara till att vänta.Blom går det bra att ta sprutorna? Jag tog 2 om dagen i 25 dagar så man vande sig ganska snabbt.
    men vilken tur att det inte räknades som ett försök! då hade man ju haft ännu mer panik! håller tummarna för dig och alla andra att ni ska lyckas snart!
  • fendt87
    Blom skrev 2010-03-18 06:47:07 följande:
     Ikväll är det meningen att vi ska ha 3 viktiga möten(som alla andra kvällar) men idag kan ni väl hålla tummarna!
    det gör jag! har det blivit någon ordning med hela den soppan? har inte läst din blogg på ett tag...
    kram
  • fendt87

fröken sy: jag kände absolut ingenting av vare sig provera eller pergotime. trodde jag var immun ;) men jag har lättare att tro att det funkar om jag känner mig lite annorlunda...

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3