Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
loppa8. Jag hoppas verkligen att du lyckas nu och slipper titthål!
loppa8. Jag hoppas verkligen att du lyckas nu och slipper titthål!
Haha, det tycker jag med Blom. Ge dem bara!
Jag pluggar på och snart är det första året över, ska ut på praktik nu och resten av terminen. Det ar gått fort och är fortfarande superkul!
Tar en vecka i solen nu bara. Räknar inte med att få tid på RMC än på minst en månad.
För att snacka lite utredning så kan jag nämna att just nu är min cykel mycket skum och jag bköder lite då och då. Kan väl räkna med en Provera-kur innan IVFstart kanske.
Loppa8: Hur är det??? Hoppas INTE att din frånvaro i tråden innebär att ni stött på mer tråkigheter. Kram!
Patientskola inför IVF den 23:e mars. Innan dess en tenta och lite andra måsten och även kuligheter, så tiden kommer nog att gå lite snabbare.
Meddelandet om tiden kom när vi var på semester så det vara kattvakten som fick öppna brevet och meddela oss.
Hihihi... man ska alltså inte sitta hemma och vänta på att något ska hända.
Försök ha kul och tänka på annat under tide för rätt vad det är så har livet sprungit förbi dig!
Som en klok vän sa: Att vänta på en njutning orsakar mer ångest än att genomgå ett lidande.
Grattis Blom!
Loppa: Skönt att det gick bra och grattis till "flödet".
Har inte någon rolig period just nu... brukar vara så i slutet av vintern/början av våren. Vill bara gråta men har egentligen ingen anledning.
Vi är ju på väg nu och har just varit på semester i solen, och det går bra i skolan. Hmmm. Stackars sambo får ta allt...
Hjälp mig!!!
Har känt mig svullen och haft kramp i magen under den senaste veckan. Inklusive onormalt svullna och ömma bröst (brukar bara ha ont i vänster när jag har mens) har sovit dåligt och mensen syntes knappt senast och försvann efter bara 3 dagar...
Normalt sett hade man väl börjat tänka redan för länge sedan men vi ska ju till Malmö på onsdag och detta skulle ju inte kunna hända!!
Ja, ni fattar nog. Testet var såklart positivt. Vad nu då?
Ska jag ringa Besima? Ska jag inte. Ska jag åka ner till Malmö och hålla tyst om det? Det kan ju bli missfall eller vara utomkveds.
Vad händer om vi får missfall. Står vi kvar i IVF-kön och hur lång tid måste vi avvakta innan behandlingen kan koma igång?
Herregud, jag har rökt och druckit varje helg senaste tiden. För tre veckor sedan var vi utomlands och jag drack varje dag...
Folsyra! Jag har ju lagt av med folsyra! Tog en nu men gissar att jag är i v 5.
Hur troligt är det att få Utomkveds när man har Endo?
Om det är på riktigt så blir det klart i november och då har jag två månader kvar i skolan. Det här blev plötsligt lite jobbigt. 2,5 år tog det att ens få en antydan till två streck (använder billiga stickor numera) på testet, men idag var det starkt och kom fram DIREKT.
Hjälp mig!
Hoppas att jag är 6 veckor eller mer så vi får se något! Spännande. Ska strax ta ett test till... och sista i morgon bitti innan jag ringer Samira.
Hoppas att Sambo kan följa med.
Fendt: Skulle på patientskola i veckan så det hade inte blivit ivf förrän i maj typ. Då hade det varit helt perfekt. Menmen...
Jorå... lika starka streck.
Tack alla! Nu hoppas jag att jag får behålla det.
Hej alla
Växjö: Jag har gjort spolningen, kändes knappt. Det kan spänna lite när vätskan ska igenom äggledarna. Tyvärr så fick jag besked av Besima att det "kändes bra" men fick sedan veta efter titthålsop. att det var totalstopp...
Men NU så har ju ett mirakel lyckats ta sig igenom iallafall... jag blir inte klok på det hela ;)
Efter tre positiva test ringde jag Besima i morse. Dessutom hade jag mörka flytningar (varken röda eller bruna bara aningens tonade...) så jag var lite orolig.
Fick min sjuka sambo att hämta mig på praktiken och följa med på vårt första möte med Miraklet. Jag är inte riktigt 6 veckor ännu men Besima såg bebis direkt, ca 1 mm stor. Inga hjärtslag syntes ännu såklart men Miraklet ligger där hon/han ska ligga.
Ska till Besima igen om drygt två veckor. Tänkte jag skulle ta ett test till strax innan dess. Men frågan är om jag gör lika många som du gjorde Fendt?
Ska ringa RMC i morgon. Typiskt att det ska hända nu när vi nästan är frammme... det känns lite kluvet att avboka en så eferlängtad tid.
Jag har alltid sagt att jag med glädje skulle må illa varje dag i 9 månader och inte klaga en enda gång... bara jag fick en egen bebis. Det får jag äta upp nu... Bläää
Och den extrema trötthet jag har läst om... är verkligen extrem.
Men jag klagar inte... jag har INTE gått hem tidigare från jobbet och jag cyklar 2 km till bussen varje dag... och sedan hem i motvind.
Måste bara fråga hur länge man ska må såhär???
Jag har inga kräkreflexer så den biten slipper jag iallafall... än så länge.