• Kappan

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Fendt: Vad härligt! 
    När man är på VUL så blir jag nästan lite rörd, det skulle ju kunna vara den första bilden av vårt barn som syns på skärmen!
    Men jag kan inte föreställa mig känslan av att faktiskt höra hjärtljuden...

Blom: Vad tråkigt.
    Jo, jag har hela tiden varit inställd på att det är bäst att "vara tillsammans" en eller två dagar före ägglossning... det läste jag i början på våra försök. Vi brukar mysa varannan dag mellan typ dag 7 och dag 21... börjar bli lite jobbigt nu ;)...

Nu är det Progesteron-vagitorer som gäller, tre gånger om dagen. Kladdigt värre... Måtte det ge resultat.

Skulle badat tunna hemma i påsk men vi har ställt in pga situationen. Alla har sina teorier men ingenstans går det att läsa om det verkligen är farligt eller inte, så vi låter hellre bli.
    Jag har iallafall köpt små 2,5dl-Tetra-förpackningar vin för att smutta lite på i smyg. Vågar inte riskera något men vill heller inte avslöja något.

Vi höll som bäst på att titta på en bil men får nog vänta med det tills vi vet om vi lyckats denna gången. Skulle ha köpt en Sedan men kanske behöver en buss nu ju! 
    Jättenervöst att veta att det KAN bli två eller tre...
    Om det är tre så räcker inte huset till heller... ihhh!!!
    Vårt fina hus som vi lagt så mkt tid på att renovera...

SOLEN SKINER!!! (Åt en McFlurry innan, årets första... sååå gott!)

• Kappan
    Blom skrev 2010-03-30 21:15:23 följande:
    Kappan: Håller tummarna för dig. När har du BIM? Tror inte att det gör ngt med alkoholen. Om det är en eller flera där inne så lever de inte på dig än. Jag firade en blöt midsommar när jag väntade min tös, innan jag visste. Det gick bra ändå, klart hon har tre öron och ser dåligt ;) Har ni berättat för ngn om era försök? Hos oss har ingen ngn som helst aning, vad vi vet i alla fall. Blom
    Nästa onsdag eller torsdag... Har gjort blodprovet idag, men jag tar ju Progesterontilskott så jag fattar egentligen inte varför jag ska testa. Det kommer ju att vara högre än tidigare iallafall...

Ja, jag har berättat . I början var det för att jag var så ivrig. De jag berättat för senare har fått veta eftersom jag varit lite "onåbar"... för att förklara liksom.
    fendt87 skrev 2010-03-31 07:57:42 följande:
    kappan: tack! och det där med vul har du rätt i, det skulle ju kunna vara så! och tänk vad tidigt man fått se sin lilla bebis då, för det är ju lååångt innan rul i vecka 18åååh, jag vill också ha en mcflurry, med smarties!lycka till med allt!kram
    Tack!

Ha en glad påsk!!
  • Kappan

Det är ju dagens höjdpuknt att läsa alla kloka ord och tokigheter som skrivs här.

Fröken Sy..Kan tro att Besima vill bevaka dig när du ändå går hos henne varje månad. Annars tar det ju ytterligare månader att sedan utröna om ÄL skett. Kanske har du tillräckliga Progesteronvärden redan och då kan man ju utesluta vissa "problem"... vad vet jag... jag skulle tro att Besima vill spara tid och samla "data" i vilket fall.

Dag 25 idag. Det ömmar i brösten, mest i bröstvårorna och framförallt när det är kallt. Sedan känner jag mig stel i magens nedre regioner. Annars känner jag inget alls. Inte heller den vanliga mensvärken som jag brukar ha ett par dagar innan mens.

Råkade vinna en budgivning på tradera häromdagen. Ett paket med mammakläder... 26 kr. Ooops... Det är farligt.

• Kappan

Ontontont... känns som mensvärk. Men kraftigare än vanligt, och fortfarande öm i brösten (har jag aldrig annars)... kan vara livmodern som växer läste jag... hoppas hoppas hoppas...
    Imorgon passerar jag 28 dagar och därmed maxgränsen för min ordinarie cykel. Så snälla håll tummarna för mig de närmaste dagarna.

Blom: Vad händer härnäst? Ny sprut-omgång snart?

• Kappan

Inte ett spår. fortfarande ont. Tydligen så fördröjer Progesteron-medicinen mensen. Inte där ännu med andra ord.
    Ett missat samtal från okänd igår... kan mina provsvar från i torsdags kommit redan... Men det har inte ringt idag så dt var nog inget viktigt.
    Är Besima på plats på fredagar?

• Kappan

Tack så mycket tjejer.

Jag vet inte om det är någon mening att göra test ännu. Är lite rädd att alla mediciner ger ett osäkert resultat.

Jag jobbar visserligen i Växjö hinner inte till Besima på lunchen. ;)

...det ligger en påse teststavar från testlagret och stirrar på mig hemma...

Släpp tummarna, ni har gjort tillräckligt för mig! Har det inte fastnat nu så gör det inte det heller. Tack igen.

Trevlig helg.

• Kappan

OK, får väl testa på söndag då så att mina tummar blir lediga för din skull., Blom. Behöver mina tummar själv tills dess tror jag.

Imorgon ska jag skriva högskoleprovet!

• Kappan

Vill bara komma ifrån jobbet. Har sökt allt möjligt, företagsekonomi, design och FSK. Bra blandning va?!? ;)

Fick ihop 1,3 på provet (om jag räknat rätt, 81 av 122 rätt)

Ingen mens idag heller.
    Men eftersom jag utmanat ödet genom att söka utbildning till hösten så kommer vi väl att lyckas nu... Ja menar: bara för att jag äntligen fått tummen ur och tagit tag i mitt arbetsliv.

I vilket fall som helst får jag snart en paus från skiten.

Kram

• Kappan

112 enheter låter jättemycket för en som inte vet ngt om Puregon.

Tänk vad vi stoppar i oss egentligen...
    Hörde ni om Folsyra på nyheterna häromdagen. Kvinnor som regelbundet tar multivitamin innehållande Folsyra ökar risk för cancer. Räknas vårt användnde som tillfälligt? 

Inget test idag. Sambon tycker inte det och jag tror han har rätt. Borde nog vänta ett par dagar till. Konstigt nog så är det inget jag väntar på. Just nu är det ju fortfarande risk för försenad mens... Dag 31 idag (3 eller 4 dagar sen).

Jag ringer Besima/Samira imorgon och ber om råd.

Nu är mina tummar dina, Blom!

Har jag något i magen så ligger det stadigt i en väl omhändertagen slemhinna tack vare allt jäkla Progesteronkladd jag "stoppar i mig".

Idag har vi jobbat på renoveringen av datarummet. Glömde öppna fönstret när vi målade. Hoppas att det inte är så farligt med vattenlöslig färg.

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3