• Kappan

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Slutade med P-piller häromdagen. Det ville inte sluta blöda. Så vi skippar det, enligt Besima.

Måste ringa Samira i morgon igen för att säkerställa att remissen gått.
    25 oktober togs våra prover och i måndags hade inte remissen gått ännu. Börjar bli riktigt förbannad. För enligt Samira så fanns alla provsvar då.

• Kappan

Guess what? Ingen remiss har skickats ännu!

Nu är kappan och "pappan" riktigt besvikna!

• Kappan

Samira ringde i eftermiddags.

Besima väntar på vårt spermaprov. TROTS att hon sa (flera gånger) att vi skulle ta det efter jag fått kontakt med Malmö.
    Där kunde hon suttit och väntat om inte jag ringt och jagat dem.
    Samira har ju suttit och sagt i fyra veckor nu att remissen ska gå "vilken dag som helst".

Dessutom tycker jag att Besima kunde ha ringt och berättat att hon ändrat sig... eller frågat varför det dröjde (om det nu var ett missförstånd som de ju skyller på). Samira sa nämnligen att allt är förberett, de bara väntar på sista provet.... MMMMM moment 22.

Så nu tar det ytterligare ett par veckor innan vi lämnat och fått svar på provet. Sedan är det jul....

• Kappan
    FiaLotta skrev 2010-12-10 18:23:37 följande:
    Vår remiss till ivf blev ju också fördröjd flera månader. Inte klokt att det får gå till så! Hoppas det går snabbt nu när ni ringt igen. Besima fick dessutom skicka remissen till Kvinnokliniken som där sedan var tvungna att godkänna innan den gick vidare till Malmö. Där låg den i över 8 veckor för läkaren som bara skulle skriva under enbart jobbade 2 dagar i veckan o inte hann. Blir fortfarande förbannad när jag tänker på det. En jäkla underskrift. Alla andra prover o så var ju klara. Fy fasiken. Håller tummarna att det går bättre för er andra med remissen.
    Ojoj... ska KK vara inblandade också. Jag tror jag kräks på alltihop.
    Sambon är på mig hela tiden om att det måste hända något snart. Jag har inte ork att göra något åt det. Till råga på allt har ju Besima långledigt.

Det känns ganska lönlöst nu. Ska KK ha remissen i två månader så är våra prover nästan 5 månader gamla när de väl når Malmö (25/10 tog vi dem)... Spermaprovet blir 1 månad på måndag och det får ju inte vara äldre än 6månader när vi startar IVF.

Ska nog skriva ett brev till Besima. Det är så frustrerande att bara få prata med Samira och aldrig med Besima.

Kram på dig FörkenSy. Tänk på att det ändå bara är jobbigt att gå ut just nu. Bara massa snö.

Gott nytt till er alla!
  • Kappan

Hmmm. Jag har medvetet hållit mig borta härifrån ett tag. Vill inte tänka på det.

Enligt Besima, den 11 januari, så är remissen skickad. Men vi har inte hört något än.
    Hon hävdar att KK inte har någon anledning att fördröja det hela. Det tror jag så mycket jag vill på.
    Jag skällde på henne om hennes tidigare lögner och hon bad om ursäkt.
    Hon sa att hon gärna vill att vi ska stanna kvar hos henne under IVF och då fick jag henne att lova att hon remissar oss till KK om hon inte är på plats när jag ska ha undersökning.

Men det har ju gått 16 dagar sedan hon hörde av sig och, ja, hon kunde ju inte säga om det var CURA eller Öresundskliniken som skulle få min remiss. Det bestämmer tydligen MAS.
    Så jag kan inte ta redan på ettt SKIT!

Ha det bra.

• Kappan

Där kom det.
    Meddelandet från Malmö... vet inte om jag ska skratta eller gråta.

För det första kom det från RMC och inte från CURA... hade velat gå till samma som ni andra.
    Och så står det att väntetiden är tre månader. (Det är ju tre månader sedan proverna lämnades in, så det blir 6 månader innan vi ens får tala med dem i Malmö)

Idag var jag i Växjö ett ärende och passade på att gå upp till Linnean.
    Läste att Cellprovet inte får vara äldre än 3 år, och det blir mitt i vår så jag måste göra om det innan det är dags för IVF.  Så jag tänkte att det är bättre att gå upp till Samira istället för att jaga henne på telefon. Man blir bara irriterad när det är upptaget hela tiden.
    Jobbigt att bara gå igenom dörrarna på det stället, numera. Två veckor var väntetiden för ett cellprov...

Men jag får väl vara nöjd så iallafall. Nu vet vi ju iallafall.

Berättade för morsan att jag fått svar och att det är tre månader tills vi får komma ner. Då svarade hon lite käckt och uppmuntrande: Men då ska du se att du hinner bli gravid innan dess!
    Jag blev så otroligt besviken och lipade en lång stund. Fattar inte hur hon lyckats undgå fakta under alla dessa månader. Jag har flera gånger berättat att det INTE går, det är omöjligt.
    Har hon inte lyssnat alls? Inget vidare stöd där inte...
    Men visst, Jesus uppstod ju på tredje dagen, Eller?

• Kappan

Tack alla! Vad jag blir glad för er omtanke!

Det låter ju riktigt bra Fialotta. För nu är det många frågor som man vill ha svar på.
    Även om det inte gör något om jag inte får första IVF förrän i april/maj (9 månader innan teorin i skolan är slut ;-p)

Blom, nu blev det rörigt: jag menar att vi lämnade våra prover redan för tre månader sedan. De vill jag verkligen inte göra om. Men eftersom det kan ta 3 månader till så kommer proverna att vara 6 månader gamla när vi väl kommer till Malmö så kanske det blir problem. Hoppas inte det.

Cellprovet tar jag försäkerhets skull nu när jag har tid med det (och frikort!).

Ha det så bra alla.

• Kappan

Och just det
    Stackare Blom. Håller ni fortfarande på med allt det där. Hoppas verkligen att polisen kan göra något för er.

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3