Inlägg från: fendt87 |Visa alla inlägg
  • fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

lilla sigge skrev 2010-09-22 10:36:51 följande:
    Hej! Jag går också hos besima.. 

Hon ringde för ett par dagar sen och sa att min mans prov inte såg bra ut, mer sa hon inte. Jag frågade inte heller... i morgon ska vi dit iaf. (Vi började utredning före sommaren och nu är alla resultater blitt skickade till besima)..

Är det någon som vet hur lång kötid det är här i kronoberg i IVF kö? 

hej lilla sigge! och välkommen till tråden!
    just jag vet inte hur lång kötid det är för ivf i kronoberg, men det kan säkert någon annan här i tråden svara på.
    vill du berätta lite om dig själv och din partner tycker vi det är trevligt, så får vi lära känna dig lite :)

önskar dig all lycka till!
  • fendt87

hej hopp!

nej då, jag ligger bara hemma och har det bra, äter choklad och gottar mig i soffan. bf+6 idag...

• fendt87

hej tjejer!
    nu är jag tillbaka!
    var hos barnmorskan i måndags för vanligt besök, fick tid för igångsättning idag.
    sa till bm att jag inte känt av bebisen som jag brukar och på kvällen ringde hon och undrade om jag känt mer, vilket jag inte hade (men ingen fara, klockan var inte "spark-dags" ännu). bm tyckte dock att det var bäst att ringa förlossningen och höra med dem (vi tänkte vänta några timmar till).
    vi ringde och de ville att vi skulle komma in för kontroll. vi tog med bb-väskan och åkte in. hjärtljuden på bebisen var bra men läkaren där gillade inte riktigt att bebisen inte sparkat som vanligt.
    vi fick stanna kvar över natten, tjohoo!
    klockan 7.50 i tisdags morse satte de igång förlossningen och klockan 20.33 är lilla tjejen född! förlossningen gick jättebra och min sambo var ett enormt stöd, hur bra som helst, coachade, såg till att jag drack och åt och höll koll på värkarna så att jag kunde börja ta lustgas i rätt tid.
    efter ett par nätter på lättvården (som för övrigt är helt underbart!) fick vi idag komma hem efter att alla prover och tester tagits.
    nu ska vi mysa med vår lilla tjej!

p.s jag hänger kvar i tråden och håller koll på er :) stort lycka till alla, både ni som är gravida och ni som snart kommer bli det (för det kommer ni att bli!)
    kram!

• fendt87

hihi, tack! det blev en liten astrid och namnet bestämde vi när vi började försöka få till henne :)
    hon är jättelätt att sköta om, äter och sover sedan i 3,5-4 timmar sen äter hon igen och så går det så runt, runt, runt.
    än så länge... man vet aldrig, det kan ju ändra sig...

kram!

• fendt87

hej tjejer!

skönt att höra att ni kämpar vidare, snart när ni sitter med er bebis i famnen är det verkligen värt allt!!! häromdagen läste jag igenom den "bebisdagbok" jag skrivit innan lilltjjen blev till och herrejäklar vad dåligt man mådde när man var "mitt i skiten", men nu känns det förstås helt underbart! allt är bra med oss och lilltjejen, hon växer och mår bra och vi älskar varje stund med henne!

kram!

• fendt87

hej hopp!

nu har det minsann varit lite dött i tråden några dagar... ingen som har något kul att berätta?

kram

• fendt87

loppan och kappan: usch jobbigt... jävla skit rent ut sagt. hade jag haft pergo kvar hade jag kört hem med det till er ytterdörr, men tyvärr. kram till er!

• fendt87
    Pionen skrev 2010-11-22 08:23:26 följande:
    Hej!

Ny på forumet och försöker lära mig hur det fungerar här.

Jag och min man har försökt bli gravida sedan juni 2007 så det känns grymt segt och hopplöst...
    Ska ringa Besima idag och beställa tid för utredning eller var man nu börjar.
    Vi har bara försökt själva, utan hjälp av hormoner och annat.

Är ni nöjda med Linnéamottagningen, ni som går dit? Har bara varit där för cellprover tidigare.

Kram!
    hej lilla80 och välkommen till tråden!

förstår att det känns segt, men vi ska stötta och hjälpa dig så gott vi kan!
    jag är jättenöjd med linnéamottagningen, bra bemötande och trevligt ställe.
    men tänkt på att när du pratar med besima så fråga fråga fråga om du inte förstår riktigt vad hon menar.
    för din egen skull.
    jag är lite kontrollfreak så jag ville veta exakt hur allt fungerade med de hormoner jag åt så jag visste vad som hände i kroppen, så mitt råd är att "läsa på" lite och inte vara rädd för att fråga.
    det är min erfarenhet, men vi är som sagt nöjda och vår lilla tjej blir 8 veckor i morgon :)

kram
  • fendt87
    FiaLotta skrev 2010-11-24 12:24:02 följande:
    Läste en artikel igår om provrör och började störtlipa och kände att fy fan vad jobbigt allt är med provrör och utredningar som på Linnean. I mitt huvud fanns inte just då att just det vi har lyckats nu. Men det är klart att alla känslor som funnits med under åren och alla utredningar finns ju kvar.
    jag är likadan! blir alltid lite avundsjuk när folk i närheten blir gravida, fast vi ju har världens finaste dotter själva! kan inte hjälpa att alla gamla tankar finns kvar, men det släpper såklart på en gång, men första tanken när någon ska ha barn är ändå alltid avundsjuka. knäppt, jag vet.
    och jag höll på att störtgråta när de presenterade vem som skulle få noblepriset i medicin, han som utveckalt IVF-metoderna! jag blev så glad för alla dem som håller på med IVF, äntligen någon som får ett fint pris och "vi vanligt folk" fattar vad det egentligen är "den killen gör på jobbet" :)

kram!
  • fendt87
    Kappan skrev 2010-12-06 09:58:16 följande:
    Guess what? Ingen remiss har skickats ännu!

Nu är kappan och "pappan" riktigt besvikna!
    men va fan... dålig stil! förstår att ni är besvikna, jag hade blivit riktigt jävla förbannad också!
    hoppas det löser sig och STÅ PÅ ER!!!
Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3